Kihirdették a Google.org Impact Challenge díjazottjait

forrás: Prím Online, 2021. július 17. 10:17

A közép- és kelet-európai régióban indított Google.org Impact Challenge kiválasztott 13 szervezete között szerepel a Maker’s Red Box  Magyarországról. A Google.org támogatásának köszönhetően a kiválasztott szervezetek összesen 2 millió eurót és egyéb támogatást kapnak annak érdekében, hogy különböző jótékonysági és társadalmi projektek megvalósításán keresztül javítsák a digitális esélyegyenlőségét és az inkluzív gazdasági növekedést.

A technológia ugyan könnyített a világjárvány miatt az európai vállalkozásokra és közösségekre nehezedő terheken, de az elmúlt év arra is rávilágított, hogy egyenlő lehetőségeket kell teremteni mindenki számára a digitális világban – különösen annak fényében, hogy az EU gazdaságai a korábbinál magasabb digitalizáltsági szinten kerültek ki a válságból. Ezt felismerve a Google jótékonysági ága, a Google.org azért hirdette meg januárban az első, kifejezetten a közép- és kelet-európai régiónak szóló Impact Challenge felhívását, hogy az esélyegyenlőséget középpontba helyezve segítse a digitalizáltabb gazdaságok újjáépítését.

 

 

A felhívásra 11 országból több mint 800 pályázat érkezett, amelyből 13 kezdeményezés kapott támogatást, Magyarországról az oktatásfejlesztéssel foglalkozó Maker’s Red Box. 

    

“A digitalizációnak köszönhetően a szükséges technikai tudás mellett a munkavállalóktól elvárt együttműködési készségek is jelentősen megváltoztak. A mi tananyagaink éppen ezeket fejlesztik” - mondja Major Gábor, a Maker’s Red Box ügyvezető igazgatója. “A Maker’s Red Box Gooogle.org által támogatott projektje azt célozza meg, hogy azt a tudást, ami leginkább csak a legjobban felszerelt, progresszív iskolákban része a mindennapoknak, a gyermekotthonban nevelkedő gyermekek számára is elérhetővé tegye, és közelebb hozza számukra a munka világát.” 

 

    

A Google.org támogatásának köszönhetően 20 magyarországi gyermekotthonból 400 gyerek vehet részt a Maker's Red Box foglalkozásain a következő két évben, és további tíz pedagógust képeznek ki a módszertanuk alkalmazására. A projekt megvalósítását segíti az a már közel 80 tagú magyarországi digitális közösségi alkotóműhely hálózat, aminek a Maker's Red Box aktív alakítója és támogatója. Az innovatív magyar oktatásfejlesztő csapat egy ötéves fejlesztési folyamat során olyan módszertant dolgozott ki Fuchs Péter és Dobi Dóra, az első alkotóműhely alapítóinak irányításával, amely a korszerű munkahelyi elvárásoknak megfelelően fejleszti a résztvevők együttműködési készségét, felelősségvállalását és kommunikációs képességeit. A Maker‘s Red Box alkotópedagógiai foglalkozások központi eleme a szerepjáték, a kerettörténetek és a fizikai tárgyak tervezése és elkészítése 3D nyomtatók és mikrokontrollerek segítségével. Miközben a gyerekek valós problémákra keresnek megoldásokat, kibontakoztathatják a kreativitásukat és megtalálhatják, hogy miben tehetségesek. A Maker’s Red Box tananyagai nemcsak magyarul, hanem angolul is elérhetőek, így Magyarországon kívül már Finnországban, Hollandiában és Luxemburgban is vannak felhasználói.

 

A projekteket egy nemzetközi szakértői testület, a Google és az INCO választotta ki a régióból érkező pályázatok közül. A kiválasztott szervezetek összesen 2 millió euró támogatást, valamint mentorálási lehetőséget kapnak a Google-tól, hogy a tervezett projektek megvalósulhassanak. Az Impact Challenge keretében díjazott szervezetekről részletesebben a g.co/ceechallenge oldalon tájékozódhat.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Erősödik a GuideVision európai és hazai ügyfélportfóliója

A GuideVision cseh központú európai vállalat 2020 őszén vált az Infosys részévé. A közel 14 milliárd Ft értékű ügylet kiemeltnek számít a IT szektorban. Az egy éve rendkívüli hatékonysággal működő társulás mindkét vállalat számára új távlatokat nyitott: ebből kiemelkedik a német prémium luxusautókat gyártó Daimlerrel kötött szerződés, amely az Infosys és GuideVision történetének egyik legjelentősebb projektje. 

2021. november 27. 17:59

Új okosórát hoz a magyar piacra a HUAWEI

Klasszikus karórákra emlékeztető dizájnnal, nagyobb kijelzővel, vékonyabb készülékházzal, forgatható koronával és még strapabíróbb borítással ékezik Magyarországra a Watch GT 3. A HUAWEI legújabb, valódi stílusikon okosórájának előlapja rozsdamentes acélból, hátlapja polimer szálas kompozit anyagból készült, ami egyrészt ellenállóbbá teszi a környezeti behatásokkal szemben, másrészt igazán egyedi és különleges stílus-kiegészítővé válik a csuklón. És emellett akár két hétig is bírja egyetlen feltöltéssel. 

2021. november 27. 16:22

Csúcsvezetők a nappaliban

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

2021. november 27. 14:55

Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

2021. november 27. 13:11

A hibrid munkavégzés javított a belső kommunikáción és az IT megítélésén a Groupamánál

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is látszik, hogy az e-mail levelezés több mint felére, esett vissza a cégnél, mondta el Farkas László, a Groupama IT üzemeltetési vezetője. Vezetőként azonban nem pusztán az infrastrukturális feltételek meglétére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy a távoli munkavégzés körülményei között a munkatársak ne érezzék elszigetelve magukat.

2021. november 27. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12