Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot

forrás: Prím Online, 2021. október 14. 11:11

A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility kifejlesztették a világ első olyan vonatát, amely vezető nélkül közlekedik a vasúti forgalomban. Dr. Richard Lutz, a DB vezérigazgatója és Dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója Dr. Peter Tschentscherrel, Hamburg polgármesterével együtt mutatták be a vonatot, amely megtette első útját a Digital S-Bahn Hamburg projekt keretében.

 

  • S-Bahn Hamburg: A Hanza-város úttörő szerepet játszik a digitális vasúti közlekedésben 
  • Az utasok a bővített vasúti szolgáltatások és nagyobb pontosság előnyeit élvezhetik

 

A vonatot digitális technológia irányítja, és teljesen automatizált. A vezető továbbra is a vonaton tartózkodik, és felügyeli a közlekedést az utasok szállítása során.  A tolatás, illetve a vonat megfordítása fedélzeti személyzet nélkül történik. A projekt partnerek, a DB, a Siemens Mobility és Hamburg városa összesen 60 millió eurót fektettek a Digitális S-Bahn Hamburg projektbe, amely részét képezi a DB Digital Rail Germany projektjének.

 

 

Dr. Richard Lutz, a DB vezérigazgatója: „Ma valóban korszakváltásnak lehetünk tanúi. A vasúti közlekedés belépett a digitális jövőbe, és a Digital Rail Germany valósággá vált. Az automatizált vasúti közlekedéssel jelentősen bővebb, megbízhatóbb, és ezáltal jobb szolgáltatást tudunk nyújtani az utasoknak anélkül, hogy akár egyetlen kilométernyi új sínt is le kellene fektetnünk. Az a célunk, hogy a vasúti közlekedést egyre több ember számára tegyük vonzóvá, hiszen ez az egyetlen módja, hogy elérjük a mobilitás átalakulását."

 

„Intelligensebbé tesszük a vasúti közlekedést. A vonatok automatikusan tökéletesen tartják a menetrendet, másodpercre pontosan, és optimális energiafelhasználással," - magyarázta Dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója. „Ezzel támogatjuk partnerünket, a Deutsche Bahn-t azon törekvésében, hogy vonzóbbá tegye a vasúti utazást és egyben védje a környezetet. Ezzel a technológiával az ügyfeleink akár 30 százalékkal több utast tudnak szállítani, a pontosabb működésnek, és több mint 30 százalékos energiamegtakarításnak köszönhetően. A Digital S-Bahn Hamburg világpremiert jelent. Az új technológia már megkapta a hivatalos jóváhagyást, és mivel nyílt interfészeket tartalmaz, az üzemeltetők az egész világon bármilyen típusú vonatokhoz azonnal alkalmazhatják."

  

„Intelligensebbé tesszük a vasúti közlekedést. A vonatok automatikusan tökéletesen tartják a menetrendet, másodpercre pontosan, és optimális energiafelhasználással," - magyarázta Dr. Roland Busch, a Siemens AG vezérigazgatója. „Ezzel támogatjuk partnerünket, a Deutsche Bahn-t azon törekvésében, hogy vonzóbbá tegye a vasúti utazást és egyben védje a környezetet. Ezzel a technológiával az ügyfeleink akár 30 százalékkal több utast tudnak szállítani, a pontosabb működésnek, és több mint 30 százalékos energiamegtakarításnak köszönhetően. A Digital S-Bahn Hamburg világpremiert jelent. Az új technológia már megkapta a hivatalos jóváhagyást, és mivel nyílt interfészeket tartalmaz, az üzemeltetők az egész világon bármilyen típusú vonatokhoz azonnal alkalmazhatják."

 

 

Dr. Peter Tschentscher, Hamburg Szabad és Hanza-város Első Polgármestere a következőket mondta: „A digitalizáció hatalmas potenciált jelent a teljes hamburgi S-Bahn hálózat számára. Ezzel nagyobb kapacitásokat tudunk létrehozni a meglévő vágányokon, és javítani tudjuk a vasúti utazások megbízhatóságát és pontosságát. A digitális S-Bahn ITS világkongresszuson történő bemutatása határozott előrelépés a jövő hatékony és klímabarát mobilitása felé."

 

A digitális S-Bahn az első kört az Intelligens Közlekedési Rendszerek Világkiállításon teszi meg Hamburgban. A kongresszus alatt négy digitális S-Bahn szerelvény automatikusan közlekedik az S-Bahn 21-es vonalán a Berliner Tor és a Bergedorf/Aumühle állomások közötti 23 kilométeres szakaszon.

 

A digitális vasúti közlekedés műszaki alapját a jövőbeni európai Automatikus Vonatüzemeltető Rendszer (ATO) szabvány adja, az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) együtt. A vonatok rádión keresztül kapják a vezérlési jeleket. Decembertől kezdve a hamburgi négy digitális S-Bahn szerelvény részt fog venni a rendes menetrend szerinti utasszállításban. Már készülnek a tervek a hamburgi teljes S-Bahn rendszernek az évtized végéig történő digitalizálására, és folyamatban vannak vonatokkal és infrastruktúrával kapcsolatos beruházások. A tervek szerint a technológia használatát kiterjesztik az egész országra a regionális és a fő vasútvonalakon.

 

A DB további innovációkat mutat be az ITS Világkongresszuson Hamburgban

Október 11-től 15-ig Hamburg és az ITS Világkongresszus alkotja a jövő mobilitásának globális bemutatótermét. A világ minden tájáról érkezett vállalatok bemutatják innovációikat a világ legnagyobb közlekedési és logisztikai kereskedelmi vásárán. A Deutsche Bahn elsősorban a vasúti infrastruktúra, a vasútállomások, a fő vonali és ingázó közlekedés és a mobilitási kapcsolatok terén mutat be innovációkat. A DB és Hamburg városa tavaly újabb öt évre meghosszabbították a 2017-ben kötött „Okos város” névre hallgató partnerségüket. Mindkét fél arra kívánja felhasználni a digitális technológiákat és az innovatív ötleteket, hogy vonzóbbá tegyék a helyi közösségi közlekedést és a vasútállomásokat az utasok számára. Ez a törekvés már tetten érhető a Dammtor vasúti megállóban, amely az ITS Világkongresszus kapuja. Új vasúti információkat és innovatív útvonal tanácsadást kínáló új kijelzők segítik a tájékozódást minden utazó és a kongresszus vendégei számára. A művészek által tervezett bemutatók különleges hangulatot teremtenek az állomáson.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan lehet egy laptop tervezése fenntartható?

A Dell Technologies nem kizárólag új termékek létrehozására törekszik, hanem olyan új technológiákat is kutat, amelyek összetett társadalmi kihívásokra jelenthetnek választ. A vállalat több évtizede törekszik az ökológiai lábnyomának csökkentésére. A Dell Technologies az elmúlt évben bevezette a használt merevlemezekből kinyert alumínium újrahasznosítási folyamatát, a papírkészítési folyamat melléktermékéből készített bioműanyagot, és újrahasznosított szénszál-felhasználását több mint 540 ezer kilogrammra növelte. 

2022. január 19. 15:24

Tudományos és Innovációs Parkot valósít meg a Széchenyi István Egyetem Győrben

A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban elnyert 6 milliárd 766 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósítja meg a Széchenyi István Egyetem győri Tudományos és Innovációs Parkjának első ütemét az egykori Győri Keksz- és Ostyagyár volt telephelyén. Az ikonikus „kockaépület” átalakítva, felújítva a város új szimbóluma, ékköve lesz. Az egyetem fő kutatási területeire építve kívánja ösztönözni a park révén a régió fejlődését, és arra törekszik, hogy tudományos potenciáljával hozzájáruljon a vállalati szféra sikeres szerepléséhez a nemzetközi versenypiaci világban.

2022. január 19. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35