Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve

forrás: Prím Online, 2022. február 16. 13:09

A Continental új, nagy teljesítményű abroncsot fejlesztett ki a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat második szezonjára, amely február 19-én és 20-án, a Desert X Prix sivatagi futammal veszi kezdetét a szaúd-arábiai Neomban. Az új modell fejlesztése során a Continental gumiabroncs-mérnökei és anyagszakértői amellett, hogy javítottak a teljesítményen, kiemelt hangsúlyt fektettek a fenntartható alapanyagok nagyobb arányára. 

 

•  2022-ben is a Continental lesz a teljesen elektromos Extreme E versenysorozat exkluzív gumiabroncs-beszállítója

•  Megbízható teljesítmény valamennyi éghajlati zónában, eltérő terepviszonyok között

•  A legújabb technológia a nagyobb fenntarthatóságért: az Extreme E második generációs abroncsának már egyharmada újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból készül

 

A Continental így tehát a fenntartható anyagok felhasználása tükrében teljesen újratervezte a második generációs CrossContact Extreme E futófelület-keverékét és szövetvázát. Ez azt jelenti, hogy az új CrossContact Extreme E körülbelül egyharmada készül újrahasznosított és megújuló nyersanyagokból. Az alkalmazott szilícium-dioxidot például a mezőgazdasági hulladékterméknek számító rizshéj hamujából nyerték ki.

 

 

Először alkalmazzák a ContiRe.Tex technológiát Continental abroncsokon

Az újrafeldolgozott acél és korom mellett a Continental első ízben használ újrahasznosított PET-palackokból készült poliészter fonalat is a gumiabroncs vázában. A műanyag flakonok felhasználásának köszönhetően a CrossContact Extreme E-ben teljes mértékben kiváltásra került a hagyományos poliészter. A karkaszban, azaz az abroncs teherhordó vázában lévő poliésztert a Continental egyik együttműködő partnere újrafelhasználásra már nem kerülő PET-palackokból, köztes vegyi lépések nélkül, az ún. ContiRe.Tex technológiával állítja elő. Így mind a 30 abroncs, amelyet a Continental az Extreme E tíz résztvevő csapatának szállít, körülbelül 60 újrafeldolgozott PET-palackból származó újrahasznosított poliésztert tartalmaz. A technológiát még ebben az évben integrálják a különféle prémium Continental abroncsok sorozatgyártásába is.

 

Sandra Roslan, az Extreme E versenysorozat felelőse a Continentalnál, biztos abban, hogy az abroncsfejlesztők erőfeszítései hatással lesznek a hagyományos abroncsok jövőjére is: Az Extreme E-vel különösen extrém és egyedi körülmények között teszteljük legújabb technológiánkat és fejlesztéseinket. Az eredmények segítenek bennünket abban, hogy fenntartható megoldásokat vezessünk be sorozatgyártásunkba.”

 

 

A valamennyi éghajlati zónában és terepviszonyok között is maximális teljesítményre optimalizált második generációs CrossContact Extreme E abroncsot a 2022-es szezon mind az öt versenyén használni fogják. „Az első szezon során megszerzett rengeteg új ismeretnek köszönhetően tovább tudtuk fejleszteni a CrossContact Extreme E következő generációját, és még nagyobb hangsúlyt fektettünk a fenntartható és újrahasznosítható anyagok használatára” – mondja Nels von Schnakenburg, az Extreme E műszaki igazgatója a Continentalnál. Az abroncs mérete, átmérője és szélessége ugyanakkor változatlan maradt (37 X 12,5 R 17, azaz 37 colos átmérő, 12,5 colos szélesség és 17 colos felni).

 

A technológiai vállalat a 2021-ben bemutatkozó off-road versenysorozat alapító partnere és exkluzív gumiabroncs-beszállítója. A bajnokság a világ legtávolabbi zugaiba is eljuttatja az elektromos meghajtású járművekkel űzött autósportot, hogy felhívja az autóversenyzés rajongóinak figyelmét az éghajlatváltozásra. A második Extreme E szezon február 19-én és 20-án kezdődik Szaúd-Arábiában. A teljesen elektromos versenysorozatot Európában online stream-en lehet követni de különböző tévétársaságok és műsorszolgáltatók közvetítik majd. 

 

A Continental azt a nagyratörő célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra fenntartható és az egyik legkorszerűbb gumiabroncsgyártó vállalat legyen az ökológiai és társadalmi felelősségvállalás tekintetében. A vállalat legkésőbb 2050-re száz százalékban fenntarthatóan előállított anyagokat kíván felhasználni gumiabroncs-termékeiben, és maradéktalan szén-dioxid-semlegességet tervez elérni teljes értéklánca mentén.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára

A Mercedes-Benz AG a Bridgestone-t választotta a Mercedes Benz VISION EQXX névre hallgató, technológiai programjának gumiabroncs-fejlesztő partneréül. A futurisztikus elektromos jármű a Mercedes válasza az EV-k hatékonyabbá tételére és az elektromos hatótávolság új szintre emelésére. A Bridgestone mérnökei a Mercedes-Benzzel együttműködve olyan egyedi tervezésű gumiabroncsokat hoztak létre, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy a jármű hatékonysága és ezáltal hatótávolsága egyetlen feltöltéssel 1000 kilométerre nőjön. Az említett távot a jármű a németországi Sindelfingenből a franciaországi Cassis-ig egyetlen töltéssel tette meg, 8,7 kWh/100 kilométeres energiafogyasztással.

2022. május 17. 09:47

„Kiváló kutatási infrastruktúra” címet kapott a JKK

Egyre meghatározóbb szerepet tölt be az autonóm közlekedési rendszerek és az elektromobilitás kutatásában a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja, amit nemzetközi színvonalú laborháttér, tesztpálya és berendezések segítenek Győrben és a zalaegerszegi ZalaZONE Parkban. Ezt ismerte el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal a „Kiváló kutatási infrastruktúra” adományozásával.

2022. május 16. 19:27

Az ABB támogatja a Shell globális EV-töltési törekvéseit

Az ABB E-mobility és a Shell magasabb szintre emelik együttműködésüket, hogy az elektromos járművek vezetőinek millióit, világszerte rugalmas és minőségi töltési megoldásokkal lássák el.

2022. május 9. 12:43

PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental

A Continental az első gumiabroncsgyártó, amely nagyüzemben kezdi meg az újrahasznosított poliészterfonal gyártását, amelyet PET-palackokból állítanak elő egy új eljárással. Az új, nagy teljesítményű anyagot először a kiválasztott méretekben a Continental PremiumContact 6 és EcoContact 6 nyári gumiabroncsokhoz, valamint az AllSeasonContact abroncsokhoz használják majd. Így teljes mértékben kiváltják a hagyományos poliésztert a szóban forgó gumiabroncsok vázában. Egy szabványos személygépkocsiabroncs-készlethez nagyjából 40 újrahasznosított PET-palack anyagát használják fel.

2022. május 3. 16:50

Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán

Bár magánál az abroncs kiválasztásánál a minőség ugyanakkora súllyal esik latba, mint az ár, az esetleges áremelkedésnél gyorsan új abroncsot keresnek a magyar autósok, derült ki a Vredestein magyarországi képviseletének kutatásából. A cég szakértője arra figyelmeztet, hogy a háború, valamint az alapanyagok ára és hiánya miatt az abroncsok piacán áremelkedés várható, sőt, esetleg átmeneti hiány is előfordulhat. A Magyarországon található gyárak enyhíthetik ezeket a nehézségeket, mivel a kész abroncsok szállítási költsége alacsonyabb, mint ha más országokból importálnánk a termékeket. 

2022. április 20. 11:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35

A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora

2022. május 5. 11:20

Nívó-díjat kapott a Magyar Telekom

2022. április 29. 20:24