Hatalmas biznisz az influenszerkedés

forrás: Prím Online, 2022. március 2. 13:55

Miközben a legfrissebb, 2022. januári adatok szerint több mint 4,6 milliárd ember rendelkezik közösségi média profillal – a föld lakosságának közel 60 százaléka –, egyre nagyobb potenciál rejlik a platformok professzonális felhasználásában. Napjainkra közel 50 millió influenszert tartanak számon világszerte, és a hazánkban is dinamikusan bővülő iparág mára 104 milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát. A “hivatásos” tartalomgyártók átlagosan 3000 dollárt keresnek havonta, nem csoda, hogy egyre vonzóbb karrieropciót jelentenek a közösségi oldalak a fiatalok számára. 

Tévedés azonban azt hinni, hogy az influenszerek a lábukat lógatva tesznek zsebre nagy  összegeket, egy anyagilag is jövedelmező profil felépítése ugyanis hosszú távú tudatos munka eredménye, melybe sokat kell invesztálni. A videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO összeszedett néhány tippet, mellyekkel könnyebben indulhatnak el a telített piacon a jövő tartalomgyártói.

 

A digitális tartalomgyártás dinamikusan fejlődő területként menetelt előre az elmúlt években, a világjárvány azonban új dimenziót nyitott az influenszer-ipar számára, hiszen egyre többen tekintenek jól jövedelmező bevételi forrásként a platformok üzleti célú használatára. Miközben a szektor 104 milliárd dolláros iparággá nőtte ki magát és 1,3 milliárd dollárnyi befektetést vonzott 2021-ben, a tartalomgyártók harmada már tisztán a közösségi oldalakon keresi a kenyerét. Mindehhez ráadásul nincs szükség több százezres vagy milliós követőbázisra, ugyanis az összetartó közösséget építő mikroinfluenszerek kifejezetten jól teljesítenek az egyik legfontosabb mutatónak számító engagement (posztokhoz kapcsolódó like-ok, megosztások, kattintások) terén. Nem csoda, hogy egyre vonzóbb alternatívát jelent az online tartomgyártás, mint szakma, sőt, a szülők legnagyobb megdöbbenésére a fiatalok közel fele képzeli el a jövőjét az influenszer iparban. Rengeteg tévhit él azonban a profi véleményvezérek tevékenysége körül, hiszen sokak számára továbbra is egyet jelent a könnyen szerzett hírnévvel, pénzzel és csillogással – miközben egy üzletileg sikeres profil mögött hosszas előkészületek, tudatos stratégia és kemény munka állnak. 

 

5+1 tuti tipp kezdő influenszereknek 

“Egy népesebb követőtábor felépítése – melyet már üzleti szempontból is eredményesen aknázhatsz ki – nem megy egy-két nap alatt, ráadásul az influenszer tevékenysége soha nem lehet öncélú: az első lépés megtalálni azt a témát, melyről érdekes és hasznos tartalmat tudsz nyújtani és amely a segítségedre lesz a saját márkád hiteles formálásában. Persze nem árt, ha figyeled a trendeket és olyan területet választasz, mely trendi és keresett a közösségi médiában, a felhasználók ugyanis szeretik és szívesen “fogyasztják” a vicces videókat és mémeket, a tájképeket és útibeszámolókat, az ételfotókat, az állatokat szerepeltető tartalmakat, valamint a divathoz és a szépségápoláshoz, illetve a sporthoz és a művészetekhez kapcsolódó anyagokat és posztokat. Ha megtaláltad a saját hangod, akkor jó alapokkal indulsz, de nézzük, milyen tanácsokat érdemes még megfontolniuk a kezdő influenszereknek.” – vezeti fel a RECnGO 5+1 tippjét a cég marketingkommunikációs tanácsadója, Fazekas László.

 

 

1. Követő első látásra: a lényeg a BIO-ban van

Az első benyomás az online térben is döntő lehet, a közösségi oldalakon pedig egy rövid, limitált karakterszámú bemutatkozó áll csupán rendelkezésedre, így nagyon fontos, hogy frappánsan össze tudd foglalni, hogy mire számíthatnak tőled a követőid. Figyelj arra, hogy a BIO-d mindent fontos információt tartalmazzon rólad és a márkádról, és arra is ügyelj, hogy az elérhetőségeidet, a weboldalad vagy más közösségi média platformjaid is szerepeljenek benne. Fontos a jó minőségű, figyelemfelkeltő profilfotó is!

 

2. Válts üzleti fiókra!

Számos előnye van annak, ha az Instagramon üzleti profilra váltasz, de ezek közül talán a legfontosabb, hogy értékes adatokhoz és analitikához férhetsz hozzá saját tevékenységeiddel kapcsolatban. Jobban megismerheted a követőidet, a közösséged legaktívabb időszakait, de láthatod azt is, mely bejegyzéseid aratták a legnagyobb sikert. Üzleti felhasználóként lehetőséged van linkeket is megosztani a storydban, ezzel pedig könnyedén irányíthatsz látogatói forgalmat az oldalaidra, illetve időzítheted is a posztjaidat, mellyel időt spórolhatsz és még egyszerűbben követheted az eltervezett stratégiádat.

 

3. #Hashtagelés okosan

A címkék – hashtagek – segítségével nagyobb elérést generálhatsz, ráadásul kategorizálhatod és kereshetővé teheted posztjaidat. A dolog hátulütője az, hogy ha taktikusan népszerű cimkéket használsz, akkor a bejegyzése(i)d sok más felhasználó posztjával verseng majd a figyelemért. Erre egy jó megoldás lehet, ha kitalálsz egy egyedi hashtaget, például a saját vagy a márkád nevével vagy egy olyan tipikus kifejezéssel, ami speciálisan a te profilodhoz és tevékenységedhez kötődik. #tűnjkiatömegből!

 

4. A következetesség a kulcs

Ha el szeretnéd nyerni az emberek bizalmát, és a célod, hogy visszatérő követőid legyenek, akkor rendszeresen, következetesen kell kommunikálnod és mindenekelőtt hitelesen kell megjelenned a közösségi felületeiden. A legjobban akkor jársz, ha előre elkészítesz egy heti vagy havi poszttervet, amit időről időre módosítani tudsz, ha éppen szükség van rá. Felesleges túlzásba vinni a jelenlétet, nem kell naponta többször posztolni, inkább a rendszerességre ügyelj. Ne feledd, a minőség itt is fontosabb, mint a mennyiség, hiszen azt szeretnéd elérni, hogy a követőid már tűkön ülve várják az újabb tartamaidat!

 

5. Éljenek a kollaborációk!

Ha kezdetben nehéz is lehet elképzelni, a közösségi média világában gyakran érdemes összedolgoznod a hasonló témákat és tartalmakat kínáló profilok gazdáival. Egy közös élő bejelentkezéssel vagy együtt indított nyereményjátékkal új közönségeket érhetsz el és növelheted a márkád ismertségét, az új impulzusok ráadásul mindig inspirálóak és új színt vihetnek a közösségi aktivitásaidba. Akkor is születhetnek izgalmas együttműködések, ha teljesen más profilú influenszerrel fogtok közös munkába, a lényeg a kreativitás!

 

+ 1. Az élőzés mindent visz

Azt már jóideje tudjuk, hogy a videós tartalmakkal lényegesen nagyobb elköteleződést érhetünk el az online világban, ennek ékes bizonyítéka a TikTok példátlan térnyerése, melyet csak hazánkban közel 1 millióan használnak. A legjobb eredményeket akkor érhetjük el influenszerként, ha rendszeresen állítunk elő audiovizuális tartalmakat, de ezen a műfajon belül is rohamléptekben tör előre az élőzés, ugyanis átlagosan háromszor hosszabb ideig képes lekötni a nézők figyelmét, miközben lehetőséget nyújt a manapság egyre nagyobb hangsúlyt kapó azonnal visszajelzésekre, kérdésekre, interakciókra. Persze ezen a téren is nagy a verseny, így érdemes gyors, költséghatékony és minőségi megoldás után nézni.

 

“A fentiekből következően egyre nagyobb igény jelentkezik a költség- és időhatékony streaming-megoldásokra, a piac egyik legfőbb pörgetője pedig kétségtelenül az influenszer ipar. Az applikációnknak, illetve az újabb és újabb funkciók fejlesztésének az a célja, hogy a tartalomgyártók saját okoseszközeikkel, operatőr vagy rendező közreműködése nélkül is profi élő közvetítéseket tudjanak létrehozni, valós időben szerkeszteni vagy éppen utólag összeállítani egy minőségi videóanyagot. A lehetőségek szinte korlátlanok, csak az egyéni kreativitás szab határt. Egy biztos: ez egy olyan befektetés, ami minden véleményvezér számára megtérül, tematikus profiltól vagy üzleti modelltől függetlenül” – hívja fel a figyelmet Szél Gergely, az innovatív videó streaming-megoldásokat fejlesztő magyar RECnGO ügyvezetője.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kanadában terjeszkedik a Chameleon Smart Home Zrt.

Kanadában terjeszkedik az okosotthon-rendszereket fejlesztő magyar Chameleon Smart Home Zrt., amely a napokban három torontói toronyházban kialakított mintalakásában tette elérhetővé a 2021-es Dubaji Világkiállításon bemutatott innovatív megoldásait. 

2022. augusztus 12. 19:03

Egészséges ételkészítés kellemetlen szagok és sütőolaj nélkül

Ugyan ma még kevésbé számít elterjedtnek, mégis hosszú ideje létezik alternatívája az olajban, vagy zsiradékban történő sütésnek. „Az egészséges ételkészítés nem elérhetetlen vágyálom többé. A megoldás kulcsa a forrólevegős fritőz, amelynél a közkedvelt köretekről, így például a hasábburgonyáról sem kell lemondanunk” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor SDA Divíziójának vezetője.

2022. augusztus 12. 17:06

Ezek voltak az elmúlt egy év slágertermékei

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen tértek vissza az üzletekbe, a vállalat árbevétele végül közel ötödével, rekordszintre nőtt. Bár drágultak a termékek, így is több elektronikai eszköz fogyott – a legtöbbet televíziókra költöttek a vásárlók, a legnépszerűbbek továbbra is a 4K UHD tévék voltak.

2022. augusztus 12. 15:32

A Deloitte ismét vezető minősítést kapott a felhőalapú IT-szolgáltatások terén

A Deloitte a Gartner Magic Quadrant for Public Cloud IT Transformation Services 2022 jelentésében vezető minősítést kapott, a legmagasabb helyezést elérve az „Ability to Execute” (megvalósítási képesség) és a „Completeness of Vision” (teljeskörű vízió) terén. 

2022. augusztus 12. 13:59

Pár nap múlva érkezik az OPPO ColorOS 13

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj dizájnt kapott, valamint számos intelligens és kényelmi funkciót is tartalmaz.

2022. augusztus 12. 12:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél

2022. augusztus 11. 11:21

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24