A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
A bajor gazdasági miniszter és közlekedési miniszter támogatják a Siemens Mobility GmbH által kifejlesztett hidrogénhajtású vonat Bajorországban történő tesztelését. A két kocsiból álló vonatot többek között az Augsburg - Füssen vonalon fogják tesztelni 2023 közepétől kezdve. A Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán végzendő próbaüzemet 30 hónapra tervezik. Ez idő alatt a hidrogénhajtású vonat Augsburgban fog állomásozni.
Ennek érdekében hétfőn Hubert Aiwanger gazdasági miniszter, Kerstin Schreyer közlekedési miniszter és a Siemens Mobility és a Bayersiche Regiobahn (BRB) magas rangú képviselői egyetértési megállapodást írtak alá.
Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter örömmel fogadja a fejlesztési partnerséget. „Ez a vonat Bajorország hidrogénstratégiájának újabb fontos komponense. A minisztérium támogatja a hidrogéntechnológia terén történő kutatást, fejlesztést és alkalmazásokat. Partnereinkkel együtt azért veszünk részt ebben a vasúti projektben, mert meggyőződésünk, hogy a hidrogéntechnológia jelentősen hozzá fog járulni a közlekedés dekarbonizálásához. Bajorországban be fogjuk bizonyítani, hogy az üzlet és a klímavédelem összeegyeztethetők a zöld hidrogénnel.
Kerstin Schreyer, bajor lakásügyi, építési és közlekedési miniszter így fogalmazott: „A Bajor Szabadállam ambiciózus klímacélokat tűz ki maga elé, és világos klímavédelmi stratégiát kíván megvalósítani a közlekedési ágazatban. Ebben kiemelt szerepet játszanak az innovatív technológiák és a zöld hidrogén. Az elektromosság közvetlen felhasználása mellett a hidrogén rugalmas alkalmazások széles körében használható, így a vasúti szállítási ágazat a jövőben teljes mértékben átállítható lesz a megújuló energiákra. Örömmel tölt el, hogy a projekt keretében a Szabadállam is tesztelheti ezt az innovatív technológiát a menetrendszerű közlekedésben."
Karl Blaim, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója: „A Siemens Mobility az egyik vezető szállítója az alternatív meghajtások fejlesztésének, amelyek hozzájárulhatnak a kibocsátások jelentős csökkentéséhez, különösen a regionális közlekedésben, ahol nem épültek ki villamos felsővezetékek. A Siemens Mobility és a bajor állam közötti technológiai partnerség lehetővé teszi a Mireo Plus H további fejlesztését Bajorország számára, és támogatja a klímabarát személyszállítást az államban."
Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn műszaki igazgatója a következőket mondta: „Azért vállaltuk a hidrogéntechnológia tesztelését és a Siemens Mobility vonat utasforgalomban történő tesztelését, mert érdeklődéssel és nyitottan fogadjuk az alternatív meghajtási formákat a vasúti ágazatban is. A Transdev Csoporton belül, amelyhez magunk is tartozunk, a busz ágazatban már sok tapasztalat összegyűlt az alternatív meghajtásokról."
A hidrogénhajtású vonat esetében azonban nem csak annyi a feladat, hogy sínre helyezzük a vonatot, hanem számos üzemeltetési szempontot is figyelembe kell venni. Teljesíteni kell a biztonsági követelményeket, ki kell képezni a dolgozókat, meg kell oldani a jármű üzemanyaggal való feltöltését, meg kell határozni, hogy mely vonalakon közlekedjen, és számos egyéb feladatot is el kell végezni, amelyek végrehajtása már meg is kezdődött.
A hidrogénhajtású vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus H platformjára építjük. A tervek szerint a nem villamosított vasútvonalakon fog üzemelni, és 800 km lesz a hatótávolsága. A hidrogénhajtás fő komponenseit a tetőre szerelt két üzemanyagcella jelenti. A rendszer a Saft vállalat által gyártott legújabb generációs akkumulátorokat használja, melyeket a padló alá építenek be. A nagyközönség számára 2022 tavaszán mutatják be a vonatot. Bajorországban 2023-ra tervezik az első próbaüzemeket, és a vonat csak ezeket követően, 2024 januárjában állhat hivatalosan szolgálatba a személyforgalomban.
A Siemens Mobility fenntarthatósági stratégiájának része a különféle alternatív hajtások kifejlesztése a vasúti közlekedés számára. A vállalat úttörő szerepet vállal a fenntartható mobilitás terén. A sikeres Mireo regionális vonat mind hidrogén, mind akkumulátoros hajtással szerepelni fog portfóliójában. A jól ismert Mireo Plus H platformot fogják használni, de új generációs akkumulátorokkal szerelik fel őket, hogy ezzel is javítsák a teljesítményt és az utasok kényelmét.
Kapcsolódó cikkek
- Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek
- Az ABB megoldása elősegíti az áttérést a teljesen villamosított bányászati tevékenységekre
- Közel 700-an regisztráltak a Nagy Vasúti Kvíz elődöntőjére
- Magyar innováció segít megtartani a borok minőségét
- Az ABB megoldása segíti egy kertészeti üzem növekedését
- MI, AR, VR, drónok és robotika a biztosítók szolgálatában
- A legnagyobb hazai vasútrajongót keresi a Dunakeszi Járműjavító
- A big datától a gépi tanulásig
- A hamburgi Digital S-Bahn elnyerte a Német Mobilitási Díjat
- A Siemens Mobility korszerűsíti Hollandia legnagyobb rendezőpályaudvarát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Személyre szabott diagnosztika és hatékonyabb kezelések okoseszközökkel
Az okoseszközök és felhőalapú rendszerek egyre több iparágban jelentenek innovációt és az egészségügyi ellátásban, orvosdiagnosztikában is valódi áttörést hozhatnak. A hazai egészségügyben elsőként jelent meg az a technológia, amellyel az orvosok hozzáférhetnek a betegek által rögzített vércukorszint adatokhoz, ami sokkal hatékonyabb módon teszi lehetővé a személyre szabott terápiák felállítását.
Changing reality – az útkeresésre, újratervezésre fókuszálnak a SMART 2023 konferencia előadói
Napjaink egyik legnagyobb kihívása elengedni a megszokott, jól ismert mintákat, berögződéseket, és új utakat, nézőpontokat keresni helyettük. A 2023. április 26-án a budapesti Akváriumban megrendezésre kerülő SMART 2023 konferencia előadói is ezt a témát járják körül Nancy Rademaker, az ügyfélközpontú innováció nemzetközi hírű előadójának keynote beszédét követően. Az IVSZ népszerű B2B üzleti eseményén szó esik majd arról, milyen hatással lesz a Metaverzum, az MI-technológiák és a decentralizált gazdaság az egyes szektorok jövőjére. Az előadók arra is választ keresnek, hogy miként lehet fenntartható világot alkotni egy alapvetően fenntarthatatlan környezetben, illetve hogyan változik meg a gazdaság és az üzlet a valós és a virtuális világ határának elmosódása nyomán.
Az Alza már az Alzaboxokon keresztül is fogadja a visszárut
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.