Rekordot döntött a V4 Future Sports Festival
Több mint 50 országból, közel 2000 játékossal és 386 csapattal tért vissza egy év kihagyás után Budapestre a régió legnagyobb esport eseménye, a V4 Future Sports Festival. A mérkőzéseket rekordot jelentő, 4,4 millió néző követte figyelemmel, több mint 1 milliárd megtekintett percen keresztül. A hazai rendezésű tornán a magyar csapat is kiemelt eredményt ért el és a dobogó második fokára állhatott.
Az eseményen a világsztár csapatokat felvonultató Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) versenyjáték mellett a régió legjobb FIFA22 párosai mérhették össze tudásukat, utóbbiban magyar ezüstéremnek is örülhettünk. Idén is a legismertebb nemzetközi és hazai kommentátorok közvetítették a mérkőzéseket, a V4FSF 2021 közel 166 órányi élő műsora pedig 12 nyelven volt elérhető.
A budapesti küzdelmek idén a járványügyi helyzetre való tekintettel online térbe költöztek, 4,4 millió összesített egyedi nézőszámmal, több mint 1 milliárd megtekintett perccel rekordnézettséget értek el. „Az online rendezvénnyel az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület céljai között az szerepelt, hogy a járványhelyzettől függetlenül elmélyítse a visegrádi négyek szociokulturális kapcsolatait, erősítse a V4 identitást a videójátékos közönség körében, valamint, hogy sikeresen bevonja a V4-en túli országokat. Ezúton köszönjük minden támogatónknak, partnerünknek és a lelkes szurkolóknak, hogy velünk tartottak a 11 napos rendezvény során" – nyilatkozta Biró Balázs György, a V4FSF főszervezője, az Egymillióan a Magyar Esportért Egyesület elnöke.
A kiemelkedő nézőszámhoz és érdeklődéshez az esemény előkommunikációs és közösségimédia-aktivitásai is jelentősen hozzájárultak: ezek a fesztiválhoz köthető közösségi csatornákon közel 9 millió megtekintést, míg az eseményhez köthető online felületeken 2,1 millió látogatást generáltak. A közösségimédia-megjelenések támogatásaként az offline aktivitások köre egy különleges bevásárlóközponti kitelepüléssel is kiegészült, amely keretein belül Molnár „molnargabo” Gábor – aki később a dobogó második fokára állhatott – Hajdú B. István kommentálása és a régi korok hangulata mellett küzdhetett meg a bátor kihívókkal egy-egy FIFA22 meccsen.
Nemzetközi CS:GO verseny sztárcsapatokkal
A V4 Future Sports Festival CS:GO versenye 2021-ben online selejtezőből és az őszi helyszíni döntőből állt. Ez 37 mérkőzést, 117 egyedi pályát és összesen 2235 kört jelent. A selejtező díjazása 25 000 euró, míg a helyszíni verseny nyereményalapja 300 000 euró volt. A november 21-i döntőből hatalmas, ötórás küzdelem után a 2021-es év egyik legeredményesebb csapata, a GAMBIT ESPORTS került ki győztesként, aki hazavihette a 150 000 eurós fődíjat is. A verseny második helyezettje az idény nagy felfedezettje, az Entropiq csapata lett, amelynek jelenlegi játékosai az év elején még szervezet nélkül, a világranglista TOP50-en kívül álltak, de mára a V4FSF dobogójának is köszönhetőn bejutottak a világ 10 legjobbja közé. A Magyar E-sport Válogatott CS:GO csapata a 9-10. helyen zárta a tornát.
Nemzetközi FIFA22 páros verseny V4 és V4 baráti régiós csapatokkal
A FIFA22 versenyzői meghívásos alapon érkeztek, a korábbi eredmények és a követői/szurkolói bázis figyelembevételével. A V4 országok és V4 baráti országok résztvevői 1-1 játékost, egy profit és egy influencert delegáltak a helyszíni döntőkre. A Playstation 5 platformon vívott küzdelem 2-2 ellen zajlott, a versenyszám összdíjazása 25 000 euró volt.
A rendkívül izgalmas meccsekből bravúros góljainak köszönhetően végül a szerb BRSTIMIR – KRUNALEX páros került ki győztesen. A dobogó második fokára a népszerű hazai FIFA véleményvezér, Molnár Gábor és társa, Majorosi 'chris_maj' Krisztián e-sportoló állhatott fel, míg a bronzérmet a BEJOTT – LISEKHD lengyel párosa vitte el.
Kapcsolódó cikkek
- Rekord stream nézőszámmal zárt a SEA Games 2019
- Magyarország első alkalommal vett részt az e-sport világbajnokságon
- Itt van Magyarország legújabb e-sport csapata
- Egész napos konferenciával várja az e-sport iránt érdeklődőket a HUNESZ
- Mérföldkő a hazai e-sportban: elrajtolt a K&H MNEB 3. évada
- E-sport eredményekkel bővült a Huawei Intelligens Asszisztense
- A Philips lett a PSG Esports csapatának hivatalos monitorpartnere
- Az AOC és a Red Bull Racing Esports egyesítik erőiket
- Már minden gamer?
- Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar cég a leginnovatívabbak között Európában
Akár negyedére rövidíti az ipari gépészeti központok, légtechnikai rendszerek és más összetett épületgépészeti megoldások kivitelezési idejét és gyakorlatilag nullára csökkenti az anyagveszteséget egy nemzetközi díjjal elismert magyar technológia. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé beválasztott GLT Delta az épületszkennelés, a négydimenziós tervezés és az előregyártás kombinálásával vált pécsi családi vállalkozásból európai referenciákkal rendelkező céggé.
A Continental új gumiabroncsa minden személyautóhoz és SUV-hez alkalmas
A négyévszakos autógumik néhány évvel ezelőtt még csak a kisautók réspiacán számítottak elterjedtnek, azonban ma már elképzelhetetlen nélkülük a gumiabroncspiac: az autósok egyre nagyobb számban használják ezt a típust személyautók és SUV-k esetén egyaránt. A többszörösen díjnyertes elődmodell továbbfejlesztésével a Continental AllSeasonContact 2 néven eddigi legjobb egész évben használható abroncsát vezeti be a piacra, amely minden időjárási helyzetben kiváló vezethetőséget biztosít.
Indul a nyár, felpörög a taxipiac is
Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest Park kerül az első helyre.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Az Unió jóváhagyta a új e-aláíró platformot
Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális Uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az Uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nem csak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform Uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.