Együttműködés a Mercedes-Benz, a Stellantis és a TotalEnergies között

forrás: Prím Online, 2021. október 21. 18:37

A Stellantis, a TotalEnergies és a Mercedes-Benz megállapodást kötöttek arról, hogy a Mercedes-Benzt az Automotive Cells Company (ACC) új partnereként üdvözölhetik. A megállapodás célja, hogy megalkossák az elektromos autózás alappillérét jelentő, európai akkumulátort. A Mercedes-Benz belépése az ACC-be egyértelműen bizonyítja az iparág fejlődését. Emellett a belépést követően a partnerek vállalják, hogy 2030-ra legalább 120 GWh-ra növelik az ACC ipari kapacitását.

Az ACC legfőbb célja, hogy az elektromos járművekhez alkalmazható akkumulátorcellákat és modulokat fejlesszen és gyártson. Mindezt úgy, hogy nagy hangsúlyt fektet a biztonságra, a teljesítményre, a legmagasabb szintű minőség és a legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás biztosítása mellett. Az ACC aktualizált kapacitási terve, több mint hétmilliárd eurós beruházást fog mozgósítani, amelyet különböző támogatásokból, saját- és külső tőkéből, valamint hitelből finanszírozza. Ennek az európai akkumulátornak a létrehozása, támogatni fogja a kontinenst a mobilitás területén az energetikai átállás kihívásainak kezelésében és biztosítani fogja az elektromos autóipar egyik kulcsfontosságú alkatrészével való ellátását.

 

A Saft, a TotalEnergies leányvállalata - amely több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a hosszú élettartamú akkumulátorok és akkumulátor-rendszerek fejlesztése és gyártása területén - egy vezető globális mobilitási szereplő, amelyhez egy hasonló értékekkel rendelkező Stellantis is társult. Utóbbi vállalatnak egyértelmű küldetése, hogy élvonalbeli technológiával biztosítsa a mobilitás szabadságát mindenki számára egyedi, vonzó, megfizethető és fenntartható megoldásokon keresztül. Mindezek mellett a Mercedes-Benz kutatási és fejlesztési szakértelme, valamint a márkát meghatározó minőségi szabványai alapján az ACC gyártási létesítményeinek bővítéséhez nyújt támogatást.

 

 

"A Mercedes-Benz nagyon ambiciózus átalakítási tervet követ, és ez a beruházási stratégia mérföldkövet jelent a CO2-semlegesség felé vezető úton. Az ACC-vel együtt Európában fogunk akkumulátorcellákat és modulokat fejleszteni és a gyártást ezzel még hatékonyabbá tenni - a Mercedes-Benz egyedi követelményeihez igazodva" - mondta Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG vezérigazgatója. "A Mercedes-Benz új partnerével az ACC célja, hogy európai telephelyein több mint kétszeresére növelje a kapacitást, és ezzel támogassa Európa ipari versenyképességét az akkumulátorcellák tervezése és gyártása terén."

 

"Nagy örömmel üdvözöljük a Mercedes Benz-t az ACC új partnereként. Ez a csatlakozás egyértelműen támogatja az európai akkumulátor megteremtésére irányuló törekvésünket. Együtt minden képességünket bevetjük, hogy hozzájáruljunk a mobilitás fenntartható fejlődéséhez. Ez a lépés egy újabb bizonyítéka annak, hogy a TotalEnergies széles körű energetikai vállalattá váljon, kiterjesztve tevékenységünk az elektromobilitás területére" - mondta Patrick Pouyanné, a TotalEnergies elnök-vezérigazgatója.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09