Rejtett tudás a vállalkozásokban
Létezik egy tapasztalatok formájában élő, rejtett tudás*, ami sokszorosa a formálisan megszerezhető tudásnak. Sajátossága, hogy személyes példákon keresztül adható át. Minden sikeres vállalkozónál hatalmas ilyen rejtett tudás halmozódik fel, melynek hasznosítása, továbbadása fontos gazdasági érdek. A most megjelent Mindig Többet ADNI című könyv ilyen rejtett vállalkozói tudást ad át.
A Mindig Többet ADNI című könyv egy olyan vállalkozó tapasztalatait összegzi, aki megélte az amerikai álom magyar megfelelőjét: cukrászként a semmiből épített milliárdos vállalatot, miközben kis híján tönkrement, de felállt a padlóról. A könyvben Biros Levente, az Onlinemárkabolt Magyarország Kft. alapító tulajdonosa teljes nyíltsággal vall a sikerhez vezető útról, kudarcokról, tapasztalásokról és szemléletváltásokról.
Nem csupán a 2018-ban az év vállalkozójává választott üzletember útját ismerhetjük meg, hanem a szemléletváltó tanulságokon keresztül azt a vállalkozói gondolkodást, szemléletet és alapelveket, melyek egy sikeres vállalkozás felépítéséhez elengedhetetlenek. Mindezt manapság szokatlan őszinteséggel, filterek és cukormáz nélkül mutatja be a könyv.
A pofára esés
Biros Levente őszintén hitte magáról, hogy „szupervállalkozó”, mígnem jött a pofára esés: a teljes vagyona negyvenmillió forint adósság lett. Tartozott a beszállítóknak, folyószámlahitele volt, mindenét jelzálog terhelte. Végül nyugdíjas édesanyjától volt kénytelen kölcsönkérni hétszázezer forintot, hogy fizetést adhasson a munkatársainak. Mára övé Magyarország legnagyobb háztartásigép-webáruháza négymilliárdos árbevétellel, miközben csupán egyetlen napot dolgozik benne havonta.
„Nem mindegy, hogy kinek és miért adósodsz el!” – szól a könyv egyik szemléletváltó tanulsága. Amikor eladósodsz, nagyon fontos, hogy olyannak adósodj el, aki nemcsak egy rubrikának lát a statisztikában, hanem arcot is tud kötni a névhez, és érti, miért is dolgozol. Tudd azt is, hogy hitel és hitel között is van különbség! A jó hitelek fejlesztik a vállalkozásodat, segítenek új bevételeket szerezni, a rosszak azonban csak ahhoz járulnak hozzá, hogy még jobban eladósodj.
Biros Levente tulajdonképpen kitanulta magát a csődből: a világ legjobb befektetése, ha önmagadat fejleszted. Mások hibájából tanulni és mások jó példáit követni a legkifizetődőbb dolog. Az így megszerzett „javakat” soha senki nem tudja elvenni, és rossz helyzetben is kamatoztatható. Az önfejlesztés a legjobb gyorsítópálya az életben. Olyan, mint földútról felhajtani az autópályára – tanácsolja a könyv.
Kendőzetlen őszinteség, igazi tanulság
Ma egymást érik a vállalkozói sikersztorik, de alig találni olyat, amelyik őszintén beszél a sikerhez vezető út nehézségeiről. Ezzel szemben Biros Levente teljes nyíltsággal osztja meg történetét és tapasztalatait, 52 szemléletváltó gondolatban foglalva össze. Kendőzetlenül mesél arról, hogy milyen valóban a padlón, csődközeli helyzetben lenni, és hogyan, milyen megoldásokkal lehet felállni belőle. Kertelés nélkül elmondja, hogyan falja fel a vállalkozó idejét, kapcsolatait, magánéletét a saját vállalkozása, és hogyan lehet kilépni a taposómalomból. Ugyanakkor olyan gyakorlati üzleti megoldásokat is elárul, melyekkel sokmilliós megtakarítást vagy éppen extra bevételt ért el.
A könyv címadó gondolata, a „mindig többet adni” volt Biros Levente legnagyobb szemléletváltó felismerése, ami őt elvezette a sikerig: mindig többet adni a munkatársaknak, vevőknek, partnereknek, családnak, a feltörekvő vállalkozásoknak, és ezáltal az országnak. Azóta ebben a szellemben építi vállalkozásait és eszerint is él, mi több, a könyv születéséhez is ez a gondolat vezetett.
Megosztott rejtett tudás
A sikeres vállalkozók életében gyakran érkezik el a pillanat, amikor úgy érzik, vissza szeretnének adni a társadalomnak, szeretnék megosztani, átadni az összegyűlt tudást és tapasztalatot. Biros Leventét is ez ösztönözte 2017-ben, amikor megalapította a Szemléletváltó Közösséget, Magyarország első vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogramját, ahol sikeres vállalkozók adják át tapasztalataikat és tudásukat feltörekvő vállalkozótársaiknak. A Mindig Többet ADNI könyvben Biros Levente saját szemléletváltásait osztja meg, melynek a sikereit köszönheti.
A könyv kapható a nagyobb könyvesboltokban és a kiadónál, a szemleletvalto.hu/biros-levente-mindig-tobbet-adni-konyv/ címen.
____________
* A hallgatólagos tudás (először mint személyes tudás) elméletét a 20. század ötvenes–hatvanas éveiben Polányi Mihály (1891–1976) dolgozta ki. A hallgatólagos tudás tömören így fogalmazható meg: „többet tudhatunk annál, mint amennyit el tudunk mondani”. Forrás: https://mersz.hu/dokumentum/matud__295
Kapcsolódó cikkek
- Táblázatkezelés egyszerűen – 100 tipp, amely segíthet a mindennapokban
- Budapest utcáin elrejtettek egy regényt
- Mennyi időbe telne kiolvasni a világ legjobb bestseller köteteit?
- Új műsorvezetőt igazolt a legnépszerűbb magyar kulturális podcast
- Szabadszájú, őszinte könyvet írt az ország vadállatbefogója, Both Zoltán
- Névjegykártya 2.0: új könyv segíti a cégek online kommunikációját
- A Netflix belső működését mutatja be az alapító
- Hiánypótló űrtávközlési szakirodalom az NMHH szakembereitől
- Megjelent a Road Movie album
- Zoom tanterem
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását
Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő átállás jelentős mennyiségű új munkahely létrehozását is eredményezheti.
Smart company – 2024. Jövőre még okosabban!
A smart company nem attól okos, mert a legfejlettebb technológiák által vezérelt. Az az okos cég és okos iroda, amit folyamatosan egyre kevesebb költséggel sokkal hatékonyabban, jóval nagyobb árbevétellel, nyereséggel működtetünk. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Smart company – 2024” című konferenciáján a cégtulajdonosok megtudhatják, hogy milyen eszközök és módszerek szükségesek az okos céggé váláshoz.
A Zyxel új modellekkel bővíti népszerű switch sorozatát
A hagyományos switchek továbbra is az üzleti hálózati infrastruktúra gerincét képezik még a vezeték nélküli hálózatok korában is. A Zyxel GS1915 switchek gazdag funkciókészletet kínálnak, beleértve a nagy teljesítményű Power of Ethernetet (PoE) és a Nebula felhőalapú kezelést. Ráadásul rendkívül megfizethető áron kaphatók, emellett remek ár-érték arányú csomagban is elérhetők élvonalbeli vezeték nélküli hozzáférési pontokkal együtt.
A Thermaltake The Tower 200 Mini toronyház új zöld színekben debütál
A Thermaltake bejelentette a The Tower 200 Mini toronyházak új verzióit a PC-rajongók kedvenc Turquoise, Racing Green színeiben, valamint az idei év új árnyalatában, Matcha Greenben. A Tower 200 egy kicsi, mégis tágas mini-ITX toronyház, amely egy ikonikus, függőleges kialakítással érkezik, képes befogadni akár egy 4090-es grafikus kártyát, és akár egy 280 mm-es AIO-t is támogat. A felhasználók már nagyon várták a The Tower 200 különböző színű változatait, a Thermaltake pedig meghallotta ezeket az igényeket.
Új Xiaomi AIoT eszközök a nemzetközi piacokon
A Xiaomi bemutatta legújabb csúcstechnológiás okoseszközeit, köztük a Xiaomi Watch 2 Pro okosórát és a Xiaomi Smart Band 8 okoskarkötőt. Az új eszközöket úgy tervezték, hogy könnyen összekapcsolhatók legyenek a nemrégiben bemutatott okostelefon-termékcsalád, a Xiaomi 13T készülékeivel. Az új, innovatív termékek az egészségi állapot és a sportteljesítmény folyamatos nyomonkövetésével, változatos kényelmi és hatékonyságnövelő szolgáltatásokkal épülnek be felhasználóik mindennapjaiba.