Kampány és pályázat indul a veszélyeztetett madarakért

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 25. 16:50

Sok más vonulómadárral együtt ősszel fecskéink is elhagyják hazánkat. Kiemelten fontos azon madarak védelme, amelyek ugyanabba a fészekbe térnek vissza tavasszal, amelyet maguk mögött hagytak. A Telenor, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) és a Cellect Hungary kampánya a füsti és molnárfecskék fészkeinek megóvására fókuszál, kiemelt hangsúlyt helyezve a lakosság felvilágosítására, érzékenyítésére. 

A szemléletformáló kampány részeként pályázat is indul, amelyre a védett állatokhoz kapcsolódó grafikai tervekkel lehet nevezni. Az első három nyertes pályamű értékes mobiltelefont nyer, az első helyezett alkotás pedig limitált szériás, 100%-ban lebomló, környezetbarát telefontokon köszön majd vissza.

 

Miután nagy sikere volt tavasszal a Telenor, az MME és a Cellect Hungary közös, az Év madarát ábrázoló kollekciójának, most újabb figyelemfelhívó kampány indul a veszélyeztetett madarak védelme érdekében. A kampány középpontjában ezúttal a hazánkban védett füsti és molnárfecskék állnak. Ezek a vonuló, sárfészeképítő madarak ősszel elhagyják a fészkeiket, majd tavasszal térnek vissza az otthonukba, elsősorban abba, amelyet korábban hátra hagytak. Éppen ezért a köztes időben is kiemelten fontos a lakóhelyeik megőrzése, megóvása.

 

„A hazai fecskeállomány 2000-2010 között összeomlott, az ezredforduló utáni első évtized végére a populáció csökkenése meghaladta a 60 százalékot. A tendencia sajnos nem fordult meg: ennek hátterében több ok is szerepel, köztük az élőhelyek átalakítása, az intenzív mezőgazdálkodás okozta környezetátalakítás- és szennyezés, a klímaváltozás hatásai és a fészkek elpusztítása. A fecskeállomány megtartásához alapvető feladat a fészkelőhelyek megóvása, fenntartása és lehetőség szerinti bővítése a lakossággal együttműködve” – magyarázta Orbán Zoltán, az MME szóvivője.

 

Szerencsére az emberek tudatossága folyamatosan nő, és egyre kevesebb a fészekleverés, de a nagyobb beruházások esetében még mindig előfordul, hogy nem ügyelnek a lakóhelyekre. Épp ezért az élőhelyek megóvása mellett a lakosság tudatosítása, érzékenyítése is elengedhetetlen.

 

 

Alkoss, pályázz, védd a fecskéket és a mobilod!

Egy korábbi kutatás* alapján a megkérdezettek több mint 95 százaléka védi valamilyen tokkal a mobiltelefonját, és ha azonos ár mellett választhatna egy hagyományos és egy környezetbarát tok közül, a válaszadók 70 százaléka zöld tokot választana.

 

A Telenor, a Cellect és az MME szemléletformáló kampányának keretében fecskéket ábrázoló, környezetbarát tokokkal hívják fel a figyelmet a madarak lakóhelyének megőrzésének fontosságára. Ennek első lépéseként pályázatot hirdetnek a tokokon visszaköszönő grafika megtervezésére: a https://www.telenor.hu/veddafecsket weboldalra 2021. szeptember 26-ig bárki feltöltheti grafika tervét a füsti és molnárfecskék, vagy az élőhelyük megóvásának témakörében. 

 

A beérkezett pályaműveket Czikkely Panni formatervező művész, az Év madarát ábrázoló mobiltok tervezője, Orbán Zoltán, az MME szóvivője, Fejes Bertold, a Cellect Hungary értékesítési és marketing vezetője, valamint Mészáros Attila, a Telenor Magyarország Zrt. vállalati kommunikációs igazgatója bírálja el.

 

A három legjobbnak ítélt grafikai terv benyújtója egy-egy iPhone 12, Samsung Galaxy S21 és Samsung Galaxy A52 mobiltelefon közül választhat, az első helyezett pályaműve pedig limitált szériás, 100%-ban lebomló, növényi alapú anyagból készült telefontokokat fog díszíteni. E komposztálható kiegészítők Apple és Samsung telefonokra lesznek elérhetőek a Telenor webshopjában, és minden eladott darab vételárából 500 forint az MME monitoring programját és az egyesület élőhelyvédelmi programját támogatja.

 

________________

* A Cellect Hungary – MediaMarkt együttműködésében 2020 decemberében készült, 1000 fős hazai kutatás.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megérkezett Magyarország első digitális, zöld iránytűje

Találd meg, hol ihatsz a közelben fair-trade kávét, hol vásárolhatsz csomagolásmentesen, vagy éppen hol találod a legközelebbi ökotudatos kozmetikát! A népszerű Green Guide Budapest térkép az online térbe költözött és egy átfogó fenntarthatósági platformként született újjá. Az átalakuláshoz az E.ON Hungária Csoport több millió forintos támogatása adta meg a kezdő lépést, a felület közösségi finanszírozás, illetve egy elkötelezett önkéntes csapat segítségével valósulhatott meg.

2021. december 3. 12:27

Ismét nagyszabású beruházásba kezd a Schaeffler Szombathelyen

A Magyarországon 3 gyárat üzemeltető és közel 5000 főt foglalkoztató globális autóipari és ipari beszállító Schaeffler tovább erősíti a hazai telephelyek iránti elkötelezettségét. Kevesebb mint két hónapja adták át a második üzemet, egy tisztán e-mobility gyárat Szombathelyen, máris újabb, több mint 5 milliárd forint értékű beruházást indít a városban a Schaeffler. 

2021. december 3. 11:11

Együttműködés a vasúti kiberbiztonság erősítése érdekében

A Siemens Mobility és a RazorSecure együttműködési megállapodást írt alá annak érdekében, hogy a gördülőállomány üzemeltetőket világszerte megnövelt vasúti kiberbiztonság felügyeleti megoldásokkal lássák el. A növekvő digitalizáció előnyökkel jár, de felveti a kibertámadások elleni megfelelő védelem szükségességét is. 

2021. december 3. 09:53

Már lehet szavazni a Média a Családért-díj jelöltjeire

A jól működő család biztonságos bázis, erőforrás, igazodási pont, a világ és önmagunk megismerésének, értelmezésének első és később is nélkülözhetetlen terepe. Ha az életünkben ilyen kitüntetett helye van, fontos, hogy mindezt a média is tükrözze. A Média a Családért Alapítvány lassan 15 éve díjazza azokat a családbarát cikkeket és műsorokat, amelyek a családról és a családnak szólnak: történeteket mesélnek el, kérdéseket tesznek fel és válaszokat keresnek a családokat érintő élethelyzetekre, problémákra. Az idei év jelöltjeire a közönség 2022. január 10. éjfélig adhatja le voksát az alapítvány honlapján.

2021. december 2. 20:07

A HONOR 50 Lite megérkezett Magyarországra

A HONOR 50 Lite hazai forgalmazása megkezdődött. A készülék 4300 mAh-s akkumulátorral, 66 W-os HONOR SuperCharge technológiával és 6,67”-es HONOR FullView kijelzővel érkezik, így kivételesen gyors töltést biztosít, kijelzője pedig magával ragadó élményt nyújt, miközben kíméli a szemet. A megfizethető árkategóriájú készülék Android 11 mobil operációs rendszerrel és Google Mobile Services-zel érhető el immár Magyarországon is.

2021. december 2. 18:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59