A Deutsche Bahn az ABB vontatási technológiáját választotta

forrás: Prím Online, 2021. november 15. 09:58

Az ABB jelentős megrendelést kapott Németország állami vasúttársaságától, a Deutsche Bahn-tól. A megrendelés a Deutsche Bahn (DB) zászlóshajójának számító, az InterCity Express (ICE 1) motorvonat-családhoz tartozó, nagysebeségű vonatszerelvények korszerűsítésre szól. 

A megbízás egy felújítási program részét képezi, amely során a DB 76 nagysebességű motorvonatmozdonyát az ABB kiváló energiahatékonyságú, IGBT-technológiát (Insulated Gate Bipolar Transistor/szigetelt kapus bipoláris tranzisztor) alkalmazó vontatási konvertereivel korszerűsítik. A meglévő, a 90-es évek színvonalát képviselő teljesítményelektronikának a legmodernebb vonatási technológiára történő lecserélése elősegíti az ICE 1 flotta élettartamának jelentős meghosszabbítását, és biztosítja, hogy a korszerűsített járművek még legalább egy évtizedig üzemképesek maradjanak. A felek a megbízás pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra. A rendelés a harmadik negyedévben érkezett.  

 

A vontató berendezés a felsővezetékről érkező villamosenergiát a vontatómotorok meghajtására alkalmas feszültségű és frekvenciájú árammá alakítja. A kiválasztott vontatási átalakítók az ABB háromszintű, nagyteljesítményű elektronikai platformjára épülnek, aminek köszönhetően minimálisra csökkennek az energiaveszteségek, csökken a meglévő villanymotorok mechanikai igénybevétele, és csökken a zajszint is.   

 

 

Az IGBT-technológiára történő korszerűsítés hatékony, gazdaságos megoldást kínál, amely a megbízhatóság, az energiahatékonyság, valamint a karbantartás egyszerűsége tekintetében a vontatási rendszert a modern vonatok hasonló rendszerének szintjére emeli. A korszerűsítés nyomán a várt energiamegtakarítás mértéke legalább 8% lesz, ami 5 000 háztartás éves villamosenergia-fogyasztásának felel meg. 

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy folytatjuk partneri együttműködésünket az ABB-vel, a testre szabott hajtási megoldások terén bizonyított szakértelemmel rendelkező, kompetens partnerünkkel,” – nyilatkozta Dr. Philipp Nagl, a Deutsche Bahn DB Fernverkehr divíziójának termelési igazgatója. „Az ABB vontatási átalakítóit 2010-ben már sikeresen telepítették 40, korszerűsített, a nagysebességű ICE-1 motorvonatcsaládhoz tartozó mozdonyba. A 2010-es korszerűsítés jelentős energia-megtakarításokat eredményezett, és a vártnál nagyobb mértékben csökkentette az üzemeltetési költségeket is. Az új, energiahatékony gördülőállomány beszerzésére, valamint új, karbantartási létesítmények építésre irányuló beruházásainkkal együtt, ez a projekt újabb mérföldkőnek számít a leginkább klímabarát közlekedési módban elért pozíciónk megerősítésében.”

 

„Az ICE motorvonatflotta adja a gerincét Németország nagysebeségű vasúti hálózatának, ezért különösen hálásak vagyunk a Deutsche Bahn technológiánkba fektetett töretlen bizalmáért,” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Vontatás divíziójának vezetője. “Az igény és a kereslet a még hatékonyabb, a még környezetbarátabb és megbízhatóbb vasúti közlekedés iránt várhatóan nőni fog. A több évtizedes vasúti tapasztalattal és a legszélesebb vontatási portfólióval rendelkező ABB kiváló helyzetben van ahhoz, hogy termékeivel és megoldásaival a vasútüzemeltetők a legjobb hatékonyságot és a legnagyobb értéket hozzák ki a meglévő rendszerükből.”       

 

A DB nemrég megszerezte az üzemeltetési engedélyt a Német Szövetségi Vasúti Hatóságtól (Eisenbahn-Bundesamt), ami lehetővé teszi a konverterek korszerűsítését. A Hatóság két korszerűsített kísérleti mozdony intenzív tesztelése után adta ki az engedélyt, és ez a mérföldkő jelenti a projekt megkezdését. Az ABB-nek mind a forma, mind az illeszkedés és mind a működés terén kompatibilis vontatási átalakítójával végzett csere lehetővé teszi, hogy az átalakítás gyors ütemű legyen: nagyjából két hetet vesz igénybe két ICE 1 mozdony korszerűsítése, míg a teljes felújítási projekt kivitelezése várhatóan 2023 harmadik negyedévében zárul.

 

Az ABB piacvezetőként innovatív vontatási technológiákat szállít a közlekedési ágazat számára: hajtási, segédüzemi és akkumulátoros energiatárolási megoldások teljes körét kínálja új járművekhez és járműkorszerűsítésekhez. Az üzemeltetőknek számos előnyt kínálnak az egyedi igényekre szabott vontatási megoldások, amelyeket az optimális teljesítmény, az energiahatékonyság és a minimalizált üzemeltetési költség szempontjai szerint terveznek.    

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar makettező cég innovatív 3D-s megoldásai a gyártás területén

Az utóbbi években a 3D nyomtatás és a hozzá kapcsolódó modell előállítási folyamatok a mindennapok részei lettek. A technológiával már városrészt, orvostechnikai eszközöket és ékszereket is készítenek, de van, ahol az általános iskolai oktatásban és a háztartásokban is használják. Nem létező, vagy sérült elemeket alkotnak virtuálisan újra, majd állítják elő ismét, hogy azok az eredetivel azonos módon működhessenek felhasználási területükön. Egy magyar cég a makettezés mellett úttörőnek számító területeken is használja a file to factory és a reverse engineering megoldásokat.

2023. március 25. 15:38

Az autóipar megmutatja, hogyan kell a gyártást digitalizálni

A gyártási folyamatok digitalizációjának sikerességét négy tényező befolyásolja – ez derült ki a Roland Berger „Az Ipar 4.0 jelenlegi helyzete” című tanulmányából. A kutatás autóipari OEM-ek és top beszállítók tapasztalataira támaszkodva mutatja be a digitális gyártás sikertényezőit. A német hátterű tanácsadócég szerint a folyamatos priorizálás, a dedikált csapatok, az összehangolt céltérképek és a munkavállalók folyamatos képzése a legfontosabb. 

2023. március 25. 10:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48