Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.
A hétvégén negyedik alkalommal rendezték meg az Ideathon 4.0. by K&H ötletversenyt Győrben, amely az országos ötletbörze első fordulója volt. Az eseménysorozat az innovációra, a fenntarthatóságra és a bankoláson túli szolgáltatásokra koncentrál, de más területekre is kidolgozhattak szolgáltatásokat a csapatok.
A győri fordulóban kiváló ötletekkel találkozott a zsűri
A FoxToy csapat a fenntarthatóság jegyében IT logisztikai platformot mutatott be, ahol a megunt, felhalmozott gyerekjátékok könnyedén új gazdára találhatnak. Az E-kórelőzmény pályázata a kórtörténet digitalizálásáért, átláthatóbbá tételéért hozna létre applikációt orvosok számára, a MoneyMonkey pedig a pénzügyi tudatosságot támogató kártyajátékban látna fantáziát. A Start it @K&H különdíjat a Milestone nevű csapat nyerte, mely a pénzügyi tudatosság témájában rukkolt elő egy megoldással. A csapat tervezett applikációja egy banki apphoz kapcsolódna, mely segítségével előre meghatározott célokban segítene, hogy pénzügyileg tudatosabban, egyszerűbben és gyorsabban érhessük azt el, heti megtakarítással úgy, hogy folyamatosan vizsgálja és elemzi a kiadásokat.
“Azért lett az innováció, a fenntarthatóság és a bankoláson túli szolgáltatás az idei verseny témája, mert a K&H stratégiájában ezek a területek is a fókuszban vannak. Célunk, hogy a pénzügyeinket és azok intézését is jövőbiztossá tegyük” – emelte ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A győri fordulóról szólva a szakember hozzátette: “Kiváló pályamunkák érkeztek, a legjobbakat pedig érdemes lehet továbbgondolni és működőképes vállalkozássá alakítani. A sikeres vállalkozást nem csak az üzleti eredményei határozzák meg, hanem az is, ahogyan hozzájárul a közösség igényeihez.” – árulta el Németh Balázs.
„Egy sikeres, új vállalkozás alapja a versenyképes ötlet megtalálása. Ebben, a nulladik lépésben igyekszünk minden támogatást megadni ahhoz, hogy a kiindulási probléma vajon tényleg kellően fájdalmas pontra tapint-e rá. Ha a kezdeti hipotéziseinket sikerül alátámasztani, akkor már lehet megoldási koncepciókat gyártani. Az Ideathon ötletgazdái és résztvevői pontosan innen indultak és 48 óra leforgása alatt végigjárták a problémakutatás, ötletgyártás és prototípus építés szakaszait, mely eredményeit végül szakértő zsűri előtt prezentálták is. Az Ideathon alapítójaként hiszek abban, hogy a kezdetleges ötletekkel rendelkező startupperek számára is teret és eszközöket kell biztosítanunk ahhoz, hogy megerősödhessenek és a helyes utat megtalálva a jövő nagy vállalkozásaivá fejlődhessenek.” – erősített rá Molnár Pál, az Ideathon alapítója és főszervezője.
Az Ideathon 4.0 by K&H folytatódik: a második és harmadik körben, 2022-ben egy online eseménysorozat indul, ahol az ötletek alapján a csapatok megismerkedhetnek a piackutatással, üzleti modell építéssel is, illetve a konkrét ötletkidolgozás után befektetők előtt is bemutathatják elképzeléseiket és a tervek üzleti oldalát is megvizsgálja a zsűri.
Kapcsolódó cikkek
- Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság
- Zöldre váltanak? – most még így takarékoskodnak a fiatalok
- Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója
- K&H: mikor veszik át a „kockásfüzet” szerepét a személyi pénzügyi menedzsment alkalmazások?
- Egyszerű ötletek taroltak a RESTART2021-en
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- Az amerikai befektetők egyre inkább érdeklődnek a magyar startupok iránt
- K&H: újabb, menő fizetési megoldás a mindennapokra
- Apple dokkoló, óvodai fejlesztőprogram és vegán smartfood az iPonNovation győztesei között
- Egyetemről a világpiacra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Direct One-nal magaddal viheted a tévéd, bárhová is mész!
Az elmúlt években tévénézési szokásaink jelentős átalakuláson mentek keresztül, hiszen beléptek a piacra a streamingszolgáltatók, így már nem csatorna, hanem műsor szerint válogathatunk a tartalmak között. Sőt, már azt is mi választjuk meg, hogy honnan tévézünk: a nyaralónk teraszáról, a hotel medencéje mellől vagy éppen a vonaton, Európát átszelve. A Direct One közelmúltban készült kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. A növekvő igényre reagálva a szolgáltató tavaszi kampányában közel 100 elérhető csatornája mellé HBO Max szolgáltatást is kínál előfizetői számára, ráadásul meglepően nagy kedvezménnyel.
A digitalizáció javíthatja az egészségügyi ellátást a nehezen megközelíthető településeken
A közép-, kelet- és dél-európai országokban megkérdezett egészségügyi szakemberek és döntéshozók közel 60 százaléka úgy véli, hogy a digitális egészségügyi megoldások javítanák az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést a nehezen megközelíthető területeken. A magyarországi szakemberek szerint a digitalizáció a kórházakban is nagymértékben növelné a folyamatok hatékonyságát – derül ki az EIT Health InnoStars és az Emerging Europe közös felméréséből.
A jövő felhőnatív, és konténerekre épül
Egy friss felmérés szerint a szervezetek 86 százaléka tervezi modernizálni az infrastruktúráját Európában, ehhez pedig a felhőnatív alkalmazásokat és a mikroszolgáltatásokat látják a megfelelő választásnak. Az odáig vezető út azonban nehéz és rögös, mivel sok esetben hiányoznak a szükséges alapfeltételek. A SUSE szakértői szerint megkönnyíti a feladatokat a cégek számára, ha az új technológiák előnyeinek kihasználásához konténereket használnak megfelelő menedzsmenteszközökkel kiegészítve.
Szolgáltatófüggetlen 5G-s tesztprojekt indul
A tesztek célja annak vizsgálata, hogyan lehet különböző környezetben – például sűrűn lakott belvárosban, vagy agrárterületen – gazdaságosan 5G hálózatot kiépíteni és működtetni, majd ezt a jövőben, amikor az 5G-alapú alkalmazások elterjedése és az adatforgalom növekedése szükségessé teszi, nagy volumenben is környezettudatos módon széles körben megvalósítani. A tapasztalatok alapján a hálózaton később különféle okos szolgáltatások is elérhetővé válnak.
Nehezebb lesz trükközni a jövőben a Black Friday akciókkal
Május végén hatályba lép egy jogszabály-módosítás, amelynek következtében a kereskedelmi vállalkozásoknak a kedvezményes ár mellett fel kell tüntetni az elmúlt legalább harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árat is. Az árrendelet módosításának célja a kereskedők akciótartási gyakorlatának újraszabályozása és a fogyasztók megtévesztésének visszaszorítása, különös tekintettel az olyan országos kampányok során mint például az év végi Black Friday.