A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
A Mercedes-Benz AG a Bridgestone-t választotta a Mercedes Benz VISION EQXX névre hallgató, technológiai programjának gumiabroncs-fejlesztő partneréül. A futurisztikus elektromos jármű a Mercedes válasza az EV-k hatékonyabbá tételére és az elektromos hatótávolság új szintre emelésére. A Bridgestone mérnökei a Mercedes-Benzzel együttműködve olyan egyedi tervezésű gumiabroncsokat hoztak létre, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy a jármű hatékonysága és ezáltal hatótávolsága egyetlen feltöltéssel 1000 kilométerre nőjön. Az említett távot a jármű a németországi Sindelfingenből a franciaországi Cassis-ig egyetlen töltéssel tette meg, 8,7 kWh/100 kilométeres energiafogyasztással.
Rendkívül alacsony gördülési ellenállás és optimalizált kialakítás
A Bridgestone egyedi Turanza Eco gumiabroncsokat tervezett, amelyek ötvözik a szabadalmaztatott és könnyű ENLITEN, valamint ologic technológiát. Az ENLITEN akár 20%-kal* csökkenti a gumiabroncs gördülési ellenállását és súlyát, az ologic pedig ennek érdekében a gumiabroncs nagy átmérőjével, az aerodinamikai ellenállás minimalizálásával, és keskeny szélességével növeli az akkumulátor hatótávolságát.
A Mercedes-Benz aerodinamikai részlegével együttműködve a gumiabroncs optimalizált oldalfallal és olyan gumiabroncs-szerkezettel rendelkezik, amely illeszkedik a 20 colos, kovácsolt magnézium keréktárcsákra szerelt burkolathoz, jelentősen javítva az abroncs aerodinamikáját.
A Mercedes-Benz VISION EQXX Bridgestone Turanza Eco gumiabroncsokkal szerelve
Forrás: Forrás: Mercedes-Benz csoport médiaoldal
Virtuális abroncsfejlesztés
A gumiabroncsokat a Bridgestone virtuális abroncsmodellezési és szimulációs technológiáinak felhasználásával fejlesztették ki, amely lehetővé teszi a gumiabroncs különböző körülmények közötti teljesítményének mérését, mielőtt fizikailag is létrehoznák. A virtuális abroncsfejlesztés által kínált nagyobb rugalmasság, valamint a fejlesztési idő rövidülése is lehetővé teszi a Bridgestone számára, hogy egy adott abroncs sokkal több változatát teszteljék, köszönhetően annak a sebességnek, amellyel az abroncs digitális ikerpárjának módosítása és azonnali tesztelése megtörténhet. A virtuális abroncsfejlesztés emellett számos környezetvédelmi előnnyel jár, mivel mind a természeti erőforrások felhasználása, mind a kipufogógáz-kibocsátás csökken, köszönhetően a kevesebb legyártandó és tesztelendő prototípusnak.
Sikeres társfejlesztés
A projektben való együttműködés megalapozza az elektromos járművek gumiabroncsainak jövőjét, amely a vállalatok közös elképzelésén alapul.
Emilio Tiberio, a Bridgestone EMIA műveleti igazgatója és technológiai vezetője elmondta: „A Bridgestone büszke arra, hogy hosszú távú partnerével közösen fejlesztette ki a megfelelő gumiabroncsokat egy ilyen innovatív projekthez. A Mercedes-Benz VISION EQXX annak bemutatására szolgál, hogy mire képes egy optimalizált elektromos jármű. A projekt teljes összhangban van a saját, elektromos járművek fejlesztését érintő céljainkkal, különösen, hogy elkötelezettek vagyunk az elektromos mobilitás hatékonyabbá és elérhetőbbé tételében. A közös fejlesztésbe olyan úttörő, prémium gumiabroncsokat és abroncstechnológiákat integráltunk, amelyek képesek megbirkózni a legnagyobb kihívásokkal az elektromos közlekedés területén. Jelenleg a kutatási és fejlesztési forrásaink több mint 30%-át fordítjuk az elektromos járművekhez szükséges abroncsok fejlesztésére, amelyet 2022-ben még tovább erősítünk.
A projekt összhangban van a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával, amely tengelyként határozza meg a vállalat működését, miközben kiérdemli a jövő generációinak bizalmát. A Bridgestone E8 kötelezettségvállalása 8 értéket határoz meg (energia, ökológia, hatékonyság, bővítés, gazdaság, érzelem, könnyítés és erősítés), amelyeket a Bridgestone a fenntartható társadalom megvalósítása érdekében a munkavállalókkal, a társadalommal, a partnerekkel és az ügyfelekkel közösen fog megteremteni. Ez a projekt összhangban van a következő értékekkel: „energia: elkötelezettség a szén-dioxid-semleges mobilitási társadalom megvalósítása iránt”, „ökológia: elkötelezettség a fenntartható gumiabroncs-technológiák és megoldások fejlesztése iránt, amelyek megóvják a környezetet a jövő generációi számára" és végül a „hatékonyság: elkötelezettség a termelékenység maximalizálása iránt a mobilitás fejlesztése révén".
__________________
* A Bridgestone belső adatai alapján a Bridgestone prémium nyári gumiabroncsok összehasonlítása ENLITEN technológiával és anélkül, azonos abroncsméretben (92Y 225/40R18 XL).
Kapcsolódó cikkek
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- A Bridgestone felfüggeszti minden oroszországi tevékenységét és Oroszországba irányuló exportját
- Megszerezte első tesztgyőzelmét az új Continental SportContact 7 gumiabroncs
- Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába
- Biztonságos téli vezetés: abronccsal kapcsolatos hibák, amiket el kell kerülni
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.