A Maserati visszatér az autóversenyzésbe
A Maserati újra beszáll az autósportba, erre vonatkozó stratégiájának első lépéseként az olasz gyártó 2023-tól csatlakozik az ABB FIA Formula-E Világbajnoksághoz.
A Maserati génjeiben hordozza az autóversenyzést, a gyártó első olasz márkaként csatlakozik a Formula-E sorozathoz.
A Maserati páratlan versenyhagyományai, és a sebességhez, teljesítményhez fűződő alapértékei, valamint a márka elektromosításhoz való innovatív hozzáállásának kombinációja tökéletes összhangban van az ABB FIA Formula-E Világbajnokság, a világ első teljesen elektromos közúti versenyautó-sorozatának értékeivel.
A Maserati teljes mértékben elkötelezett az elektromobilitás iránt, ennek megfelelően a jövőben az összes új Maserati modell 100%-ban elektromos hajtással is elérhető lesz. Így a Maserati Grecale, a GranTurismo, a GranCabrió, valamint az MC20 sportautó is kapható lesz a Folgore névre keresztelt, elektromos modellváltozatban.
Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság versenysorozata egyszerre szól a teljesítményről és az innovációról, így tökéletes terep a Maserati számára, hogy megmutassa a nagyvilágnak az autóversenyzés terén megszerzett páratlan tapasztalatait, illetve a Folgore által képviselt filozófiát.
A Maserati a Formula-E kilencedik évadjában tér vissza a rajtrácsra az új Gen3-mal, a valaha volt leggyorsabb, legkönnyebb és legerősebb Formula-E versenyautóval. A Gen3 a világ leghatékonyabb versenyautója, amely számos tervezési, gyártási és technológiai innovációval büszkélkedhet.
A Formula-E alapítása óta drámai versenyfutamokat hozott a világ legikonikusabb városainak utcáira, többek között például New York-ba, Monacóba, Berlinbe, Mexikóvárosba, Londonba vagy éppen Rómába. A versenysorozatban bevezetett innovációknak köszönhetően a ma értékesített elektromos autók egyre nagyobb hatótávval rendelkeznek, a folyamatosan fejlődő akkumulátortechnológiák, valamint a hajtásláncfejlesztésekben megvalósult fejlesztések eredményeképp.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az autóversenyzés világának főszereplőiként visszatértünk oda, ahová tartozunk. A szenvedély hajt minket, az innováció pedig a lételemünk. Világszínvonalú versenytapasztalatunk hosszú múltra tekint vissza, és készek vagyunk tovább növelni teljesítményünket” – mondta el a bejelentés kapcsán Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója. „A minél nagyobb hatékonyságért, a luxusért és az innovációért folytatott versenyben megkerülhetetlen a Folgore, a Maserati esszenciájának legtisztább megnyilvánulása. Ezért döntöttünk úgy, hogy a FIA Formula-E Világbajnokságban térünk vissza a versenyzéshez, hogy a világ nagyvárosainak központjaiban találkozhassunk ügyfeleinkkel, valamint, hogy tovább hordozzuk a Maseratit szimbolizáló háromágú szigonyt a jövő felé.”
Jean-Marc Finot, a STELLANTIS Motorsport szenior alelnöke hozzátette: „Nagy öröm a STELLANTIS Motorsport számára, hogy részesei lehetünk a Maserati visszatérésnek a versenysportba. A Maserati Formula-E lesz a technológiai laboratóriumunk, hogy felgyorsíthassuk a nagy hatékonyságú villamosított hajtásláncok és intelligens szoftverek fejlesztését közúti sportautóink számára. A Formula-E a tökéletes bajnokság erre a célra, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az első olasz márkaként csatlakozhatunk a versenyhez.”
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Maseratit a világszínvonalú autósport régi-új tagjaként üdvözölhetjük. Az ABB FIA Formula-E Világbajnokság az elektromos versenyzés csúcsa. Tökéletes környezetet biztosít a legdinamikusabb és leginnovatívabb, nagy teljesítményű autómárkák számára, hogy sportos ambícióik mellett technológiai képességeiket is megmutathassák” – nyilatkozta Alejandro Agag, a Formula-E alapítója és elnöke.
Jamie Reigle, a Formula-E vezérigazgatója hozzátette: „Örülünk, hogy a Maserati csatlakozik az ABB FIA Formula E-világbajnokság Gen3 korszakához, és meghatározó szerepet játszik az autósport jövőjének újradefiniálásában. A Formula-E futamai a világ legikonikusabb városainak szívében vannak jelen, a progresszív globális közönség pedig szenvedélyesen követi a versenyeket. Szerte a világon rajongóink milliói örömmel üdvözlik majd, hogy a Maserati a világ elit elektromosautó-márkái közé tartozik.”
„Örömömre szolgál, hogy a Maseratit a Formula-E kilencedik szezonjában üdvözölhetem. A következő korszak megnyitására készülve az a tény, hogy egy ilyen ikonikus, rendkívüli büszkeségre okot adó és sikeres autósportörökséggel rendelkező gyártó elkötelezett a sorozat iránt, az ABB FIA Formula-E világbajnokság jövőjében való elsöprő hitről tanúskodik. Az új Gen3 együléses autó a fenntarthatóság, a technológia és a teljesítmény csúcsát fogja képviselni” – nyilatkozta Mohammed Ben Sulayem, a FIA elnöke.
A Maserati versenypályán született meg, elsőként a Maserati-testvérek, majd pedig a pilóták merészségének köszönhetően.
Versenyen először 96 éve debütált. Az első szigonylogós autó a Tipo 26 volt, amely 1926-ban a Targa Florión, Alfieri Maseratival a volánnál első helyezést ért el a 1,5 literes kategóriában.
Harmincegy évvel később Juan Manuel Fangio 1957-ben megnyerte a Maseratival a F1-es világbajnokságot.
A Maserati utoljára együléses versenyautóval Maria Teresa De Filippis-szel volt látható, az első nővel, aki kvalifikálta magát a Forma-1-es Nagydíjra, egy 250F fedélzetén.
A márka közelmúltbeli versenytapasztalataira az egyedülálló MC12 kitűnő példa, amely 2004 és 2010 között 22 versenyt nyert (köztük 3 győzelmet a 24 Hours of Spa-ban) és 14 bajnoki címet szerzett konstruktőri bajnokságon, pilótabajnokságon és csapatbajnokságon az FIA GT-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB bejelentette a Formula-E-t érintő éghajlatvédelmi kezdeményezéseit
- Az ABB a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét
- Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- A Maserati MC20-as modelljét választották 2021 legszebb szuperautójának
- Az ABB technológiája tovább segíti az ABB FIA Formula-E világbajnokságot
- ABB technológiával töltik az ABB FIA Formula-E harmadik generációs versenyautóit
- Sportversenyeken edzi az SAP a jövő üzleti alkalmazásait
- Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye
- Az elektromos autók visszatértek a versenypályára
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.