Nem kell tolmács az építkezésen a vendégmunkás mellé, van jobb megoldás

forrás: Prím Online, 2021. szeptember 1. 09:55

Szeptembertől lép életbe az a kormányrendelet, amely szabályozott keretek között megkönnyíti a nem szomszédos, az Európai Unión kívüli, úgynevezett harmadik országokból érkező munkavállalók alkalmazását Magyarországon. Az intézkedés célja, hogy enyhítsen a járvány után erőteljesen beinduló magyar gazdaságban tapasztalható, az előrejelzések szerint több ágazatban súlyosbodó munkaerőhiányon. Az építőiparban évek óta feszítő gond, hogy nincs elég szakember, a más országokból vendégmunkásoknál ráadásul le kell küzdeni az együttműködést hátráltató nyelvi nehézségeket. A kézenfekvő megoldás a problémára a digitalizáció. 

Minden építőmunkást nem lehet nyelvtanfolyamra küldeni vagy tolmácsot állítani mellé, a mutogatás pedig könnyen vezethet félreértésekhez.  Az igazi „szakik” persze félszavakból is megértik egymást, de az időrabló és költségnövelő hibák elkerülése érdekében érdemes más csatornát választani a gyors, valós idejű kommunikációra a projektek szereplői között.  Az építőipar modernizációjában egyre nélkülözhetetlenebbé váló digitális megoldások egyebek között a folyamatos és zökkenőmentes, mindenki számára könnyen követhető információáramlás biztosításával teszik átláthatóvá, rugalmassá a tervezési, kivitelezési, épületfenntartási folyamatokat, megteremtve a hatékonyságot szolgáló közös nyelvet a résztvevők között. Ma már számos olyan szoftver áll a felhasználók rendelkezésére, amely a nyelvi szakadékokat is áthidalja, így nem gond, ha nemzetközi csapat dolgozik egy adott projekten.

 

„A világ számos országában sikerrel alkalmazott PlanRadar építőipari és épületüzemeltetési applikáció előnyei közé tartozik, hogy összesen 18 nyelvre fordítottuk le és érhető el hozzá támogatás, ezért a felhasználók döntő többsége az anyanyelvén is használni tudja az appot. Az eszközigénye minimális. A használatához egy okostelefon vagy egy tablet is elegendő, a betanulási idő pedig nem több 15 percnél” – mondja Simon Szilárd, az építőipari, épületüzemeltetési szoftvert fejlesztő és forgalmazó bécsi központú cég magyarországi részlegének vezetője.

 

Vendégmunkások Magyarországon

A Központi Statisztikai Hivatal legfrisseb összefoglalója szerint  idén júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves hazai foglalkoztatottak átlagos havi létszáma Magyarországon. Ehhez képest a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat (NFSZ) adatai alapján 2018-ban 37 920 egyéni munkavállalási engedélyt adtak ki hazánkban, és további 31 812 külföldi munkavállalót jelentettek be a munkáltatók. 2019-ben csökkenést mértek az előző évhez képest. Az akkori összesítés szerint 14 234 egyéni munkavállalási engedélyt adtak ki, és 41 335 volt a munkáltatók által bejelentettek száma. Zömében viszonylag fiatal, jellemzően képzetlen munkások érkeztek, akik nagy arányban helyezkedtek el a feldolgozóiparban, az építőiparban. 2020-ban már erőteljesen érződött a koronavírus-járvány hatása: 15 233 egyéni munkavállalási engedélyt adtak ki, és 21 195 személyt jelentettek be a munkáltatók. A legtöbb munkavállaló Ukrajnából érkezett, a legnagyobb arányú növekedést a dél-koreaiaknál jegyezték föl az elmúlt években. A statisztika ugyan erre nem tér ki, de nagy a valószínűsége, hogy az építőiparban foglalkoztatott vendégmunkások többségének van okostelefonja vagy tabletje, valamint 15 perce arra, hogy legalább a munkahelyén ne legyenek nyelvi gondjai.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Európa hogyan őrizheti meg versenyképességét a felhő terén?

Tíz éve a vállalatok felhőre való átállása leginkább az adattárolást és a hálózati működést érintette. Azóta robbanásszerűen fejlődik a felhőalapú innováció, ám sok európai cég még mindig csupán a sávszélesség-bővítés és a költségmegtakarítás eszközeként tekint a felhőre.

2021. október 20. 12:39

A Verizon Business és a CareAR stratégiai partnerséget kötött

A Verizon Business és a CareAR, A Xerox Company stratégiai partnerséget jelentett be annak érdekében, hogy átalakítsa a CareAR által a terepen dolgozó szakemberek és ügyfelek számára nyújtott szolgáltatást és ügyfélélményt. A Verizon 4G, 5G hálózatait és közel valós idejű számítási technológiát a CareAR kiterjesztett valóság (AR) és mesterséges intelligencia (AI) alapú platformjával ötvözve a technikusok távolról és proaktív módon gyorsabban, okosabban és biztonságosabban oldhatják meg a szolgáltatási problémákat, ami teljesebb felhasználói élményhez vezet.

2021. október 20. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20