Megérkezett Magyarország első digitális, zöld iránytűje

forrás: Prím Online, 2021. december 3. 12:27

Találd meg, hol ihatsz a közelben fair-trade kávét, hol vásárolhatsz csomagolásmentesen, vagy éppen hol találod a legközelebbi ökotudatos kozmetikát! A népszerű Green Guide Budapest térkép az online térbe költözött és egy átfogó fenntarthatósági platformként született újjá. Az átalakuláshoz az E.ON Hungária Csoport több millió forintos támogatása adta meg a kezdő lépést, a felület közösségi finanszírozás, illetve egy elkötelezett önkéntes csapat segítségével valósulhatott meg.

 

Zöld térképből fenntarthatósági platform

A Green Guide Budapest projekt egy kétnyelvű zöld térképpel indult 2019-ben, amelyen a belváros parkjai, piacai, bolygóbarát vendéglátóhelyei és más fenntartható vállalkozásai, kezdeményezései jelentek meg, így összekötve a kisvállalkozásokat a tudatos városlakókkal, valamint a fővárosba látogatókkal. A projekt sikerén felbuzdulva a csapat elhatározta, hogy az online térben folytatja a pozitív szemléletformálást és egy átfogó fenntarthatósági platform kidolgozásába fog.

 

 

Ahogy a zöld út folytatódik...

2020 óta a csapat közösségi oldalain keresztül hasznos információk és gyakorlati tippek megosztásával segíti a városlakókat életmódjuk zöldítésében, melynek köszönhetően a Green Guide projektnek mára többezres követőbázisa alakult ki. 2021 tavaszán az E.ON is a kezdeményezésük mögé állt, így valósulhatott meg a projekt fejlesztése és a Green Guide idei célja, az online zöld iránytű. 

 

”Napjaink egyik legizgalmasabb kérdése és egyben legnagyobb kihívása a fenntarthatóság, és az ehhez kapcsolódó ötletek, megoldások. Nemrég indult kampányunkban is erre hívjuk fel a figyelmet. Az E.ON Hungária Csoport stratégiájának fő pillérei közé tartozik a fenntarthatóság, ezt a mindennapi zöld tevékenységeink mellett a közösségépítő programok népszerűsítésével és felkarolásával is szeretnénk minél több emberhez eljuttatni. Ezért is álltunk a Green Guide csapata mellé. Hiszünk a közösség erejében, és úgy gondoljuk, akik a Green Guide Online felületet használják, már tettek is egy előremutató lépést a fenntartható jövőért, és minden egyes lépés közelebb visz minket ahhoz, hogy a gyermekeink számára is élhető bolygót teremtsünk” – mondta Károlyi Zsuzsanna, az E.ON márka- és marketingvezetője.  

 

Green Guide Online: hiteles, hasznos, szerethető

Idén a Green Guide csapata független fenntarthatósági szakértők bevonásával kidolgozott egy kritériumrendszert a vállalkozások felméréséhez, ezzel is megalapozva, hogy a platform hiteles és objektív felületet adjon az oldalon szereplő vállalkozások tudatos törekvéseinek, illetve a fenntartható városi élet bemutatására. 

 

A Green Guide Online célja, hogy hiánypótló módon összefogja a különböző piaci szektorok fenntartható vállalkozásait és a zöld kezdeményezéseket, valamint közérthető és szerethető módon, szűrt információkat közvetítve bemutassa a zöld trendeket, hogy a pozitív inspiráció még több emberhez jusson el, tudatos cselekvésre ösztönözve a városlakókat és a vállalkozásokat is. 

 

 

A fenntarthatóbb mindennapokért épül

A mobilbarát weboldal egyik fő eleme egy térképes, kereshető szolgáltatói adatbázis, mely különböző szűrők és szempontok alapján segít fenntartható szolgáltatókat találni megannyi szektorban, Budapesten és vidéken egyaránt. A legelső vállalkozások már felkerültek, és a csapat várja a további jelentkezőket a folyamatosan bővülő adatbázisba!

 

De nem csak zöld helyeket és szolgáltatókat találunk az oldalon: a platformon helyet kapott a Green Guide korábbi blogjáról már ismert zöld magazin és egy eseménynaptár is, melyek mind a csapat fő misszióit, az edukáció, inspiráció és közösségépítés céljait szolgálják.

 

Kapcsolódj be!

Légy te is a változás része, és csatlakozz a bolygóbarátok közösségéhez! Regisztrálj az oldalra, mentsd el kedvenc tartalmaidat, és adj visszajelzést a vállalkozásoknak, hogy más is szívesen vásároljon tőlük! Ha pedig úgy érzed, vállalkozásodnak helye van a zöld szolgáltatók térképén, itt jelentkezhetsz!

 

A Green Guide új platformjáról és a csapat céljairól egy videó:

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elméletben már zöldek vagyunk, a gyakorlatban viszont van hova fejlődni

Miközben „gondolati szinten” nagyon erős Magyarországon a környezettudatosság, a tettek szintjén már jóval árnyaltabb a kép – derül ki az Epson hazai internetezők körében végzett reprezentatív felméréséből. Ez a kettősség a veszélyes hulladékok kezelésében is megmutatkozik: bár a többség tisztában van vele, hova kell gyűjteni például a használt nyomtatópatronokat, csak minden ötödik megkérdezett használ háztartási vagy szelektív hulladéknak dedikált szemetest is erre a célra.

2022. szeptember 27. 21:17

GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre

Európa egyik vezető divatkereső platformja kilenc régiós országban készített felmérést az infláció és az energiaárak növekedésének vásárlási szokásokra gyakorolt hatásáról. A kutatás szerint a magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést.

2022. szeptember 27. 20:28

Forradalmi áttörést ért el az ElevenEs akkumulátorcella fejlesztésben

Európa első és legnagyobb, teljes mértékben piaci felhasználásra alkalmas LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorcelláját az ElevenEs alkotta meg, az akkumulátorcellák fejlesztésének úttörőjeként. A legelső darabok 2023 első negyedévében jutnak majd el az ügyfelekhez tesztelés céljából. A vállalat bejelentette, hogy az EDGE névre keresztelt akkumulátorcelláját az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster keretein belül fogja bemutatni, amelyet idén szeptember 28-án, illetve 29-én Lisszabonban rendeznek meg.

2022. szeptember 27. 19:31

Mesterséges intelligencia elemzi az alkalmazottakat az SAP HR szoftverében

Rejtett tehetségek felfedezése, új kihívásokhoz legalkalmasabb csapatok felépítése, integrált tehetséggondozási stratégiák felállítása és még sok más HR feladat kap digitális támogatást az SAP SuccessFactors Human Experience Management (HXM) Suite nemrégiben bemutatott új moduljai által.

2022. szeptember 27. 18:12

Legyen a színház mindenkié!

A Vodafone Magyarország a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével (SINOSZ) és a Játékszínnel közösen mutatta be a kulturális élményszerzés új korszakát elhozó digitális fejlesztését. Az innováció a hallássérült érdeklődők számára teszi lehetővé az akadálymentes színházba járást, azáltal, hogy a színdarabok valós időben kerülnek feliratozásra a néző okostelefonján. A technológiát az Életrevalók című darabon mutatták be a Játékszínben, Hirtling István és Vadász Gábor főszereplésével.

2022. szeptember 27. 16:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38