Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain

forrás: Prím Online, 2022. február 3. 15:33

Az e-kereskedelem piacának rohamtempójú fejlődése megállíthatatlan: a megváltozott szokások az online térbe terelik a fogyasztókat és a kiskereskedőket, mely egyre nagyobb teret ad a webáruházaknak, és ezzel együtt a fulfillment szolgáltatásoknak. A DHL Supply Chain szerint a kiskereskedelem jövője ma kezdődik, melyben az e-kereskedelem az átjáró. Az átjáró kapujában a DHL Supply Chain magyar nyelvű és forint alapú szolgáltatásával (DHL EFN) várja azokat, akik elindulnának a jövő felé vezető, sárga és piros csempével kikövezett úton, mely akár országhatárokon kívülre is vezet. 

 

A járvány miatt gyorsulni kellett, de nem mindenki volt elég felkészült

A Covid-19 világjárvány számos területen kényszerítette arra a vállalkozásokat, hogy a tervezettnél korábban gondolják újra működésüket, biztosítva ezzel a munkavállalók, valamint az ügyfelek egészségét és biztonságát, és saját gazdasági túlélésüket. Ennek köszönhető az is, hogy az e-kereskedelemben tapasztalható gyorsulás messze túlmutat bármely előrejelzésen. Az e-kereskedelem világszintű növekedése 2020-ban 19%-os volt *, a növekedés nagy részét azonban a szuperóriás piacterek teszik ki, hiszen a globális kiskereskedelmi piac növekedése a járvány kitörésének évében 26,4%-ra tehető.** A növekedés soha nem várt számokat mutatott, azonban voltak, akik elégedetlenül távoztak, vásárlás nélkül: az online kosarak 65%-a túl lassú vagy a túl drága szállítás miatt nem érte el a kifizetés fázisát.***

 

A saját B2C csatorna előnyei

A vásárlói adatok feletti ellenőrzés, amely lehetővé teszi az adatvezérelt döntéseket, és javítja a vásárlói élményt, egyúttal arra ösztönöz számos kiskereskedőt, hogy a piacterek használata helyett saját platformokat hozzanak létre. Sok kiskereskedő profitál a kiskereskedelmi piacterekből, de mivel ezek a platformok úgy döntöttek, hogy bizonyos termékkategóriákat és a harmadik féltől származó adatok felhasználását háttérbe szorítják, a vállalkozások elkezdtek más alternatívák után nézni. Kénytelenek is reagálni, ugyanis a fogyasztók 87%-nak fontos, hogy gyorsan megtalálják, amire szükségük van, és minél előbb be-és kijussanak az üzletből.**** Nem szabad a kereskedőknek szó nélkül elmenniük amellett sem, hogy a fogyasztók 56%-a nem vásárolna újra egy webshopból, ha rossz tapasztalataik lennének a szállítás során. A saját csatorna sok előnyhöz juttatja a kereskedőt: közvetlen kapcsolata van a vásárlójával, így a márkája nem gyengül, több realizált értéket tudhat magáénak, hiszen nincsen piactéri díj. Kellő rugalmassággal szolgálhatók ki a vásárlók, hiszen nincsenek a piacterek által diktált korlátozások. 

 

 

A dobozos megoldás, ami mégis egyedi

A DHL Supply Chain globális óriásként lép be a piacra, de nem csak az évi minimum 10 000 darabos szállítási igényeket tudja kiszolgálni, hanem kisebb volumenű megrendeléseket is, ami így akár egy kisebb kereskedőnek is kényelmes megoldás lehet. A DHL EFN egy páneurópai e-fulfillment hálózat, mely az ügyfeleinek raktározási, készletgazdálkodási, rendelésfeldolgozási, és visszárukezelési szolgáltatást nyújt, és a legfontosabb versenyelőnyhöz is hozzásegíti őket: már másnap kézbesítik a kereskedő termékét a vásárlóhoz. A DHL márkanév a biztonságot, a szakszerűséget és az azonnal elérhető szolgáltatást jelenti, melyet nemcsak az egyedileg szabott szolgáltatás csomaggal, hanem a hazai piacon forint alapú díjazással is szeretne erősíteni a vállalat. 

 

„A DHL European Fulfillment Network (DHL EFN) mindenki számára elérhetővé teszi az online kereskedelmet. A raktárlogisztikában, szállítmányozásban nemzetközi és hazai szinten is profi vállalatunk új szolgáltatása lehetőséget kínál minden olyan webshop számára, melyek gördülékeny és követhető raktározást igényelnek a termékeiknek. Az EFN szolgáltatás leveszi a terhet a kereskedők válláról: az implementálástól kezdve a boldog ügyfél mosolyáig, mindent egyben biztosítunk egy webshop számára.” – mondta el Kemény Zoltán, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatója. 

 

Hozd a webshopod, a többit mi megoldjuk!

A DHL EFN biztosítani tudja, hogy a webshop tulajdonosa a számára legfontosabb dologgal foglalkozzon: a vásárlójával. Olyan problémákra ad megoldást, mely a webshop tulajdonosok vállát folyamatosan nyomja (legyen az kis-, közép-, vagy nagyvállalkozás). A szolgáltatás lehetővé teszi a másnapi kiszállítást az összes kulcsfontosságú európai piacon: több mint 30 e-kereskedelmi telephely segítségével megvalósított, elosztott jelenlét, amely független az e-kereskedelmi óriásoktól és piacterektől, de képes versenyezni velük. A gyors, akár 3 hónapon belüli rendszer-és folyamat felállítás mellett a teljes átláthatóság biztosított: a rendelés állapota a webáruházban tett kattintástól a vásárló küszöbéig és elégedett mosolyáig követhető. A DHL EFN ügyfelei, ha szeretnék, saját maguk is kiválaszthatják a fuvarozó partnereiket, és csak azért a szolgáltatásért kell fizetniük, melyet valóban használnak. 

 

_____________________

* A koronavírus-járvány a Forbes szerint 4-6 évvel gyorsította fel az e-kereskedelem fejlődését (https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/06/12/covid-19-accelerated-e-commerce-growth-4-to-6-years/?sh=38cc966600fa)

** A Fulfillment kézikönyve – DHL Supply Chain

*** Öt e-kereskedelmi trend, és hogyan reagálhat egy változó piac kihívásaira – DHL Supply Chain

**** https://www.ibm.com/thought-leadership/institute-business-value/report/consumer-2020 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken

A DreamJobs állásportál friss kutatása szerint a magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére. Kiderült, hogy minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több ilyen módszer áll a dolgozók rendelkezésére, annál vonzóbbá válik a munkahelyük. A digitális felületek használata alig okoz gondot a mindennapokban, ráadásul összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok alakultak ki alkalmazásukkal. Az egyéni tapasztalatokban is jól teljesítenek az internetes megoldások; úgy a munkavégzés hatékonyságában, mint a személyes kapcsolatok és bizalom kialakításában.

2022. július 1. 15:19

A webáruházak sikere múlhat a futárcégen

Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. A több ezer hazai webáruházzal dolgozó Packeta szakemberei hét pontban foglalták össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.

2022. július 1. 13:55

Egyszerűbbé válik a magyar cégek számára Angliába utalni

A Brexit után a magyar vállalatoknak is nehezebb lett az Egyesült Királysággal történő kereskedelem nem csupán logisztikai, hanem pénzügyi szempontból is. Pedig az EU-ból való kilépés ellenére jelentősen élénkült a két ország közötti gazdasági kapcsolat, ahogy megnőtt a pénzügyi átutalások volumene is. 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt a hazai cégek exportja, és 1,52 milliárd fontra nőtt a szigetországból érkező import volumene. 

2022. július 1. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24