A magyarok közel felét nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban
A magyarok közel felét, 47 százalékát nem befolyásolja a járvány az ünnepi kapcsolattartásban, miközben 26 százalék csak szűk családi körben ünnepel, 14 százalék a rokonaira szűkíti a személyes kapcsolattartást, 5 százalék pedig csupán a távoli hozzátartozóit nem látogatja meg, mindenki mással személyesen karácsonyozik; rajtuk kívül mindösszesen 8 százalék az, aki mindenféle személyes kapcsolattartást kerül a járvány miatt – derült ki a BillKiller friss reprezentatív kutatásából. A legnagyobb arányban a 60 év felettiek kerülik, illetve igyekeznek mérsékelni a személyes találkozókat, a válaszokban egyébként sem az iskolázottság, sem a lakhely nem mutat szignifikáns eltéréseket.
(1. ábra: Hogyan befolyásolja a járvány az idei karácsonyi ünneplést?)
Amennyiben egy személyes találkozó elmarad, a legtöbben online videóhívást indítanak például a Facebook Messengerben, Skype-on vagy Viberen (43 százalék), a második legnépszerűbb lehetőség a hagyományos telefonhívás 34 százalékkal, és minden tizedik válaszadó online üzenetküldő applikációval üzen a szeretteinek. Az SMS-ek kora leáldozóban, 5 százalék használja ezt az eszközt, hagyományos ünnepi képeslapot pedig már csak a válaszadók 2 százaléka küld. Érdekesség és örömteli hír, hogy az online csatornákat a 60 év felettiek közel azonos arányban használják, mint a többi korcsoport, jelentős különbségek már nem láthatók.
„Az eredményekből jól látszik, hogy az ünnepi kapcsolattartást az online csatornák dominálják, amely – amennyiben az otthoni szélessávú internetkapcsolat használatával történik – nem szükségképpen kell, hogy terhelje a mobilelőfizetésünket; feltűnő ugyanakkor a hagyományos telefonhívások magas aránya, ezeknél különösen érdemes a telefonunkban nyomon követni a lebeszélt percek számát a rendelkezésre álló híváskeret függvényében” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.
(2. ábra: Hogyan tervezed a személyes kapcsolattartást helyettesíteni abban az esetben, ha nem jöhet létre a személyes találkozó az ünnepek alatt?)
A kutatás arra is rávilágított, hogy valamivel több mint minden 10. magyar esetében jellemző, hogy a karácsonyi időszakban túllépik a hívás- vagy adatkeretüket; ebben a helyzetben pedig különböző stratégiákat alkalmaznak a megkérdezettek. A leggyakoribb eset (15 százalék), hogy kiegészítő adatkeretet vásárolnak a szolgáltatójuknál, közel azonos arányban vannak azok, akik wifi-kapcsolatokkal próbálják orvosolni a mobiladathiányt, 4 százalék egyszerűen nem internetezik tovább a mobilján, 3 százalék pedig az, aki nagyobb mobilcsomagra vált. Azok körében, akiknél nagyon, vagy inkább jellemző a havi hívás- vagy adatkeret túllépés, nagyjából minden harmadik az, aki kiegészítő adatkeretet vásárol magának.
„Minden ügyfélhelyzet, minden ügyféligény és mobilhasználat egyedi és önálló mérlegelést igényel, ugyanakkor a tapasztalataink alapján nagy valószínűséggel sem a kiegészítő adatkeret-vásárlás, sem az adott szolgáltató által kínált eggyel nagyobb csomagra való automatikus váltás nem éri meg az ügyfeleknek. Egy átlagos mobilelőfizetés esetében a 20-35 százalékát (!) is elérheti a teljes díjnak egy 1-3 napra szóló adatkeretbővítés; az eggyel nagyobb csomagra váltással – hasonlóan a korlátlan előfizetésekhez – az előfizető pedig azt kockáztatja, hogy túlfizeti a mobilhasználatát” – mutat rá Sallai Ákos, a BillKiller társalapítója. Hozzáteszi: közel 7 ezer ügyfelük évente átlagosan több mint 50 ezer forintot fizetett feleslegesen a szolgáltatójának; a legprudensebb stratégia a mobilcsomagok kiválasztásakor az, ha az igényeink ismeretében választjuk ki a szolgáltatók által kínált mobilcsomagok közül a számunkra legoptimálisabbat.
A kutatásról
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021. december 11-e és 15-e között került sor 1000 fős válaszadói mintával. A minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Egyéves a Vantage Towers, hazánk egyik vezető toronyvállalata
- Nagyságrendileg többet költünk mobilozásra a pandémia miatt
- NMHH-kutatás: a felhasználók közel kétharmada használja online hívásra is a netet
- Nem független forrásból tájékozódunk a mobilcsomagokról
- Üzenetküldő applikációkkal spórolnak a telefonszámlán a magyarok
- Jelentős megtakarítást érhettek el a BillKiller ügyfelei
- Az okostelefon tudatos használata közelebb hozhatja egymáshoz a generációkat
- Sokat spórolhatunk egy mobilcsomag-váltással
- Apák napja: négy extra hét az újdonsült apukáknak, ingyen beszélgetés és adat az ügyfeleknek
- A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az elégedetlen ügyfeleket a váltástól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Munka és család mellett is van lehetőség diplomaszerzésre
Szeptemberben ünnepélyes keretek között megtartották Pozsonyban a Collegium Humanum Varsói Menedzsment Egyetem Pozsonyi Kihelyezett Tagozatának első diplomaosztó ünnepségét, amely során a magyar nyelvű Menedzsment alap- és mesterképzésben végzett hallgatók vehették át a diplomájukat. Ők a bizonyíték arra, hogy igenis munka és család mellett is van lehetőség a diplomaszerzésre, akár 100%-ban online!
Az MMSZ csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek hálózatához
A European Marketing Confederation (EMC) örömmel jelentette be, hogy a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához.
Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége
Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.
Dr. Törőcsik Mária a Magyar Marketing Szövetség életműdíjasa
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) amellett, hogy évente díjazza a legkiválóbb marketing és digitális megoldásokat, a szervezet legfontosabb elismerését, a Tonk Emil Életműdíjat is kiosztja az eredményes szakmai életutak méltatásául. A 2023-as díjazott, Dr. Törőcsik Mária számára Hinora Ferenc az MMSZ elnöke, valamint Dr. Papp-Váry Árpád alelnök nyújtotta át az elismerést a szeptember 14-i Marketing Summit keretében, a Várkert Bazárban.
A HMD elindítja az 5G-s okostelefonok európai gyártását
Az új, többmárkás portfolióstratégiájuk bejelentését követően nem sokkal a HMD Global, a legnagyobb európai okostelefon-gyártó ma újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat megkezdte az 5G-képes okostelefonok európai gyártását – az első Európában készült okostelefont, a Nokia XR21-et pedig már üzleti ügyfelek is megvásárolhatják. A HMD lépései összhangban állnak az általános európai növekedési potenciállal, a Canalys előrejelzése szerint az európai okostelefon-piac 2024-re ugyanis 7%-kal fog növekedni.