Pályázat a magyar e-kereskedelem helyzetét felmérő kutatás lefolytatására
A Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ) meghirdette a magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására felhívó pályázatát, amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről, megalapozza azt a stratégiát és kijelölje azokat az irányokat, amelyek a hazai kereskedelem digitális felzárkóztatását célozzák. A DKSZ alapító partnerei között van az Adevinta Hungary, a Google, az IVSZ, a DHL, a Mastercard, a Growww Digital és a Webshippy. A szövetség létrehozásának célja a magyar digitális kereskedelem helyzetének előmozdítása, ezt a munkát segíti a tervezett kutatás.
A járvány alatt a technológia létfontosságú eszközzé vált a hazai vállalkozások, így az e-kereskedők számára is. Ez a helyzet rámutatott, hogy elengedhetetlen a hazai digitális kereskedelem felzárkóztatása, a gazdasági újraindulás és Magyarország gazdaságának megerősítése szempontjából egyaránt.
2020-ban a belföldi online kereskedelem rekordnövekedésnek indult, ugyanakkor a hazai cégek online forgalma kereskedelmen belüli arányát és növekedési ütemét tekintve lemaradóban van a régió többi országához képest. A digitális kereskedelem 2021-ben sem csillapodott, a nyitást követő offline kereskedelem visszatérése sem korlátozta ezt a trendet. Látható, hogy továbbra is erős a kis és közepes e-kereskedelmi szereplők regionális lemaradása, miközben felgyorsult a nem hazai tulajdonban lévő e-kereskedelmi vállalatok térnyerése.
Az e-kereskedők aktuális kihívásait és a magyarországi e-kereskedelmi tendenciákat feltérképező kutatás célja, hogy pontosabb képet adjon arra a kérdésre, hogy hogyan reagálnak a digitális kereskedelemre már készenálló magyar fogyasztók várakozásaira és az egyre növekvő online vásárlási kedvre. A kutatás a magyar, a Magyarországon jelenlévő és a Magyarországon értékesítő cégekre fókuszál.
A kutatási eredményekre alapozva az elkövetkező időszakban támogatási célok és eszközök megfogalmazására, oktatási programok és tananyagok kidolgozására kerül majd sor, amelyek rövid és hosszú távon egyaránt javítani tudják a magyar digitális kereskedők helyzetét, segítik a hazai cégeket a növekedésben és a nemzetközi terjeszkedésben. A DKSZ alapítói elkötelezettek abban, hogy a kutatáson alapuló innovatív stratégiára épülő projektekkel segítsék a megfogalmazott célok elérését.
Bíró Pál, a Google Magyarország vezetője elmondta: „Nagyon örülök ennek a kezdeményezésnek, amivel hozzájárulhatunk a digitális kereskedelem fejlődéséhez és megerősödéséhez. A Google 2016 óta aktívan segíti a magyarországi vállalkozásokat a digitalizálódásban, melynek legújabb állomása az e-kereskedőket segítő szakmai szövetség és stratégia.”
Palocsay Géza, a Jófogás és Használtautó.hu portálokat üzemeltető Adevinta Hungary ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott: „Regionálisan jelentősen le vagyunk maradva az e-kereskedők exportképessége kapcsán, márpedig nemzetközileg is erős magyar tulajdonú cégek nélkül továbbra sem várható, hogy a hazai e-kereskedelmi piac elérje az európai átlagot a teljes kiskereskedelmi forgalomból. Azt gondolom, hogy ez nemzeti érdek és örülök, ha a kutatás segít majd az okok feltárásában, hogy elindulhassunk a megoldások felé.”
Az IVSZ részéről Vinnai Balázs rámutatott arra, hogy „a digitalizáció fejlődését fenyegető legfőbb korlátozó tényező jelenleg az informatikai és digitális munkaerőhiány. A kiskereskedelem az az ágazat, ahol a digitális megoldások a legtöbb ember mindennapjait befolyásolják, aktív vagy passzív módon szinte mindenki érintett. Ezért van szükség mind a szakemberek, mind pedig a fogyasztói társadalom digitális képességeinek folyamatos fejlesztésére. Az IVSZ erre is hangsúlyt kíván helyezni a szövetségben.”
Az alapítók határozott szándéka, hogy tevékeny részt vállaljanak a hazai e-kereskedelem megerősítésében, belföldön és külföldön egyaránt.
A pályázatról
A kutatási módszertan tekintetében nincs megkötés.
A kutatásnak az alábbi célokat kell teljesítenie:
• A felmérésből származó és a meglévő piaci adatok elemzése
• Felmérés alapú interjúk kiskereskedőkkel (nem csak e-kereskedőkkel)
• B2B interjúk kiskereskedelmi szakértőkkel
• 3 lehetséges szcenárió és az ezeket alátámasztó érvrendszer felvázolása
A kutató cégek 2021. december 15-ig jelezhetik pályázati szándékukat az info@dksz.hu e-mail címen. A győztes céget a DKSZ boardja választja ki.
Kapcsolódó cikkek
- Harmincadszor ismerik el a legkiválóbb innovációs teljesítményeket
- Újra itt van a Black Friday
- Netezz biztonságosan, és legyél TE is az internet ásza!
- Több mint 600 alkotást neveztek a veszélyeztetett madarak megóvására indított kampányban
- Ideathon 4.0: fókuszban a pénzügyi innováció és a fenntarthatóság
- Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés
- Közeleg a 31. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Verseny beadási határideje
- Rekordszámú nevezéssel zárult a 20 éves jubileumi ’Az Év Honlapja’ pályázat
- Az Év Projektmenedzsment Diplomamunkája
- Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Immáron 20 éve támogatják a hazai kutatónőket
Egy év alatt több mint 250 000-rel növekedett a női kutatók száma az Európai Unióban, ez a szám azonban még mindig kevésnek minősül. Az Eurostat 2022-es felmérése szerint a korábbi évekhez hasonlóan a tagállamokban átlagosan 41 százalék a nők aránya a tudományos életben, de Magyarország alig 30%-os mutatóival sereghajtó a kontinens országai között. Ahhoz, hogy ez a szám növekedni tudjon, olyan programokra, ösztöndíjakra van szükség, amelyek támogatják a női kutatókat, hogy ne kényszerüljenek a pálya elhagyására sem társadalmi, sem egyéb nyomásra.
Hogy érzi magát a Föld? – országos kreatív alkotói pályázat a Föld napja kapcsán
„Hogy érzi magát a Föld?” címmel hirdet országos kreatív alkotói pályázatot a Föld napján az Apor Vilmos Katolikus Főiskola. Az intézmény Matematikai, Természettudományi és Informatikai Tanszéke mindig is hangsúlyt fektetett a jövő generációk környezettudatos szemléletének alakítására, ezért óvodások, általános iskolások, középiskolások és felsőoktatásban tanulók is jelentkezhetnek a meghirdetett pályázatra sík- és térbeli alkotásokkal. A pályamunkák leadási határideje 2022. június 15.
Megvan a legjobb szakdolgozat a digitális marketingről
Megszületett az IAB Hungary Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről 2021 pályázatának eredménye. A most harmadik alkalommal meghirdetett versenyre számos érdekes, színvonalas szakdolgozat érkezett be a szervezőkhöz. A pályázatot szponzoráló Google, Group M és OMD munkatársaiból, az IAB Hungary tagjaiból és további két szakértőből álló zsűri döntése alapján az alábbi szakdolgozatok kerültek díjazásra.
Várja a jelentkezőket Magyarország legrangosabb designpályázata
A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) az Innovációs és Technológiai Minisztériummal (ITM) és a Magyar Formatervezési Tanáccsal közösen, idén 43. alkalommal hirdeti meg a Magyar Formatervezési Díjat (MFD). Hazánk legrangosabb designpályázatára 2022. május 1-jéig lehet jelentkezni. A díjazott és különdíjas pályázók alkotói oklevélben és akár bruttó 600 ezer forint pénzjutalomban részesülhetnek, amelyet a díjhoz kapcsolódó, 2022 őszén megrendezendő kiállítás ünnepélyes megnyitóján vehetnek majd át.
Elindult az LG nemzetközi innovációs versenye, várják a jelentkezőket
Az LG Electronics (LG) a varsói Alpha Wolves Summiton bejelentette, hogy elindítja A jövő otthona című globális innovációs versenyt (LG Future Home Global Innovation Challenge). A startupokat és gyors ütemben növekvő vállalkozásokat célzó felhívás olyan innovációkat és megoldásokat keres, amelyek hozzájárulhatnak a kényelmesebb, egészségesebb, összekapcsolt otthonok megteremtéséhez.