Ezek a trendek hasítanak 2022-ben a közösségi médiában

forrás: Prím Online, 2022. január 18. 12:33

Világszinten már több, mint négy és félmilliárd ember használja rendszeresen a közösségi médiát, méghozzá átlagosan közel két és fél órát naponta. Az utóbbi két évben közel egymilliárd fővel nőtt az aktív felhasználók száma, részben valószínűleg a pandémiával együtt járó korlátozásoknak is köszönhetően. Ezzel párhuzamosan a tartalomgyártó iparág (Creator Economy) egyre nagyobb üzlet: világszerte már összesen több, mint 50 millió amatőr és professzionális influenszert tartanak számon, a teljes piac mérete pedig éves szinten már közel 14 milliárd dollárra (4 340 milliárd forintra) rúg. 

A videós tartalmak és platformok (pl. TikTok, Instagram Reels) egyre dominánsabban vannak jelen – éppen ezért gyűjtötte csokorba az innovatív videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO, hogy milyen trendekre számíthatunk ezen a téren 2022-ben.

 

Mára a világ lakosságának már több, mint fele (53%-a) rendszeres felhasználója valamely közösségi média platformnak: 2021 októberében már a 4,55 milliárd főt is elérte az aktív felhasználók száma. Az utóbbi időszak vitathatatlan sztárja a TikTok, mely néhány év alatt rohamos tempóban növekedett, a közelmúltban elérte az egymilliárd felhasználót világszinten, míg itthon is már egymillióan használják a platformot.

 

A TikTok kizárólag mikrovideós tartalmaknak ad otthont, a platform által preferált formátum pedig egyre inkább a többi vezető közösségi médium fejlesztési irányait is meghatározza. A videós tartalmak így általánosságban is egyre dominánsabbá válnak a különböző felületeken. Amit az is jól mutat, hogy a felhasználók világszinten már átlagosan 100 percet töltenek naponta online videónézéssel, ami a teljes közösségi médiahasználat oroszlánrészét teszi ki.

 

„A közösségi médiában egyértelműen a videós tartalmak váltak a legnépszerűbbé, ennek megfelelően a YouTube korábbi egyeduralma is megtörni látszik azzal, hogy számos új közösségi platform született és születik folyamatosan. Ezek új formátumokat is behoznak és befolyásolják mind a fogyasztói ízlést, mind a techcégek fejlesztési irányait. Ezzel párhuzamosan az influenszer-ipar is dübörög, Magyarországon is már több ezer fő foglalkozik influenszerkedéssel a közösségi médiában. Ez egy rendkívül dinamikusan változó világ, ezért is fontos, hogy kövessük a trendeket akár tartalomgyártói, akár vállalati marketinges oldalon” – hívja fel a figyelmet Szél Gergely, az innovatív videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO ügyvezetője.

 

 

Így készíthetsz trendi videókat 2022-ben

 

•  Egyre népszerűbbek a mikrovideók – „forradalmat” hozott a TikTok.

A mikrovideók (5 és 30 másodperc közötti hosszúságú online videók) a TikTok elsöprő sikerének köszönhetik egyre meghatározóbb szerepüket. A Facebook erre reagálva meg is alkotta saját mikrovideós platformját az Instagramon belül (Instagram Reels). A techóriás ezzel egyértelműen a formátumhoz szokott – főleg Z generációs – felhasználók kegyeit keresi, akik szerint a felület megszólalásig hasonlít is a nagy riválishoz. A Reels videók ráadásul 22%-kal több interakciót váltanak ki a „normál” videóknál.  

•  Továbbra is dinamikusan növekszik a vlog ipar.

A vlogok népszerűsége évek óta töretlen, ez az idei évben sem lesz másképpen, hiszen statisztikák szerint az internethasználók 44%-a fogyaszt naponta ilyen jellegű tartalmakat. A formátum sikerét részben az adja, hogy a vlogok/vloggerek változatos témák széles spektrumát dolgozzák fel.

•  A vertikális videó lett az új normális.

Az Instagram történetek (Story-k) és az IGTV (Instagram TV) által támogatott vertikális (függőleges) 

videó formátum is egyre inkább hódít, ez is fontos trend 2022-ben. A Facebook és a YouTube is alkalmas vertikális videók posztolására, ahogyan az a YouTube Shorts-on és egyéb tartalmakon keresztül is látható.

•  Egyre inkább előtérbe kerülnek az interaktív videók, melyeken keresztül a fogyasztók kapcsolatba léphetnek az általuk követett márkákkal és influenszerekkel.

A felhasználók minden eddiginél jobban szeretnének kapcsolatot teremteni az általuk követett márkákkal, erre pedig az interaktív videók remek lehetőséget kínálnak – itt gondolhatunk az élő videós közvetítések során való kommentelésre, vagy az Instagram történetekben kérdések megválaszolására, vagy például szavazásokra. 

•  2022 a sztorik éve. 

A sztori funkciót is egyre több platform vezeti be, és ezek nagy sikernek is örvendenek. Mivel ezek a tartalmak csak korlátozott ideig (általában 1 napig) elérhetők a felhasználók, követők számára, ezért – az exkluzivitás érzésre építve - nagyobb érdeklődést és interakciót is váltanak ki jellemzően. Ezt mind az influenszerek, mind a márkák jól ki tudják használni.

•  Az élő videók háromszor hosszabb ideig kötik le a nézők figyelmét.

Az élőzés is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a közösségi médiában. Ez a formátum a spontaneitásával és azonnaliságával sokkal közelebb képes hozni a tartalom előállítókat a közönségükhöz, a felhasználók sokkal emberibbnek és hitelesebbnek ítélik az élő tartalmakat. Ez jól tetten érhető abban is, hogy az élőzés háromszor hosszabb ideig képes lekötni a nézők figyelmét. 

•  Az 5-20 másodperces videóhirdetések továbbra is velünk maradnak.

A YouTube-on egyre több hirdető olyan rövid, 5-6 másodperces reklámvideókat használ, amelyek még a „hirdetés átugrása” gomb felugrása előtt befejeződnek. A hirdetések másik része, némileg hosszabb (15-20 mp-es), de összességében még mindig nagyon rövidnek számító videós hirdetésekből tevődik össze. Ezek a rövid reklámok mára alapvető megoldássá váltak a felületen hirdető márkák, szervezetek számára. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata már nem csak a jövő megoldásait jelentik. Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú HR-szolgáltató vállalat, a WHC Csoport is újabb lépést tett a digitalizáció útján: a vállalat mesterséges intelligencián alapuló chatbotja a külföldről érkező munkavállalók koordinálását és a velük való mindennapi kommunikációt könnyíti meg.

2022. november 27. 12:03

Ezek az elektronikai eszközök kerülnek majd a legtöbb fa alá

A kisebb-nagyobb elektronikai eszközök nem véletlenül az ünnepek sztárjai: egyrészt valóban hasznos ajándékok, másrészt a karácsony az az ünnep, amikor nagyobb értékű termékekre is hajlandóak vagyunk költeni. Az Euronics megvizsgálta, mik voltak a legkeresettebb termékek tavaly karácsonykor és elárulja, várhatóan milyen termékek kerülnek majd idén a legtöbb fa alá.

2022. november 27. 10:22

Friss kutatással jelentkezik a Dell

A Dell Technologies új felmérése szerint, két évnyi gyors digitális átalakulás tapasztalatai alapján, az informatikai vezetők fele úgy gondolja, a cége tisztában van azzal, hogy mire van szükség a munkaerő digitális átalakításához. Azonban sok alkalmazottnak nehezére esik lépést tartani a gyors változással. A kutatás több mint 40 országban zajlott 10 500 válaszadó bevonásával. A megkérdezettek több mint kétharmada úgy gondolja, hogy a cégek az átalakulásra irányuló projektek megtervezésekor nem vonják be kellően az alkalmazottakat. 

2022. november 26. 15:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56

A Green Fox Academy a Sandberg Capitallal folytatja nemzetközi expanzióját

2022. október 26. 11:20