Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
Csaknem kilenc százalékra nőtt a magyar termékeket népszerűsítő, új reklámszpotok aránya az elmúlt év második felében – derül ki a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén elfogadott új dokumentumból. A testület nyertest hirdetett a Budapest 98,0 MHz-es médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban.
A kereskedelmi szektorhoz köthető a legtöbb új reklámszpot
Az ülésen a grémium jóváhagyta a legfrissebb – az elmúlt év második felében közzétett – új tévés reklámszpotokról szóló kutatást, amelyben a hatóság hetvennyolc televízió műsorkínálatát vizsgálta. 3329 féle új szpotot mutattak be, amelyeket több mint 4,4 millió alkalommal ismételtek. 2020 azonos időszakához képest – az új reklámfilmek átlagos ismétlésszámát figyelmen kívül hagyva – minden mutató esetében emelkedtek a számok: az egy csatornára jutó összes reklám több mint 105 ezer volt a korábbi közel 98 ezerhez képest, a szolgáltatónkénti összes új hirdetés közel 54,5 ezerről majdnem 57 ezerre nőtt, az egy televízióra jutó új reklámfilmek száma 39-ről 43-ra emelkedett. A hangsúlyozottan magyar terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya az új hirdetéseken belül tovább nőtt: 6,7 százalékról 8,6 százalékra.
Leginkább a kereskedelmi szektor dominált 42 százalékkal, amit a gyógyhatású készítmények követtek 12 százalékkal. A szabadidő részesedésének éve óta tartó visszaszorulása megállt, és a tavalyi 6,6 százalékot jelentősen felülmúlta 9,8 százalékos arányával. Fontos megemlíteni, hogy a kereskedelmi szektor hirdetéseinek 23 százaléka legalább egy konkrét élelmiszerterméket említ: ha ezeket az élelmiszerszektorhoz sorolnánk, 15 százalékkal a második legmagasabb részesedése lenne, míg így 5,3 százalékon áll, negyedikként. Az elemzett reklámok 37 százalékában termékeket, 61 százalékában pedig szolgáltatásokat népszerűsítettek.
A kiskorúakat célzó reklámok részaránya valamelyest csökkent az egy évvel korábbiakhoz képest, 5,1 százalékról 4,4-re. E hirdetések közel 86 százaléka valamelyik gyerekcsatornán jelent meg, 88 százalékuk pedig játékot népszerűsített. Mindössze három különböző élelmiszerhirdetés szólt kifejezetten a kiskorúakhoz, amik kakaóport, csokoládét és pudingot népszerűsítettek.
Nyertes a Budapest 98,0 MHz-es frekvencia pályázatán
A körzeti vételkörzetű Budapest 98,0 MHz médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a Match Point Official Kft. lett.
Kapcsolódó cikkek
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
- Támogatást kapnak rádiók és televíziók műsorkészítésre és üzemeltetésre
- Leginkább mobilról olvasunk híreket
- A rádiós szolgáltatók elégedettek a Médiatanács támogatási programjával
- Médiatanács: 16,5 millió forint műszaki támogatás közösségi rádióknak és televízióknak
- Idén utoljára ült össze a Médiatanács
- Közel 125 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Jövőre is közel másfél milliárd forinthoz juthatnak a médiaszolgáltatók Médiatanács-támogatásokból
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így nézd a tévét, és a rezsiszámlán is spórolhatsz
Az elmúlt évtizedekben az otthoni szórakozás egyik fő eszköze lett a televízió, ami a mai napig szinte minden háztartásban megtalálható. Friss adatok szerint a magyar lakosság napi közel 5 órán át használja a tévéképernyőt*, ami az otthon összenergia-fogyasztására is hatással van. A közelgő Föld Órája kezdeményezés éppen az ökológiai lábnyomunk csökkentésére – tehát részben a villanyáram-fogyasztásunk mérséklésére – igyekszik felhívni a figyelmet. Az LG szakértői ennek alkalmából összegyűjtöttek pár tippet, melyekkel gazdaságosabbá tehetjük a televíziónk használatát.
Magyar makettező cég innovatív 3D-s megoldásai a gyártás területén
Az utóbbi években a 3D nyomtatás és a hozzá kapcsolódó modell előállítási folyamatok a mindennapok részei lettek. A technológiával már városrészt, orvostechnikai eszközöket és ékszereket is készítenek, de van, ahol az általános iskolai oktatásban és a háztartásokban is használják. Nem létező, vagy sérült elemeket alkotnak virtuálisan újra, majd állítják elő ismét, hogy azok az eredetivel azonos módon működhessenek felhasználási területükön. Egy magyar cég a makettezés mellett úttörőnek számító területeken is használja a file to factory és a reverse engineering megoldásokat.
Itt az AGON 5 gaming monitor legújabb tagja
Az AGON by AOC bemutatja az AGON 5 gamer monitor sorozat következő modelljét. A 31,5 hüvelykes (80 cm) AGON AG325QZN/EU Fast VA panellel rendelkezik, amely villámgyors 240 Hz frissítési rátával képes üzemelni.
A Raben Group is jelen lesz az idei Transport Logistic kiállításon
2023. május 9-12. – ezt a néhány napot az egész logisztikai szektor jó előre bejegyezte már a naptárába. Ekkor rendezik meg ugyanis Münchenben a Transport Logistic 2023 kiállítást, a világ egyik legjelentősebb ilyen tematikájú szakmai eseményét. „We Connect Europe“ szlogenje jegyében a Raben Group legújabb piaci ajánlatai mellett „zöld“ üzleti szemléletének bemutatására is nagy hangsúlyt fektet a standján.
A Z generáció kevésnek érzi az iskolában megszerzett digitális készségeket
A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával. Háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell Technologies 15 országban végzett globális kutatásából.