Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
Az e-kereskedelem szárnyal, miközben teljesen átalakultak a vásárlók prioritásai. A webáruházak egymás közötti versenyében mostanra nemcsak az ár és a választék számít, hanem az is, milyen gyorsan tudják kiszállítani a csomagokat a vásárlókhoz. A Webshippy ezt felismerve a piacon elsőként és egyedüliként indította el szolgáltatását, amely a partner webshopokban délután négy óráig leadott rendeléseket még aznap házhoz viszi. A régió első, robotizált fulfillment center-hálózata ezzel lehetőséget teremt a kisebb vállalkozásoknak arra, hogy felzárkózzanak a gyorsasági versenyben a nagyokhoz és egyúttal növeljék a versenyképességüket is.
Már a koronavírus-járvány kirobbanását megelőzően érezhető volt az e-kereskedelem dinamikus bővülése, amely 2021-ben már megközelítette a 20 százalékos részesedést a teljes kiskereskedelemben. Mivel az életünk kiszámíthatatlanná vált, egyszerűsége és biztonságossága miatt egyre többen fordultak az online vásárlás felé, olyanok is akik azelőtt ezt elképzelhetetlennek tartották magukról.
Perényi András, a Webshippy társalapítója arról beszélt, mostanra eljutottunk oda, hogy az online vásárlók teljesen elkényelmesedtek és felértékelődött számukra a gyorsaság.
„Korábban megfigyelhető volt, hogy a fogyasztók számára a termékek minősége, a kínálat szélessége volt a legfontosabb, emellett pedig odafigyeltek arra is, mennyire megbízható egy cég, az ügyfélszolgálaton milyen segítőkészek, ha kérdésük lenne. Újdonság viszont a piacon, hogy lassan elvárássá válik a még aznapi kiszállítás, és számos esetben már a házhozszállítási idő alapján döntenek a vevők, hogy melyik webshopból rendeljenek inkább” – mutatott rá.
Mint fogalmazott, számos nagy multi cég, köztük a Kifli, az Alza vagy a Tesco is elérhetővé tette már a napon belüli kiszállítást, a kisebb webáruházaknak pedig fel kell venniük velük a lépést annak érdekében, hogy ne veszítsék el a vásárlóikat. Elmondása szerint előbb-utóbb ezt mindenkinek meg kell majd lépnie, így óriási versenyelőnyre tehetnek szert a konkurenciával szemben azok, akik időben ismerik fel ennek fontosságát.
Perényi András elmondta, a webáruházak számára kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokat nyújtó Webshippy elsőként teszi lehetővé bármely webshopnak, hogy felzárkózzon a gyorsasági versenyben a nagyokhoz, növelje a versenyképességét, ezáltal a forgalmát, és még boldogabbá tegye az ügyfeleit.
Még aznap címre érnek a 16 óráig befutott rendelések
A régió első, robotizált fulfillment hálózata bármely ügyfele számára biztosítja, hogy a 16 óráig leadott rendeléseket akár még aznap este, munkaidő után kiszállítják az adott címre Budapest teljes területén. Mindez annak köszönhető, hogy raktáraikban az Európában elérhető legpontosabb, leggyorsabb csomag-összekészítési eljárás valósul meg a saját fejlesztésű szoftvernek és a teljes automatizáltságnak köszönhetően.
A szakember szerint az aznapi kiszállítás nem csupán az élelmiszerek esetében jelent versenyelőnyt, hiszen más terméktípusoknál is sokszor azért hezitálnak a fogyasztók a rendelés leadásával, mert még aznap szükségük van rá, vagy esetleg nem tudják biztosan, hogy a következő napokban mikor tartózkodnak az átvételi címen.
„A statisztikák szilárdan alátámasztják, hogy van létjogosultsága az aznapi kiszállításnak és a jelentősége az elkövetkező években várhatóan még inkább felértékelődik. Érthető is, hiszen munka után a vásárlók otthon vannak, és így nem kell azzal bajlódniuk, mikor és hol tudják átvenni a megrendelt terméket. A szolgáltatás lényege éppen az, hogy az esti órákban csönget a futár, amikor szinte biztosan otthon találja a megrendelőt” – mutatott rá.
A Webshippy szolgáltatása elérhető minden webáruháznak, akinek a logisztikáját kezelik és az összes olyan webshopnak is, akik a marketplace katalógusból értékesítenek.
A cég társalapítója végezetül hozzátette, saját fejlesztésű rendeléskezelő és csomagolásoptimalizáló szoftverük segítségével partnereik egyedülálló módon kontrollálhatják a logisztikai folyamatokat a csomagállapotoktól indulóan a raktárkészleten át az utánvétek nyomonkövetéséig. A Webshippy 10.000 négyzetméteres robotizált raktárában közel 3000 webáruház teljes rendeléskiszolgálása zajlik és a kiszállított csomagok által generált árbevétel az elmúlt egy évben több mint 11 milliárd forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkek
- Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
- Új kihívást talált a TV2 és a Book24 korábbi vezérigazgatója
- Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
- Nő az online vásárlás iránti bizalom
- A vásárlások tizede már online történik
- Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája
- Még nincs késő visszavinni a felesleges karácsonyi ajándékokat
- Grandiózus karácsonya lesz az e-kereskedelemnek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos rendszerekkel tizedére eshet az energiafelhasználás
A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető az energiaigény, a nettó zéró kibocsátás elérését pedig megújuló energiaforrásokkal lehet támogatni.
A felhőalapú rendszerek is lehetnek energiatakarékosak
Egyre intenzívebben tapasztaljuk a klímaváltozás környezeti hatását, mely nem csak az élő szervezetet viseli meg, de az infokommunikációs eszközök és adatközpontok megfelelő működését is nehezíti. A tech cégeket, különösen a felhőszolgáltatókat a fokozódó energiahiány mellett az adatok ökológiai lábnyomának enyhítése is kihívások elé állítja, miközben évről évre emelkedik az internethasználók száma.
K&H: a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég
A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára – derült ki a K&H innovációs indexből.