Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre

forrás: Prím Online, 2021. július 19. 11:20

A Hitachi Construction Machinery és az ABB a két fél együttműködése keretében nagy teljesítményű energiatárolási megoldásokat alkalmazó, kibocsátásmentes, akkumulátoros, elektromos meghajtású, dömperek kifejlesztésén dolgozik. 

Az ABB és a Hitachi Construction Machinery egyedi igényekre tervezett, fedélzeti energiatárolási rendszerrel felszerelt, elektromos hajtású, dömperek fejlesztésére szóló együttműködési megállapodást írt alá. Az ABB innovatív akkumulátor-technológiájának alkalmazása lehetővé teszi a dömperek dízel üzemről elektromos meghajtásra történő átállítását. Az elektromos hajtású jármű a légvezetékről kapja az áramot, és az áramfelvétellel egyidejűleg tölti a fedélzeti energiatároló rendszert.     

 

Az ABB nagy teljesítményű, hosszú élettartamú energiatárolási rendszereinek használata lehetővé teszi a jármű önsúlyának, illetve a jármű beszerzési- és az élettartam-költségeinek csökkentését. Az üzem közbeni töltés miatt nincs szükség töltési célú leállásokra, ami növeli a jármű üzemi hatásfokát és a termelékenység szintjét. A lejtőn lefelé haladó jármű mechanikai energiáját elektromos energiává alakító rekuperációs fékezéssel lehetséges az energiatároló rendszer számára a feltöltés, és ezáltal javul a jármű általános hatásfoka.  

 

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Hitachi Construction Machinery-vel folytatott együttműködés keretében a két fél széles körű iparági szaktudásának és innovatív technológiáinak ötvözésével javíthatjuk a termelés hatékonyságát, és felgyorsíthatjuk a teljes körűen villamosított bányászati műveletekre történő átállás folyamatát,” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Hajtások üzletágához tartozó Vontatási Divízió vezetője. „A megoldások közös fejlesztésével elősegíthetjük, hogy a bányaüzemeltetők teljesíteni tudják a termelési és fenntarthatósági céljaikat.”   

 

A bányászatban egyre inkább teret nyer az a tendencia, hogy az üzemeltetők az üvegházhatású gázok csökkentése érdekében igyekeznek a bányászati gépeket átállítani elektromos hajtásra. A bányaüzemeltetők azt várják a vezető technológiai cégektől, hogy azok segítsék a folyamatok villamosítását, és gyorsítsák fel az elektromos hajtásra történő átállás folyamatát. Mivel erősödik az igény a bányászati költségek csökkentésére és a bányaterületek termelékenységének javítására, így olyan hatékony technológiát kell kifejleszteni, amely a versenyképesség és a teljesítmény biztosítása mellett elősegíti a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is.

 

„A két vállalat erősségeinek és szaktudásának felhasználásával kifejleszti az akkumulátoros, elektromos hajtású, dömperek első modelljeit”, - mondta a Sonosuke Ishii, a Hitachi Construction Machinery első elnökhelyettese. „Ezen túlmenően az ABB energiatárolási megoldásai a statikus töltésű dömperekhez is felhasználhatók lesznek, illetve a technológia már rendelkezésre áll a jövőbeni üzemanyagcellás elektromos járművekhez is. A fejlesztések – a jövőbeni igények figyelembevételével – mindkét vállalatnál párhuzamosan folynak majd.”   

 

Ez az első közös fejlesztési program azt követően, hogy a Hitachi Construction Machinery és az ABB 2021 márciusában szándéknyilatkozatot írt alá azzal a céllal, hogy a bányászati szektorban a karbonsemleges jövő érdekében felgyorsítsák az energetikai átállást. A két vállalat az együttműködés keretében tett közös erőfeszítésekkel olyan megoldásokkal kíván megjelenni a piacon, amelyekkel csökkenthető a bányászatban alkalmazott nehézgépjárművek üvegházhatásúgáz-kibocsátása.    

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?

A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.

2023. március 24. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48