Kassza nélküli üzletet nyitott a Tesco
London központjában nyitotta meg első kassza nélküli üzletét a Tesco. A különleges boltba betérők anélkül vásárolhatnak és fizethetnek, hogy sorba állnának a pénztárnál vagy szkennelős önkiszolgáló kasszát használnának. A GetGo névre keresztelt kísérleti üzlet a másutt megszokott Tesco választékot kínálja zökkenőmentes vásárlási élmény mellett.
A High Holborn városrészben található üzlet megnyitását a Tesco saját munkatársait kiszolgáló, Welwyn Garden Cityben 2019 óta működő boltban végzett eredményes próbaüzem előzte meg. A választás nem véletlenül esett High Holbornra, az itteni Tesco Express ugyanis 2018-as megnyitása óta készpénzmentesen működik.
Az általuk fejlesztett csúcstechnológiának köszönhetően a vásárlóknak mindössze a Tesco.com alkalmazást kell letölteniük, amivel be tudnak jelentkezni a beléptetőkapun. Ezután nincs más dolguk, mint összegyűjteni a polcokról, amire szükségük van, majd egyenesen kisétálni az ajtón. Kamerák és súlyérzékelők rögzítik, hogy pontosan milyen termékeket vettek magukhoz, a fizetés pedig a távozást követően, közvetlenül az applikáción keresztül történik. A Tesco partnerével, a Trigóval együtt indította el a szolgáltatást.
A korhatárhoz kötött termékeknek külön részlege lesz saját kijárattal, ahol a munkatársak személyesen fogják ellenőrizni a vásárlók életkorát.
A Tesco által megnyitott első nyilvános GetGo üzlet minden eddiginél kényelmesebb vásárlási lehetőséget kínál és időt takarít meg azoknak, akik csak az ebédhez pár hozzávalóért ugranak le a boltba, vagy munka után hazafelé menet térnek be valamiért.
„A pénztár nélküli bolt lelke a rendkívül kifinomult szenzorrendszer a hozzá tartozó szoftverekkel. A bolt kamerái nem arcokat, csak mozgásokat rögzítenek, hiszen nem a vásárlók, hanem az általuk leemelt termékek azonosítása a céljuk. Ezeket precíz súlyérzékelők egészítik ki, amelyek pontosan jelzik, hogy miből mennyit vett magához a vevő. Ennek az ún. „loss prevention” megoldásnak a fejlesztését a Tesco Technology budapesti munkatársai végezték szoros együttműködésben az egyesült királyságbeli kollégákkal és a Trigo-val. Emellett mi terveztük a vásárlókat a telefonjuk segítségével azonosító beléptetőkapukon futó szoftvert is” – foglalta össze a GetGo üzlet magyarországi kapcsolatát Fred Kuzel, a közép-európai Tesco Technology hub vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Az ÉletMentő app újítása forradalmasíthatja a mentésirányítók munkáját
- Előre jelzi a zöldhullámot a legújabb bécsi közlekedési app
- Itt a Qjob: megoldás mindenre mobilapplikáció!
- Elindult az E-alkusz mobilalkalmazás
- Vásárlási alkalmazást fejlesztett az IKEA a digitális kényelem érdekében
- Digitális persely a gyerekeknek
- Folyamatosan nő a MÁV app felhasználók száma
- Új funkciókkal bővült a mydronespace
- Az eMAG mobilappjával a leginkább elégedettek a magyar internetezők
- Elindult a Hotel & More Group szállásfoglalás applikációja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.