Cseh fejlesztésű interaktív játék tarolt az idei Ország Játéka versenyen
Gyerekzsűri is részt vett a 2021-es Ország Játéka verseny győzteseinek kiválasztásában. A kilenc, különböző életkorú gyerekből álló zsűri a versenyen induló játékokat kipróbálta, és személyes játékélmények alapján tettek javaslatot a nyertesekre a szakmai zsűrinek. Tavalyihoz képest 20.000-rel több, összesen 78.000 szavazat érkezett a 7 kategóriában pályázó 62 játékra. Idén az Interaktív kategóriában volt közös nyertes, a zsűri és a közönség részéről is a Tolki: Játékos tanulás interaktív foglalkoztató könyv lett a befutó. A Családi/parti társasjátékok kategóriában holtverseny alakult ki, ezért két zsűrinyertes is született: a kitüntető minősítésen a Rumini hajónapló és a Szörnyek bandája társasjáték osztozott.
Az idei – immár kilencedik alkalommal megrendezett – Ország Játéka versenyen gyerekzsűri is segítette a szakmai zsűri munkáját. A kilenc tagból álló gyerekzsűri 4-11 éves korosztályból képviseltette magát.
„Idén a különböző életkort képviselő gyermekekből álló zsűrivel teszteltük a játékokat. Minden pályázó játékot kipróbáltak és javaslatot tettek a nyertesekre, így az idei Ország Játéka minősítést elnyerő játékokat már a legautentikusabb csapat javaslatait is figyelembe véve díjazta a szakmai zsűri.” – mesélte Őri Gergely, az Ország Játéka versenyt életre hívó JátékNet webáruház ügyvezető igazgatója.
A nagy márkák az idei versenyen is pályáztak olyan játékokkal, amik vagy zsűri, vagy közönség díjasok lettek. A Pozsony Pagony kiadónak mindkét társas kategóriában sikerült nyernie, és egy ritka helyzet is adódott a Családi/parti társasjátékok kategóriában a zsűri pontozása alapján, holtversenyben két nyertes született: a kitüntető minősítésen a Rumini hajónapló és a Szörnyek bandája társasjáték osztozott.
Az Interaktív kategóriának pedig a zsűri és a közönség szavazatát is elnyerte a Tolki: Játékos tanulás interaktív foglalkoztató könyv.
Arra a kérdésre, hogy miért az interaktív foglalkoztató könyv nyerte el a tetszését a legjobban, Geri, a gyerekzsűri 4 éves elnöke elmondta, hogy “Azért, mert ez egy mikrofon, és tudjátok, ebben beszélnek”. (Az interaktív játék tartozéka egy toll, ami MP3 lejátszóként és diktafonként is használható. Csak hozzá kell érinteni a tollat a könyv valamelyik képéhez, és azonnal meghallgatható az ahhoz tartozó szöveg, zene, vagy hanghatás.) Ennek a játéknak a véleményezésében a 4 éves Geri volt a leghitelesebb zsűritag, hiszen a foglalkoztató könyv az iskolába készülő és az óvodás korban lévő gyermekek számára készült.
A gyerekzsűri „munka közben”:
A kategóriák nyertesei:
Bébijátékok
A zsűri a főzős tematikájú pancsijátékot, a Tomy Toomies: Buborékkészítő konyha szettet kiáltotta ki a bébijátékok győztesének. A közönség kegyeit pedig az első éveket végigkísérő Fisher-Price: 4 az 1-ben tanuló robotpajti nyerte el.
Egyéb lány
Egyéb lány kategóriában a nyári mókát idéző építőjáték, a Playmobil: Bungaló medencével vitte el a zsűri első díját. A közönség szíve szintén egy építőjátékért dobbant meg, ugyanis ebben a kategóriában a LEGO Friends: Heartlake City Bio Café kapta a legtöbb szavazatot.
Egyéb fiú
A zsűrit a LEGO Technic: Jeep Wrangler vette le leginkább a lábáról, a közönség választása pedig egy másik járgányra esett, hiszen Sam, a tűzoltó: Jupiter, a tűzoltóautó 2 figurával és megafonnal lett a győztes.
Készségfejlesztő
A készségfejlesztő játékoknál a zsűri és a közönség eltérő korosztály szemszögéből figyelte a játékokat. A zsűri ugyanis egy nyolcéves kor felettieknek ajánlott varázslakot emelt a dobogó tetejére: a Brick Trick: Harry Potter Great Hall XL építőjátékot. A közönséget viszont a kisebbeket megcélzó Play-Doh: Csokoládégyár illatos gyurmacsodái ejtették rabul.
Interaktív játékok
Az interaktív játékok kategóriában volt a legnagyobb az egyetértést a zsűri és a közönség között. Ebben a kategóriában ugyanis mindenkinek a Tolki: Játékos tanulás interaktív foglalkoztató könyv tetszett a legjobban.
Társasjátékok kicsiknek
Dániel András mókás figurái bevették a társasok kicsiknek kategóriát, legalábbis ami a zsűri ítéletét illeti. A piciket sokféle feladattal szórakoztató A kuflik és az esőtánc társasjáték lett az első helyezett. A közönség viszont a népszerű társasjáték fiatalabbaknak szóló változatát, a Castle of Mind for Kids-et juttatta az Ország Játéka címhez.
Családi/parti társasjátékok
Minden kategóriában szoros volt a küzdelem, de a családi és parti társasok izzasztották meg legjobban a zsűrit. Az első helyen végül a szakmai díjon a Rumini hajónapló és a Szörnyek bandája társasjáték osztozott. A közönség választása pedig a friss dizájnnal jelentkező Jumanji társasjátékra esett.
Az Ország Játéka szakmai és közönség díja mellett idén két játék Különdíjban is részesülhetett. A Little Live Pets: Pinki a kismalac a Kicsomi különdíját kapta meg, a JimJam kegyeit pedig Play&Fun: Secret Pocket - Titkos zseb alakzatkereső fejlesztő játék nyerte el.
Az idei rajzversenyen induló, 50.000 Ft értékű ajándékcsomagot megnyerő bölcsőde a Halimbai Hársfa Óvoda, Mini Bölcsőde és Konyha, a nyertes óvoda pedig a Pesterzsébeti Baross Német Nemzetiségi Óvoda lett.
„A karácsony közeledtével az Ország Játéka minősítés útmutató lehet a tudatos szülőknek, hogy milyen játékot érdemes a gyerekeknek vásárolni. A szállítási problémák sajnos a játékiparba is begyűrűztek, ezért idén nem érdemes sokáig halogatni a kinézett játék megvásárlását.” - tette hozzá Őri Gergely, a JátékNet ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Közeleg a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Verseny beadási határideje
- Elkezdődött a szakmai zsűrizés az Ország Játéka versenyen
- JunctionX Budapest: 30 izgalmas innováció született a magyar szervezésű nemzetközi hackathonon
- Mondd mivel játszol és megmondom, ki vagy!
- Találjuk meg együtt Magyarország legnépszerűbb játékait!
- 48 óra a kódok világában
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- Magyar informatikusok kiemelkedő sikere Grazban
- Magyar újítók ötleteit is várja innovációs versenyén a Siemens
- Nemzetközi tudományos versenyen szereztek bronzérmet a SZTAKI kutatói
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új nemzetközi online esemény az Eplan-tól
Milyen kihívásokkal néznek szembe a gépgyártók és a kapcsolóberendezés-gyártók napjaink globális piacain? Hogyan határozható meg a helyes irány a hatékony tervezéshez a munka korai szakaszában? A 2023. június 21-re meghirdetett Eplan L!ve 2023 rendezvény lényegre törő válaszokkal, a szoftver új verziójának legfontosabb elemeivel készül, és felvázolja, miként támogatja ügyfeleit a tervezéstől a gyártásig vezető úton lépésről-lépésre. Bevált gyakorlati példákat ismerhetünk meg a Harro Höfliger, a Kratos Industries és a Sany vállalatoktól, betekinthetünk munkafolyamataikba és tervezési módszereikbe, melyek maximális következetességet és hatékonyságot tesznek lehetővé a számukra.
Az erdei ökoszisztéma helyreállítására kötött szövetséget az Epson és a WWF
Az erdőirtás által erőteljesen sújtott területek megóvására is kiterjeszti az Epson és a világ legnagyobb természetvédelmi civilszervezete, a WWF azt a partneri együttműködést, amely még 2022 márciusában és a délkelet-ázsiai tengervédelemre összpontosítva vette kezdetét. A mostantól három évig tartó kooperáció keretében az Epson 1,6 millió eurónak megfelelő támogatással járul hozzá a WWF erdészeti projektjeinek sikerességéhez.
A gyermekeket érő folyamatos pénzügyi nyomás veszélyeire hívja fel a figyelmet az NMHH
A videójátékok térhódítása ma már a társadalom széles köre számára érzékelhető jelenség. A játékok az elmúlt években a gyermekek és a felnőttek számára is népszerű kikapcsolódási formává váltak, éppen ezért a videójátékkal kapcsolatos pénzügyi műveletek kérdésére is érdemes néhány percet szánnunk. A játékosok, vagy „gamerek” ma már nem csupán a szoftverek vásárlásakor, de azokon belül is számos olyan bevételszerzési formával találkoznak, amely a nagyobb pénzügyi tudatosság kialakításának szükségességét jelzi számunkra.
A diákmunkában elindult a nyári szezon
A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.
Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.