Robotok jelentették be a Vodafone Alapítvány Scratch-versenyének nyerteseit
A Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Témahéthez hasonlóan a digitális kompetenciák fejlesztését tűzte ki a gyermekeket, pedagógusokat és szülőket egyaránt támogató oktatási stratégiájának céljául. Éppen ezért 2016 óta minden évben tematikus programokkal, így például különdíjas versenyekkel jelenik meg a pedagógiai esemény programkínálatában. Az idei évben 4-5 fős csapatok a Scratch programozó nyelv kreatív használatában mérhették össze tudásukat a rendezvény keretében.
Scratch-versennyel a programozás népszerűsítéséért
A közösen meghirdetett, nyolcszázezer forint összdíjazású versenyre idén két korosztályban nevezhettek a 4-5 fős csapatok. A Scratch egy vizuális programozási nyelv, amelyet elsősorban a programozással ismerkedő gyerekek számára fejlesztettek ki. Az Alapítvány ezzel hívja fel a figyelmet arra, hogy a kódolás és a programozás a 21. század egyik elengedhetetlen nyelvezete, amelynek ismerete nemcsak az iskolai digitális kultúra órán kamatoztatható, hanem bármilyen témájú tananyaggal összeegyeztethető.
A verseny lebonyolításáról
A verseny során a csapatoknak egy-egy Scratch-játékot kellett létrehozni a három megadott témakör egyikében. A témák kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy azok napjaink legaktuálisabb kihívásaira reflektáljanak. Ezek alapján a pályázat kiírói a ,,Zöldebb iskola”, „Milyen munkahelyek lesznek a jövőben?” és ,,Robotok a környezetünkben” gondolatébresztő címeket határozták meg. A pályázatok elbírálása során a zsűri figyelembe vette a kreativitást, értékelte a kódsorok komplexitását és a játékok használhatóságát, valamint a felhasználóbarát felületet és természetesen a társadalmi hasznosságot. A verseny nyerteseit stílusosan egy Scratch-ben készült videóban hirdették ki.
„Számos kreatív, igényes és ötletes pályamunka érkezett, mely azt is mutatja, hogy a fiatalok nyíltak és érdeklődők a jövő fontos kérdései iránt, és a hozzájuk közel álló digitális világ egy nyelvén nagyon komoly üzeneteket tudnak megfogalmazni a felnőttek számára. Ezt érdemes meghallanunk és átgondolnunk” – mondta el a pályázott anyagokról Váczi Dorka, a Vodafone oktatási programjainak szakmai vezetője, a háromtagú zsűri tagja.
Díjazottak:
5-8. osztály
1. helyezett: Rajtik Sándor Barnabás (Álmos Vezér Gimnázium, Pedagógiai Szakgimnázium és Általános Iskola)
2. helyezett: Hegedűs Simon, Kovács Ronald Ármin, Szabó Attila (Wesselényi Utcai Családi Bölcsőde, Bölcsőde, Óvoda és Általános Iskola)
Code like a girl különdíj: Semsey Anna, Ikeda Liza, Józsa Gréta, Iváncsevics Flóra (Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola)
9-12. osztály
1. helyezett: Magyar Virág, Laczkó Örs (Kerék Általános Iskola és Gimnázium)
2. helyezett: Ambrus Martin, Galvács Levente, Fazekas Ádám, Kiss Norbert (Szent János Görögkatolikus Gimnázium, Szakgimnázium, Technikum és Kollégium)
A Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjai
A Vodafone Magyarország Alapítvány oktatási programjainak alapelve a diákok digitális felkészítése mellett a pedagógusok támogatása, a legkorszerűbb oktatástechnológiai fejlesztések elérhetővé tételével, valamint az ilyen jellegű tudás megszerzésének elősegítésével. Ennek érdekében készült el az Alapítvány oktatási platformja, az E-skola, ahol egyaránt megtalálhatók pedagógusoknak, diákoknak és szülőknek készült kurzusok. Egyike ezeknek a 30 órás akkreditált, 100%-ban e-learning alapú IKT eszközök a tanórán című képzés, amely a pedagógusok számára ingyenes tananyagot nyújt a digitális kompetenciák, eszközök és módszerek megismeréséhez.
A kis-, és nagygyermekes szülőknek szóló Netszülő e-learning program segítségével a digitális világ gyermekekre gyakorolt hatásaival vagy például a biztonságos internethasználat, tartalomfogyasztási szokások, saját eszközhasználat témaköreivel ismerkedhetnek meg az érdeklődők. A 2020 novembere óta elérhető program a 6-12 és 12-18 éves korcsoportokba tartozó gyermekek szülei számára érhető el, az E-skola programban található többi tananyaghoz hasonlóan díjmentesen.
A Digitális Témahét az ország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye, melyhez 2016-os indulásával egyidejűleg csatlakozott a Vodafone Magyarország Alapítvány. A Digitális Témahét oktatási programjának célja, hogy fejlessze a tanulók és pedagógusok kompetenciáit, segítse a 21. századi képességek fejlesztését támogató pedagógiai módszerek terjesztését, valamint széles körben ismertesse a digitális írástudással és gyermekvédelemmel kapcsolatos ajánlásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Már programozási alapismeretekből is lehet ECDL-vizsgát tenni
- Nemzetközi módszerekkel bővíti e-learning képzéseit a Vodafone Alapítvány
- IT területen gyorsan kapnak magasabb pozíciót és fizetést a karrierváltók
- Ingyenes informatikai képzések várják az álláskeresőket
- Állásgaranciát vállal az online végzett kurzusra is a CODECOOL
- Kihirdették a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj nyerteseit
- Eltűntek a belépési korlátok a programozóképzésből
- Átképzési ösztöndíj: akár ingyen is tanulhatunk programozónak
- Vodafone segítség a korlátozások alatt
- Kizárólag ügyfélszolgálati tevékenység céljából tartanak nyitva a Vodafone üzletei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cyber Signals: egyre több kibertámadás éri a sporteseményeket és helyszíneiket
A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber Signals ötödik kiadása arra hívja fel a figyelmet, hogy milyen sokrétű kiberbiztonsági előkészületekre van szükség ahhoz, hogy a rendezést vállaló intézmények infrastruktúrája mellett a sportolók, sportszövetségek és szponzorok, valamint a rendezvényeket látogató közönség adatai védve legyenek a kibertámadásoktól.
Egyszerre sportos és elegáns – mindennapossá vált a rugalmasan alakítható, hibrid viselet
Jelentősen átalakultak az öltözködési szokások a világjárványt követően egy friss felmérés szerint: a munkavállalók háromnegyede 2023-ban már a lazább, "business casual" stílust vagy a hétköznapi, utcai viseletet részesíti előnyben a munkahelyén, a formális üzleti öltözék pedig eltűnőben van. A változó igényeket a divatmárkák is lekövették: előtérbe kerültek a hibrid, az alkalomhoz és öltözethez rugalmasan alakítható darabok és ruházati kiegészítők. Mindez azonban nemcsak a ruházat, hanem a viselhető okoseszközök terén is megjelent, és erre a nagy technológiai gyártók is odafigyelnek, okosóráikban egyesítik a változtatható stílusú, divatos megjelenést a csúcstechnológiával.
A magyar fejlesztőket nem nagyon érdekli, mire és miként használják a mesterséges intelligenciát
Technooptimizmus és a társadalmi, etikai felelősség hárítása, a szolidaritás hiánya jellemezte azokat a magyar szakembereket, akiknek a mesterséges intelligenciával (MI) kapcsolatos jövőképét a Corvinus Egyetem kutatói térképezték fel egy friss kutatásban. Az egyik szerző MI-témában élőben is előad a pénteki Kutatók éjszakáján.
Pénzváltó helyett fintech appokkal spórolnak a magyarok a nyaralás során
Rengeteg pénzt spórolhattak meg a külföldi nyaralás során azok, akik a magyar bankkártyájuk helyett valamelyik fintech cég bankkártyájával fizettek inkább.
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.