Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
Idén 4. alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.
A CECC célja, hogy összehozza az üzleti iskolák kiválóan teljesítő hallgatóit a világ minden tájáról. A 4 fős csapatok az esemény keretében egy hatórás és egy huszonnégy órás üzleti stratégiai esettanulmányt oldanak meg, mely egy-egy, a régióban tevékenykedő vállalat valós és releváns kihívásaira fókuszál. A csapatok az eset megoldását követően lehetőséget kaptak az általuk megoldott komplex üzleti esetek szakmai zsűri előtti prezentálására is. A verseny fő motívuma az innováció volt, mely a két üzleti stratégiai esettanulmányt is erősen áthatotta.
A Budapesti Corvinus Egyetem és a Case Solvers által szervezett eseményre idén 20 csapatot hívtak meg, a 24 órás esettanulmányt a Schneider Electric biztosította. A feladat a Magyarországon is beépíthető innovációkra irányult: a csapatok olyan stratégiákon dolgoztak, amelyekkel az ellátási lánc és termékportfólió innovációján keresztül maximalizálható a Schneider Electric fenntarthatósági hatása.
Az idei CECC-re 4 kontinens 9 országából érkeztek csapatok, az első helyet pedig a University of Melbourne csapata szerezte meg. Az általuk vázolt megoldás 2 fő pillérből állt. Kidolgoztak egy ösztönző rendszert a beszállítók számára, amellyel jelentős mértékben csökkenthető a CO2 kibocsátásuk. A másik innováció a Schneider Electric felhőalapú, IoT platformjára, az EcoStruxure-re épült, annak drón alapú innovatív funkcióbővítését tervezték meg, amivel a rendszer támogathatja a mezőgazdasággal foglalkozókat karbonsemlegességi céljaik megvalósításában.
“A fenntarthatóság a Schneider Electric mindennapi tevékenységének középpontjában áll, ez az elsődleges prioritás a vásárlóinkkal és partnerekkel való együttműködésünk során. Köszönöm a csapatoknak, hogy támogattak bennünket a fenntarthatósági víziónk megvalósításában” – mondta el Yatish Tank, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős beszerzési alelnöke, aki részt vett a döntőbe jutott megoldások értékelésében.
“A Schneider Electric-nél kiemelten figyelünk a fiatal szakemberek képzésére, fejlesztésére, ezért örömmel vállaltuk, hogy a mi esettanulmányunkat vizsgálhassák a versenyzők. Ráadásul mindig friss nézőpontot ad, amikor a saját, mindennapos folyamatainkat és megoldásainkat külső szemlélők véleményezik. Elképesztően motiváló volt az egyetemisták meglátásait, ötleteit hallgatni, számos rendkívül igényes szakmai felvetést hoztak a résztvevők” – mutatott rá Daniel W. Bartel, a Schneider Electric globális beszerzési vezetője.
“Nagyszerű volt látni, hogy a fiatalok mekkora problémamegoldó készséggel rendelkeznek, igazán találékony, újszerű megoldásokat láthattunk a verseny során. Tapasztalataim szerint a megmérettetésen induló hallgatók számára ez egy nagyszerű lehetőség, hogy fejlesszék az analitikai, problémamegoldó, kommunikációs és prezentációs képességeiket” – jelezte Ábrahám Zsolt, a Case Solvers vezérigazgatója és az üzleti esettanulmány írója.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban
- Felgyorsulhat a környezetszennyező SF6 gáz kivezetése a piacról
- Fenntartható okostelefonok: hosszabb élettartam, zöldebb világ
- Az edge technológiák pörgethetik fel a digitális átállást
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- A Schneider Electric lett a Jövő vállalata!
- A magyar Orca Aerospace bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
- A Seco Zöld Alapja már több mint egy évtizede ér el fenntarthatósági célokat
- Fenntarthatóra hangolva
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
A Kossuth rádióban sugárzott tibeti népmese erőszakos jelenetei szorongást válthatnak ki a gyermekekből, ezért a testület kétszázezer forintra bírságolta a rádió médiaszolgáltatóját. A Médiatanács csekély súlyú jogsértések miatt figyelmeztetésben részesítette a Hír TV és az FM 103.9 – A ROCK rádió szolgáltatóit.
Megérkezett a Huawei csúcskategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
Július 4-től hazánkban is megvásárolható az Isztambulban pár napja bemutatott Huawei Freebuds Pro 2. A gyártó legújabb, csúcskategóriás vezeték nélküli fülhallgatója prémium technológiai megoldásokkal, személyre szabott hangzással, továbbfejlesztett aktív zajszűréssel érkezik.
TOP3-ban a Vodafone a legnyitottabb hazai vállalatok listáján
A nemzetközi Pride hónap alkalmából közzétett új kampánya keretében végzett országos felmérést* a Nyitottak vagyunk társadalmi vállalkozás, amely eredményeként a Vodafone ezüst minősítéssel bekerült a három legnyitottabb hazai vállalkozás közé. A kérdőíves felmérés a hazai nagyvállalatok körében a munkavállalók munkahelyi biztonságérzetét és elkötelezettségét kutatta. Az Open Survey független szakértők bevonásával nem csak az LMBTQ közösségek, de számos kisebbség munkahelyi jólétét is vizsgálta.
Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken
A DreamJobs állásportál friss kutatása szerint a magyar munkavállalók kétharmada már a pandémia előtt is használt digitális megoldásokat feladatai teljesítésére. Kiderült, hogy minél nagyobb egy vállalat mérete, annál több területen élnek online eszközökkel, és minél több ilyen módszer áll a dolgozók rendelkezésére, annál vonzóbbá válik a munkahelyük. A digitális felületek használata alig okoz gondot a mindennapokban, ráadásul összetartóbb és gyorsabban dolgozó csapatok alakultak ki alkalmazásukkal. Az egyéni tapasztalatokban is jól teljesítenek az internetes megoldások; úgy a munkavégzés hatékonyságában, mint a személyes kapcsolatok és bizalom kialakításában.
A webáruházak sikere múlhat a futárcégen
Mivel a vásárlók számára a szállítás gyorsasága és a biztonság egyaránt fontos szempontok az online vásárlásnál, a webáruházak sikerében meghatározó lehet, hogy milyen futárszolgálatot választanak. A több ezer hazai webáruházzal dolgozó Packeta szakemberei hét pontban foglalták össze, mire érdemes figyelnie egy online kereskedőnek az automatahálózattól a mobilapplikációig.