JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció született a magyar szervezésű nemzetközi hackathonon

forrás: Prím Online, 2021. október 26. 09:58

Több mint 300 fiatal fejlesztő csillogtatta meg kreativitását és szakmai felkészültségét a hétvégén a magyar CraftHub által szervezett hibrid hackerversenyen. Az induló csapatok a világ minden tájáról csatlakozhattak a budapesti JunctionX izgalmas kihívásaihoz, hogy a gyakorlatban is hasznos innovációkkal kápráztassák el az EPAM, a Vodafone, a Varian és a Wise szakértőiből álló zsűrit. Az abszolút nyertes a világjárást és a pénzügyi tudatosságot támogató Team Discover lett, míg a közönség kedvencévé a The Bridge munkaerőpiaci applikációt választották. A legjobbak a több ezer eurós jutalom mellett azt is bebizonyították, hogy a technológiai fejlesztések valóban hozzájárulhatnak a fontos társadalmi problémák legyőzéséhez. 

Október 22. és 24. között ismét Budapestre érkezett a JunctionX, mely az utóbbi években a nemzetközi szakmai közösség egyik legnépszerűbb hackathon-sorozatává vált. Közép-Kelet-Európába a CraftHub csapata hozta el a nagy tömegeket megmozgató megmérettetést, mely a járványhelyzet miatt részben az EPAM székházában, részben pedig a digitális térben várta az indulókat. A JunctionX ezúttal sem okozott csalódást: a több mint 300 résztvevőből összeálló csapatok 30 ötletes pályamunkát nyújtottak be a szakmai partnerek által prezentált kihívásokra, közülük pedig végül 6 projektet díjazott a vállalati techszakértőkből álló zsűri és a csapatok. Azok a szerencsések, akik személyesen is részt vehettek a nem mindennapi élményben, pizzával és a „fánkfal” kínálatával frissíthették fel magukat, vagy éppen egy jó könyv mellett pihenhették ki a kódolás fáradalmait.

 

Valós problémákra valós megoldások

A versenyzők a 48 órás megmérettetés első napján ismerhették meg részleteiben a JunctionX Budapest idei kihívásait, ezt követően pontosan 2 nap állt rendelkezésükre, hogy az ötlet megszületésétől kezdve a technikai megvalósításig összeállítsák teljes projektjüket. A 2 perces patche videó mellett az elkészített forráskódot is le kellett adniuk, ezzel győzhették meg a zsűri tagjait arról, hogy a gyakorlatban valóban alkalmazható innovációt készítettek, mely tényleges megoldást kínál az általuk felvetett problémára. A Varian kihívása a daganatos betegek terápiájának hatékonyabb követését és az orvos-páciens kommunikáció könnyítését célozta, míg a Vodafone a már meglévő ügyfélkapcsolati alkalmazását szerette volna továbbfejleszteni, hogy az interaktívabb legyen és még intenzívebb felhasználói élményt nyújtson. 

 

„Az ezekben a kategóriákban nyertes HealthTracer és Vodafone Treasure Hunt projektek nagyon jól megmutatják, hogy miért is szeretjük annyira a JunctionX és a hozzá hasonló hackathonok megvalósítását. Öröm látni az új ötletek születését, a lelkes szakembereket, a verseny végén pedig a valódi értéket képviselő, közös kihívásokat kezelő technológiai innovációk születését. Hisszük, hogy az együttműködés, a tudásmegosztás hozzásegít minket ahhoz, hogy hatékonyabban kezeljük a ránk váró globális problémákat, és ennek főszereplői a fiatalok és az információs technológia lesznek” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

 

 

A világjáróknak segít az abszolút győztes fejlesztés

A JunctionX Budapest vállalati partnerei által szponzorált kihívások nyertesei 1500-2000 euró értékű nyereménnyel gazdagodhattak a győzelemmel, ráadásul lehetőséget kaptak arra, hogy a hackathon harmadik napján élőben, nemzetközi közönség előtt prezentálhassák fejlesztésüket. A nézők és a zsűri itt már kérdéseikkel is megizzaszthatták a döntő résztvevőit, azonban a Team Discover és a The Bridge projekteket készítő csapatokat nem tudták zavarba hozni: előbbi az Wise kihívásának győzteseként a JunctionX Budapest idei fődíját is elvitte, utóbbi pedig az EPAM kihívásán diadalmaskodott, majd a közönségdíjat is kiérdemelte. A két nyertes csapat összesen 7000 eurót vihetett haza, a fődíjat a Google ajánlotta fel, míg kommunikációs fronton a Bosch és az Erste is segítette a szervezőket.

 

 

„A Team Discover napjaink globalizációs jelenségére kínált megoldást: alkalmazásuk segítségével a világutazók könnyen felmérhetik a helyi piaci árakat, megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és az applikáción keresztül be is szerezhetik a kívánt terméket – nincs több valutaváltás és becsapott turista. Az EPAM kihívása a jelen munkaerőpiaci problémáira reflektált, erre adott frappáns választ a The Bridge nevű fejlesztés, mely az 50-es, 60-as éveiben járó, nagy tapasztalattal rendelkező, de foglalkoztatás szempontjából hátrányból induló csoportnak kínál platformot a kapcsolatépítésre” – meséli Baccifava Médea.

 

A JunctionX Budapest összes indulójának pályamunkája megtekinthető ezen a linken: https://app.hackjunction.com/projects/junctionx-budapest-1 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Videójátékot szeretne a gyerek karácsonyra. Megvegyük neki?

Néhány nap és itt a karácsonyi ajándékozás időszaka. A legtöbb magyar a tavalyi évhez képest idén többet tervez költeni szeretteire, és – a járvány előtti évekhez hasonlóan – a szórakoztató elektronikai termékekre, és ezen belül a videójátékokra ismét nőtt az igény*. De valóban jó ötlet videójátékot ajándékozni a gyereknek? A kérdés nagyon sokakat érint, hiszen a Good Gamer kutatásából már kiderült, hogy a 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira. De vajon hány éves kortól és milyen, az érettségükhöz megfelelő játékot válasszunk nekik? Tippek és tanácsok egy szakembertől!

2021. december 8. 16:27

Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a közösségimédia-óriás. A letiltott vállalkozások 55%-a semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt.

2021. december 8. 14:58

Így intézd biztonságosan a karácsonyi internetes vásárlásokat

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.

2021. december 8. 13:52

2021 harmadik negyedévében az OPPO Európában 45 százalékos éves növekedést ért el

A Canalys* piackutató adatai szerint 2021 harmadik negyedévében az OPPO növekedés tekintetében minden versenytársat maga mögé utasított a közép- és kelet-európai régióban, az olyan fontos piacokon is mint például Románia (+130% év/év), Törökország +60% (év/év), vagy Lengyelország (+44%/év). Az összességében 45 százalékos éves növekedés rávilágít az OPPO  egyre nagyobb népszerűségére a régióban, illetve hozzájárult ahhoz, hogy a márka megszilárdítsa pozícióját Európa negyedik legnagyobb okostelefon-gyártójaként.

2021. december 8. 12:29

6,5 milliárdos közbeszerzést nyert a Delta Systems

Jelentős értékű, 6,5 milliárd forintos közbeszerzés nyertese lett a Delta Technologies Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló Delta Systems Kft. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) harmincezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos feltételes közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a cégcsoportot. Az informatikai eszközök nyolc megye köznevelési intézményeiben járulnak hozzá az oktatási szektor digitális felzárkóztatásához. 

2021. december 8. 11:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil adatforgalom

2021. december 8. 18:01

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45