A bécsi Belvedere múzeum is belépett a Meta-világba
Valentin-nap alkalmából a bécsi Belvedere múzeum Gustav Klimt A Csók című ikonikus festményének digitális részleteit (NFT) kínálta eladásra. Az ötlet annyira bevált, hogy már 3,2 millió eurót kerestek vele. A végösszeg 18,2 millió euró lehet.
Különleges ötlettel rukkolt elő Valentin-nap alkalmából a bécsi Belvedere múzeum: aki valami nagyon egyedi ajándékkal akarta lenyűgözni kedvesét, az Klimt A Csók című festményének egy digitális részletével – úgynevezett NFT-vel – kedveskedhetett partnerének.
Ehhez az ikonikus műalkotás nagyfelbontású digitális másolatát egy 100x100-as raszterrel felosztották és 10.000 nem helyettesíthető tokent (NFT) hoztak létre belőle. Ezeket kínálták eladásra, darabonként 1.850 eurós áron. A vevők egy erre szolgáló platformon be is jegyeztethetik magukat tulajdonosként - vagy helyette szerelmes üzenetet hagyhattak a megajándékozottnak. A tokenek annyira kelendőek voltak, hogy az értékesítés első napján 1.730 darab talált gazdára 3,2 millió euró összértékben. Az egyes darabokat véletlenszerűen rendelik a vevőkhöz.
A kiállítóház a Valentin-napot követően is folytatja az NFT-k értékesítését a thekiss.art oldalon, ha sikerül az összes tokent eladni, 18,2 millió euró bevételre tehet szert.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan hasznosíthatók az NFT-k a pénzügyi szolgáltatói szektorban?
- NFT: a legjobb új befektetés vagy buborék?
- A Hungarian Vizsla Inu idei éve
- Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért
- Digitális műtárgyként árverezi el a Vodafone a világ első SMS-ét
- Már képeken keresztül is örökbe lehet fogadni
- Magyarországon először, NFT alkotás nagy aukción
- Elkelt az első magyar kriptovalutáért kínált képzőművészeti alkotás
- A Facebook befektetői előtt prezentálhat egy magyar startup
- A Kaspersky Lab 14 komoly biztonsági rést azonosított egy népszerű nagyvállalati szoftverben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Értékes nyereményeket vehettek át a pályázók a Digitális Témahét ünnepélyes záróeseményén
Hazánk legnagyobb digitális pedagógiai eseményének, a Digitális Témahétnek ünnepélyes záró rendezvényén hirdette ki különdíjasait a Vodafone Magyarország Alapítvány. A programsorozathoz évek óta számos aktivitással kapcsolódó Alapítvány idén egy digitális kalandjáték-készítő versenyt hirdetett meg, amellyel a pedagógusok és diákok digitális kompetenciáinak fejlesztését segítette. A Vodafone Alapítvány három kategóriában díjazta a különdíjas verseny résztvevőit.
A Leadec megvásárolja a FISS Automatika Kft.-t
A Leadec, a világ vezető globális szolgáltatási szakértője 2023.05.31. napjával felvásárolta a FISS Automatika Kft.-t. A Leadec az akvizícióval tovább bővíti magyarországi jelenlétét, valamint erősíti kompetenciáit az elektrotechnika és az automatizálás területén.
Jelentős mérföldkő a hazai autóiparban
Idén ünnepli 30. születésnapját a Continental Veszprémben. Az elmúlt évtizedek fejlesztéseinek köszönhetően mára a technológiai vállalat telephelye globális piacokra dolgozik. Presztízs ügyfelek számára fejleszt, tesztel és gyárt különböző szenzorokat gépjármű-menetbiztonsági rendszerekhez, akkumulátorokhoz és az utazási kényelem növeléséhez.
Fenntartható ötlet nyert a Samsung és az EdisonKids versenyén
Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók mérték össze projektjeiket a közösség, a fenntarthatóság és a jövő oktatása kategóriákban. A nyolc döntős csapat közül a NUT (Napkor’s Upcycler Team) csapat elképzelése, a chipses zacskók hőálló szatyorrá alakítása bizonyult a legjobbnak. Második helyezést ért el a modulárisan építhető oktatórobot, a dobogó harmadik fokára pedig a tücsökfarm tervezői léphettek. Az első három helyezett 6 millió forint összértékben választhat Samsung eszközöket, saját maguk, felkészítőtanáruk és iskolájuk számára.
Fidelity: Nyernek az elektromos autók?
Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké. A Fidelity piaci megfigyelőinek előrejelzései szerint az éghajlatkímélő meghajtási módok versenyét az elektromos autók fogják megnyerni, melyek idővel teljesen kiszorítják majd a levegőszennyező belső égésű motorokkal gyártott társaikat1.