Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására

forrás: Prím Online, 2021. november 27. 13:11

A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás. 

A járvány alatt a technológia létfontosságú eszközzé vált a hazai vállalkozások, így az e-kereskedők számára is. Ez a helyzet rámutatott, hogy elengedhetetlen a hazai digitális kereskedelem felzárkóztatása, a gazdasági újraindulás és Magyarország gazdaságának megerősítése szempontjából egyaránt.

 

2020-ban a belföldi online kereskedelem rekordnövekedésnek indult, ugyanakkor a hazai cégek online forgalma kereskedelmen belüli arányát és növekedési ütemét tekintve lemaradóban van a régió többi országához képest. A digitális kereskedelem 2021-ben sem csillapodott, a nyitást követő offline kereskedelem visszatérése sem korlátozta ezt a trendet. Látható, hogy továbbra is erős a kis és közepes e-kereskedelmi szereplők regionális lemaradása, miközben felgyorsult a nem hazai tulajdonban lévő e-kereskedelmi vállalatok térnyerése.

 

Az e-kereskedők aktuális kihívásait és a magyarországi e-kereskedelmi tendenciákat feltérképező kutatás célja, hogy pontosabb képet adjon arra a kérdésre, hogy hogyan reagálnak a digitális kereskedelemre már készenálló magyar fogyasztók várakozásaira és az egyre növekvő online vásárlási kedvre. A kutatás a magyar, a Magyarországon jelenlévő és a Magyarországon értékesítő cégekre fókuszál. 

 

A kutatási eredményekre alapozva az elkövetkező időszakban támogatási célok és eszközök megfogalmazására, oktatási programok és tananyagok kidolgozására kerül majd sor, amelyek rövid és hosszú távon egyaránt javítani tudják a magyar digitális kereskedők helyzetét, segítik a hazai cégeket a növekedésben és a nemzetközi terjeszkedésben. A DKSZ alapítói elkötelezettek abban, hogy a kutatáson alapuló innovatív stratégiára épülő projektekkel segítsék a megfogalmazott célok elérését.

 

 

Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője elmondta: „Nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek, amivel hozzájárulhatunk a digitális kereskedelem fejlődéséhez és megerősödéséhez. A Google 2016 óta aktívan segíti a magyarországi vállalkozásokat a digitalizálódásban, melynek legújabb állomása az e-kereskedőket segítő szakmai szövetség és stratégia.”

 

Palocsay Géza, a Jófogás és Használtautó.hu portálokat üzemeltető Adevinta Hungary ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott: „Regionálisan jelentősen le vagyunk maradva az e-kereskedők exportképessége kapcsán, márpedig nemzetközileg is erős magyar tulajdonú cégek nélkül továbbra sem várható, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai átlagot a teljes kiskereskedelmi forgalomból. Azt gondolom, hogy ez nemzeti érdek és örülök, ha a kutatás segít majd az okok feltárásában, hogy elindulhassunk a megoldások felé.”

 

Az IVSZ részéről Vinnai Balázs rámutatott arra, hogy „a digitalizáció fejlődését fenyegető legfőbb korlátozó tényező jelenleg az informatikai és digitális munkaerőhiány. A kiskereskedelem az az ágazat, ahol a digitális megoldások a legtöbb ember mindennapjait befolyásolják, aktív vagy passzív módon szinte mindenki érintett. Ezért van szükség mind a szakemberek, mind pedig a fogyasztói társadalom digitális képességeinek folyamatos fejlesztésére. Az IVSZ erre is hangsúlyt kíván helyezni a szövetségben.”

 

Az alapítók határozott szándéka, hogy tevékeny részt vállaljanak a hazai e-kereskedelem megerősítésében, belföldön és külföldön egyaránt.

 

A pályázatról

A kutatási módszertan tekintetében nincs megkötés.

 

A kutatásnak az alábbi célokat kell teljesítenie:

•  A felmérésből származó és a meglévő piaci adatok elemzése

•  Felmérés alapú interjúk kiskereskedőkkel (nem csak e-kereskedőkkel)

•  B2B interjúk kiskereskedelmi szakértőkkel

•  3 lehetséges szcenárió és az ezeket alátámasztó érvrendszer felvázolása

 

A kutató cégek 2021. december 15-ig jelezhetik pályázati szándékukat az info@dksz.hu e-mail címen. A győztes céget a DKSZ boardja választja ki.

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Immáron 20 éve támogatják a hazai kutatónőket

Egy év alatt több mint 250 000-rel növekedett a női kutatók száma az Európai Unióban, ez a szám azonban még mindig kevésnek minősül. Az Eurostat 2022-es felmérése szerint a korábbi évekhez hasonlóan a tagállamokban átlagosan 41 százalék a nők aránya a tudományos életben, de Magyarország alig 30%-os mutatóival sereghajtó a kontinens országai között. Ahhoz, hogy ez a szám növekedni tudjon, olyan programokra, ösztöndíjakra van szükség, amelyek támogatják a női kutatókat, hogy ne kényszerüljenek a pálya elhagyására sem társadalmi, sem egyéb nyomásra.

2022. május 18. 12:26

Hogy érzi magát a Föld? – országos kreatív alkotói pályázat a Föld napja kapcsán

„Hogy érzi magát a Föld?” címmel hirdet országos kreatív alkotói pályázatot a Föld napján az Apor Vilmos Katolikus Főiskola. Az intézmény Matematikai, Természettudományi és Informatikai Tanszéke mindig is hangsúlyt fektetett a jövő generációk környezettudatos szemléletének alakítására, ezért óvodások, általános iskolások, középiskolások és felsőoktatásban tanulók is jelentkezhetnek a meghirdetett pályázatra sík- és térbeli alkotásokkal. A pályamunkák leadási határideje 2022. június 15.

2022. április 22. 15:26

Megvan a legjobb szakdolgozat a digitális marketingről

Megszületett az IAB Hungary Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről 2021 pályázatának eredménye. A most harmadik alkalommal meghirdetett versenyre számos érdekes, színvonalas szakdolgozat érkezett be a szervezőkhöz. A pályázatot szponzoráló Google, Group M és OMD munkatársaiból, az IAB Hungary tagjaiból és további két szakértőből álló zsűri döntése alapján az alábbi szakdolgozatok kerültek díjazásra.

2022. április 22. 11:19

Várja a jelentkezőket Magyarország legrangosabb designpályázata

A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM) és a Magyar Formatervezési Tanáccsal közösen, idén 43. alkalommal hirdeti meg a Magyar Formatervezési Díjat (MFD). Hazánk legrangosabb designpályázatára 2022. május 1-jéig lehet jelentkezni. A díjazott és különdíjas pályázók alkotói oklevélben és akár bruttó 600 ezer forint pénzjutalomban részesülhetnek, amelyet a díjhoz kapcsolódó, 2022 őszén megrendezendő kiállítás ünnepélyes megnyitóján vehetnek majd át.

2022. április 17. 10:32

Elindult az LG nemzetközi innovációs versenye, várják a jelentkezőket

Az LG Electronics (LG) a varsói Alpha Wolves Summiton bejelentette, hogy elindítja A jövő otthona című globális innovációs versenyt (LG Future Home Global Innovation Challenge). A startupokat és gyors ütemben növekvő vállalkozásokat célzó felhívás olyan innovációkat és megoldásokat keres, amelyek hozzájárulhatnak a kényelmesebb, egészségesebb, összekapcsolt otthonok megteremtéséhez.

2022. április 11. 11:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20

Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom

2022. április 29. 20:24