Az uniós akkumulátor törvény késleltetése ellen tiltakoznak az iparág meghatározó vállalkozásai
Az innovációk piacra lépését nagyban segítheti vagy gátolhatja a jogi szabályozói környezet. Ezt példázza az európai akkumulátoripar regularizálása körüli mostani huzavona is. Az EIT InnoEnergy támogatását maguk mellett tudva a vezető európai energetikai startupok, vállalatok, a ACC – Automotive Cells Company, a Northvolt, a Verkor, a Vulcan Energy Resources, a Talga Group, az Eramet és a Skeleton Technologies vezetői a közelmúltban közösen szólaltak fel az új, uniós akkumulátortörvény szükségtelen késleltetésével szemben.
Az Európai Unió környezetvédelmi miniszterei, valamint a legfontosabb európai parlamenti képviselői számára eljutatott tiltakozásukban arra kérték a kormányokat, hogy a törvényjavaslat kapcsán tekintsenek el az Európai Tanács által kilátásba helyezett előirányzatok elfogadásától, amelyek szerint
• 66 hónapos késéssel vezetnék be az akkumulátorok karbonlábnyomának csökkentését célzó szabályokat (az Európai Bizottság javaslata 4 év volt),
• 36 hónapos késedelmet szenvedne a környezetvédelmet és az emberi jogokat érintő visszaéléseket kimutató, az akkumulátor ipari értéklánc teljes hosszában vizsgált, kötelező jellegű ellenőrzés bevezetése (a javasolt két évhez képest),
• valamint két évet, vagy annál is többet váratna magára az akkumulátorok teljesítményére és tartósságára vonatkozó követelményrendszer életbe léptetése.
A tiltakozó vállalatok szerint a késedelem attól fosztaná meg a fiatal európai akkumulátoripart, hogy lépéselőnybe kerülhessen azokkal a nagyobb múltra visszatekintő iparági szereplőkkel szemben, amelyek számos kihívással küzdenek a fenntarthatóság, a társadalmi felelősségvállalás terén.
„Mivel a sebesség kritikus szempont ebben a gyorsan fejlődő szektorban, az akkumulátor törvényt érintő késleltetések miatt az új európai szereplők elveszíthetik lépéselőnyüket a tapasztaltabb versenytársakkal szemben a vezető pozícióért vívott harcban.” – áll a vállalatok állásfoglalásában. Hozzátették az elszenvedett időveszteség hátráltatná a tiszta és etikus alapokon működő akkumulátor-ellátási lánc kialakítását Európa szerte, valamint veszélybe sodorná a zéró kibocsátású közlekedésre való átállás tervezett menetét is.
Kapcsolódó cikkek
- Leáldozóban az akkumulátoroknak?
- Tíz millió euró az akkumulátoripari szakképzés fejlesztésére
- 6 tipp, hogy ne kelljen idő előtt cserélni a mobiltelefon akkumulátorát
- A VW összefog az InnoEnergyvel a CO2 mentesítés érdekében
- Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel
- Együttműködés a Mercedes-Benz, a Stellantis és a TotalEnergies között
- Könnyebb és biztonságosabb lesz a vállalati korrupció bejelentése
- 2030-ra jelentős CO2 kibocsátást prognosztizálnak Európában
- Termeljen áramot otthona tetőszerkezetén!
- Magyar akkumulátoripari szakértőket képez az EIT InnoEnergy
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LMBTQ után tavaly a releváns szó jelentésére voltak a legtöbben kíváncsiak
Míg 2021-ben a nemi hovatartozást definiáló LMBTQ rövidítés jelentésére kerestek rá legtöbben, addig 2022-ben a releváns szó magyarázatára voltak a leginkább kíváncsiak a jelentese.hu szótároldal friss összegzése szerint. A top 10-es lista alakításában 2022-ben is az aktuálpolitika, az újszerű technológiák, valamint a betegségek voltak a meghatározóak.
Az UltiMaker bemutatta az új S7 3D nyomtatót
Az új UltiMaker S7 nyomtató a gyártó díjnyertes S-szériájára épít, azonban integrált Air Manager búrát és rugalmas nyomtatótálcát kapott.
Drónok a mindennapjainkban
A dróntechnológia az elmúlt néhány évben életünk számos területén hozott forradalmi változást: légifelvételeket készítünk, megbízható időjárási előrejelzést kapunk, mezőgazdasági területeken végezhetünk el olyan feladatokat, amelyeket korábban nem, vagy csak jelentős élőmunka befektetéssel, költségesen tudtunk volna elvégezni.
4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Évet értékelt a Binance: már 128 millióan használják a világ legnagyobb kriptotőzsdéjét
A kriptoszektor tavalyi, több platform számára válságos évében a piac legnagyobb cége, a Binance fejlődni tudott: jelentősen növelte ügyfelei számát, emelte többek között az innovációra és kiberbiztonságra szánt összeget, komoly segítséget nyújtott az ukrán humanitárius válság áldozatainak. Évértékelőjükben az iparág megújulását célzó stratégiájukról is közöltek fontos részleteket.