Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik

forrás: Prím Online, 2022. február 23. 15:16

A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőplatform országjelentése szerint 2021-ben tovább nőtt Magyarországon az e-kereskedelem részesedése a divatszegmensben. Az online értékesítés közel 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, amivel az e-kereskedelem teljes divatkereskedelemben való részesedése 19,7%-ra emelkedett. Az idei évben a fizikai boltokban történő értékesítés újra elérheti járvány előtti szintet.

A Glami.hu online divatkereső közzétette Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentését a magyar online divat kiskereskedelem aktuális helyzetéről.  A jelentés szerint a divat kiskereskedelem a 2020-as 11 százalékos visszaesés után 2021-ben mintegy 10 százalékkal tudott nőni, így a várakozások szerint a hagyományos csatornákon történő értékesítés 2022-ben újra elérheti járvány előtti szintet.  Mindeközben az online csatornákon történő értékesítés 23 százalékkal nőtt 2020-hoz képest, és az e-kereskedelmi piac divat szegmensének értéke elérte 311 mrd Ft-ot.

 

Gyenge kezdés után erős ünnepi szezon

A divat webáruházak 2020-as és 2021-es értékesítési adatainak összehasonlítása alapján megállapítható, hogy Magyarországon az elmúlt egy évben tovább nőtt az online vásárlás népszerűsége. A tavalyi év első féléve ugyan alacsonyabb számokat hozott mint 2020 azonos időszaka, azonban az előző évvel ellentétben az értékesítések volumene 2021-ben már jelentősebb visszaesés nélkül emelkedtek az év végéig. A karácsonyi szezonban a webáruházak forgalma jelentősen meghaladta az előző évit, és az elmúlt évek tendenciájától eltérően a december még a novembernél és a Black Friday-nál is erősebb volt.

 

Az ismétlődő vásárlások pörgetik az e-kereskedelmet

Az átlagos rendelési érték 2021-ben nem nőtt jelentősen, átlagosan 2,5%-kal volt magasabb 2020-hoz képest. Az online vásárló fogyasztók számának növekedése a világjárvány kezdeti időszaka után tapasztalt hullámot követően lelassult, ezért a webáruházak 2021-es bevételnövekedését elsősorban nem az újonnan megjelenő vásárlók, a magasabb árak, vagy a magasabb átlagos rendelési érték, hanem a vásárlások gyakoriságának növekedése tette lehetővé.

 

 

Az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben

A tavalyi évben a divat webáruházak az e-kereskedelem legjelentősebb aktuális kihívásaiként elsősorban az erősebb piaci versenyt, a készletgazdálkodás folytonosságának fenntartását, a hirdetések árának növekedését és a weboldaluk, valamint a marketingkampányok személyre szabását nevezték meg. Az elemzés szerint a piaci környezet továbbra is összetett marad, valamint a piaci szereplőknek olyan új kihívásokkal kell szembenézni, mint a szállítási és gyártási késedelmek, a növekvő költségek és az instabil geopolitikai helyzet.  A Glami.hu felmérése szerint a felsorolt okok miatt az e-kereskedelemben érdekelt divatcégek 48%-a tervez áremelést 2022-ben. Ezen üzletek többsége arról számolt be, hogy jelentős, 11-15%-os áremelést tervez, magasabbat, mint a szomszédos országokban.

 

Vissza az életbe, de csak kényelemesen

A közösségi élethez való visszatérés hatása rögtön megmutatkozott a keresleten. A 2020-as évvel összehasonlítva a ruhákra 14 százalékkal, a szoknyákra 11 százalékkal, blúzokra és ingekre 9 százalékkal, fülbevalókra pedig 65 százalékkal nőtt az igény. Ugyanakkor nem mindenki tért vissza az irodákba, így a kényelmes, otthoni ruházat nem szenvedett akkora visszaesést, sőt, a lezserebb, sportosabb kategóriák, mint a kétrészes co-ord szettek (+51 százalék), vagy a melegítő ruhák (+22 százalék) még növekedtek is. Ugyanakkor a 2020-ban slágernek számító otthoni ruházati kategóriák 2021-ben már nem tudták fenntartani a növekedést. A hálóruházat 22 százalékkal, a fehérneműk 17 százalékkal esetek vissza 2021-ben, de a tornacipők és a sportleggingsek is visszatértek a járványt megelőző szintre. A magyar GLAMI felhasználók 2021-ben a Guess, a Tommy Hilfiger és az Adidas termékeit kedvelték a legjobban, ill. ezek kerültek fel a legtöbbször a személyes kívánságlistákra.

  

A kutatás módszertanáról

Ez a kutatás a GLAMI Fashion (Re)search projekt része, amelynek fő célja a divat e-kereskedelem dinamikájának megértése. Ebben a kutatásban a divatcikk-kiskereskedők körében végzett felmérés eredményeit, a kategóriák és termékek teljesítményére vonatkozó belső adatokat, valamint harmadik féltől származó jelentések adatait használtuk fel, amelyeket minden esetben feltüntettünk. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken

A DreamJobs állásportál friss kutatása szerint a magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére. Kiderült, hogy minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több ilyen módszer áll a dolgozók rendelkezésére, annál vonzóbbá válik a munkahelyük. A digitális felületek használata alig okoz gondot a mindennapokban, ráadásul összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok alakultak ki alkalmazásukkal. Az egyéni tapasztalatokban is jól teljesítenek az internetes megoldások; úgy a munkavégzés hatékonyságában, mint a személyes kapcsolatok és bizalom kialakításában.

2022. július 1. 15:19

Egyszerűbbé válik a magyar cégek számára Angliába utalni

A Brexit után a magyar vállalatoknak is nehezebb lett az Egyesült Királysággal történő kereskedelem nem csupán logisztikai, hanem pénzügyi szempontból is. Pedig az EU-ból való kilépés ellenére jelentősen élénkült a két ország közötti gazdasági kapcsolat, ahogy megnőtt a pénzügyi átutalások volumene is. 2021-re 3,61 milliárd fontra nőtt a hazai cégek exportja, és 1,52 milliárd fontra nőtt a szigetországból érkező import volumene. 

2022. július 1. 12:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új vezető a Microsoft Magyarország élén

2022. július 1. 11:16

A hatás mechanizmusát keresik az IVSZ MENTA 2022 előadói

2022. június 30. 12:40

Az ESET új, hálózati szintű megoldást kínál a távközlési és internetszolgáltatók számára

2022. június 23. 11:24

A raktár nélküli webshopoké a jövő

2022. június 19. 13:24