Minden kezdet nehéz: a TOP 5 leggyakoribb akadály, amivel a kezdő vállalkozások szembesülnek

forrás: Prím Online, 2022. január 20. 17:58

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak a kommunikációs csatornák bővülésére és átalakulására, a túltelített piacokra, vagy akár az elmúlt két évben az életünk részét képező globális pandémiára és annak többek között például a személyes kapcsolattartásra való hatására. Van azonban néhány olyan nehézség, amellyel minden kezdő vállalkozás szembesül. A Brillit.com online üzleti platform szakértői bemutatják a TOP 5 leggyakoribb problémát és megoldásait.

Egy vállalkozás felépítése és beindítása mindig is kemény kihívások elé állította a vállalkozó szelleműeket, legyen szó a megfelelő ötletről, a kezdőtőke előteremtéséről, vagy akár az időigényességről. Azonban a fiatal vállalkozások kezdeti időszakában a működés hatékony fenntartása és a felmerülő problémák megoldása kulcsfontosságú – nem csak a jövőbeli növekedés, de a vállalkozás életben maradása érdekében is. Ráadásul vannak olyan kihívások, melyek leküzdése kifejezetten a kezdő vállalkozásokat számára okozhat nehézséget. Nézzük, mik ezek!

 

Stabil pénzügyi háttér

A kezdő vállalkozások számára az induló tőke előteremtése, a hatékony cash flow folyamatos biztosítása, valamint a stabil pénzügyi háttér fenntartása különösen nehéz lehet, hiszen nem feltétlenül rendelkeznek korábban eladott vállalkozásból fakadó, vagy állandó, biztos bevételi forrással, amelyet az új vállalkozás pénzforgalmának finanszírozására fordíthatnak. Az új vállalkozók tehát gyakorlatilag nulláról indulnak. Érdemes átgondolni minden pénzügyi kérdést, megfontolni az összes finanszírozási lehetőséget és az adott vállalkozás igényeinek leginkább megfelelőt választani. A cash flow stabil fenntartása érdekében pedig nagyon fontos a részletes költségtervezés és annak pontos betartása. Érdemes még elkerülni az előfinanszírozást és az előleget, illetve optimalizálni a számlák fizetési határidejét is.

 

Delegálás és csapatmunka

A vállalkozás egy bizonyos pontjáig működőképes, sőt, még hatékony is, ha a vállalkozó egyedül, vagy pár fő segítségével végez el minden feladatot, egy idő után ez azonban nem fenntartható. Egyre több olyan kihívás fog felmerülni, amik megoldására nem biztos, hogy az adott vállalkozást vezető pár fő kompetenciája megfelelő. Egyre több munka lesz az új céggel, amik ellátása egyre időigényesebbé válik. El fog jönni az a pont, amikor az egy- vagy néhány személyes cég saját növekedésének útjába áll. Ezt fel kell ismerni és hatékonyan kell tudni kezelni is: képesnek kell lenni néhány feladatot kiadni a kezünkből és ledelegálni azokat, új kollégákat felvenni, és bizonyos tevékenységeket – pl. HR, jogi vagy pénzügyi folyamatokat – kiszervezni külső szakértőknek. A Brillit.com online üzleti platformon például lehetőség van különböző szakterületeken tevékenykedő partnerekkel is megismerkedni, ajánlatot bekérni, és akár együttműködni is. Segítséget kérni és csapatban dolgozni nem gyengeség, hanem a vállalkozás erőssége!

 

 

Marketing és láthatóság

A hatékony marketingtevékenység egy kezdő vállalkozás számára elengedhetetlen annak érdekében, hogy a fiatal cég szélesebb körben is láthatóvá tegye magát, tevékenységét, termékeit és szolgáltatásait. Amennyiben a cég berkein belül nincs a marketing területén jártas kolléga, akkor érdemes marketingszakemberhez fordulni, hogy a vállalkozás a leghatékonyabb stratégiával szólíthassa meg leendő ügyfeleit. A legfőbb szempontokat addig is érdemes megállapítani: kik tartoznak a vállalkozás célcsoportjába és mekkora budget-ből tud a marketingtevékenység gazdálkodni. Ez az időszak nem a kísérletezésről és a próbálkozásról szól, ezért érdemes pontosan előre tervezett, eredményfókuszú, hatékony marketingstratégiát felállítani.

 

Adminisztratív terhek

Az induló vállalkozások vállára a különböző adminisztratív feladatok ellátása – például folyamatos kapcsolattartás, dokumentumkezelés, szerződéssablonok vagy éppen ajánlatkérők gyártása – különösen nagy terhet helyez. „Felismerve az adminisztratív feladatok elburjánzásának problémáját, a Brillit.com platformon közvetlenül és könnyedén van lehetőség kiírásokat és tendereket indítani, ezekre jelentkezni, árajánlatokat kiküldeni és szerződést kötni. Az induló vállalkozások számára ez nemcsak az adminisztratív terhek csökkentését teszi lehetővé, de láthatóságot is biztosít számukra. A Brillit felületén tendereket kiíró vállalatok ugyanis nyitottak a kisebb, de megbízható, jó áron dolgozó cégekkel való együttműködésre is” – részletezi az online üzleti platformon elérhető, az adminisztratív terhek csökkentést elősegítő szolgáltatásokat Bracsok Norbert, a Brillit.com szakértője.

 

Ügyfélszerzés és kapcsolati háló

A legtöbb induló vállalkozás számára kiemelt problémát jelent az első években a partnerszerzés. Noha ez egy vállalkozás számára később is a legnehezebb feladatok közé tartozik, de referenciákkal és elégedett ügyfelekkel a háttérben ez jellemzően már egyszerűbb folyamat. Azonban az induló vállalkozások ebben a tekintetben is nulláról indulnak és a kezdeti időszakban minden követ meg kell mozgatniuk, hogy felhívják magukra a figyelmet, ügyfeleket szerezzenek és kiterjesszék kapcsolati hálójukat.

 

„A Brillit.com platformon a digitális közösség segítségével a különböző területekről érkező vállalkozások könnyen egymásra találhatnak és tartós üzleti kapcsolatokat építhetnek ki, emellett az online felületen keresztül könnyedén kommunikálhatnak egymással. A Brillit ideális helyszíne a kapcsolatépítésnek és a kapcsolati háló bővítésének, miközben a modern üzletfejlesztés kulcsát jelentő digitalizáció számos előnye is kiélvezhető” – teszi hozzá Bracsok Norbert.

 

Az online platform a jövőben is folytatja a közösségépítő funkciók fejlesztését, távlati célja pedig az, hogy az induló, kisebb vállalkozások, közintézmények, civil szervezetek és a beszállítókat kereső nagyobb cégek után a magánszemélyeket is bevonja az „üzleti párkeresésbe”.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tovább nőhet az informatikushiány

Minden eddiginél nagyobb lehet az informatikushiány, mivel egyrészt megtörni látszik az IT-szakok iránti növekvő érdeklődés évtizedes trendje, másrészt továbbra is nagyon magas a lemorzsolódás és az elvándorlás, a tanári szakokra pedig egyre kevesebben végeznek – derül ki az IVSZ szakértői által készített elemzésből, amely az elmúlt 12 év jelentkezési, felvételi, beiskolázási és diplomaszerzési trendjeit dolgozta fel. Az elmúlt évtizedben emelkedett, azonban még mindig 20% alatti a nők aránya az informatika szakokon. 

2022. május 26. 17:46

Ipar 4.0 szakmai díjjal ismerték el a Széchenyi István Egyetem ipari digitalizációs vállalati megoldásait

A győri Széchenyi István Egyetem Digitális Fejlesztési Központja nyerte el idén az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által alapított Ipar 4.0 szakmai díjat az oktatási, képzési programot, illetve kutatást, fejlesztést, innovációt megvalósító szervezet kategóriájában. Az elismerés jelzi, hogy az egyetemen magas színvonalú kutatás-fejlesztési tevékenység zajlik az ipari digitalizáció témakörében is, amely nagymértékben hozzájárul a térség versenyképességének erősítéséhez.

2022. május 26. 16:17

300 informatikai munkahelyet hoz Magyarországra az ALDI

Folytatja dinamikus bővülését, és megduplázza létszámát Magyarországon az ALDI informatikai szolgáltatásokat végző leányvállalata, az ALDI International IT Services Kft. A vállalat 300 olyan informatikai munkahelyet hoz létre itthon, amelyek jó része otthonról is ellátható feladatokból áll, így immáron az egész ország területéről várják otthoni (Home office) munkavégzéssel pályázók jelentkezését. A budapesti és a pécsi szolgáltató központját is bővíti a cég, a több nyelven beszélő pályakezdők mellett szoftverfejlesztők és SAP-szakemberek számára is számos álláslehetőség nyílik az ALDI-nál.

2022. május 26. 14:49

Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group

Kilencvenéves évforduló, új akvizíciók, 14 ország 10 000 munkavállalójára vonatkozó statisztikák, a klímaváltozás elleni küzdelem és társadalmi tevékenységek – sok más mellett ezeket is tartalmazza a Raben Group új fenntarthatósági jelentése. A 2021-es évről szóló kiadványban a logisztikai szolgáltató a hosszú távú programjai és azok hatásai mellett egyszeri, gyakran nem csupán a vállalat, hanem az egész iparág szempontjából úttörőnek számító projektjeit is bemutatja.

2022. május 26. 11:16

A plafont súrolja a hazai okostelefon-használat

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban, derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából*. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben. A készülékek technológiai fejlődése, valamint a hozzájuk kapcsolódó új szolgáltatások megjelenése folyamatosan alakítják az eszköz- és internethasználati szokásainkat.

2022. május 26. 11:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét a „Megbízható Munkaadók” között az SAP Hungary

2022. május 25. 12:15

Mindkét magyar csapat bronzérmes lett a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

2022. május 23. 19:40

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35