Az önvezető autók nemzetközi versenyén ezüstérmes a Széchenyi-egyetem csapata
A franciaországi Nogaro városában rendezték meg a komplex feladatokból álló nemzetközi eseményt, a Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-et a mérnöki tanulmányokat folytató hallgatók együttesei számára. A Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team városi kisautó kategóriában, összesen négy versenyszámban eredményeskedett a megmérettetésen, amelyek során bemutatták a fejlesztés gazdasági hátterét, végighaladtak a járművel a teljes versenypályán önvezető módban, majd pontos parkolási műveletet, valamint szlalompályát kellett teljesíteniük.
Újabb nemzetközi siker a Széchenyi István Egyetem energiahatékonyságra optimalizált elektromosjárműveket fejlesztő hallgatói csapatától
„Mielőtt kimentünk a pályára, ellenőrizték, hogy járművünk megfelel-e a szabályrendszer által előírt technikai paramétereknek, az autonóm rendszert külön is be kellett mutatnunk. Ezt követően egy előadás keretében ismertettük fejlesztésünket, majd jöhettek a gyakorlati feladatok” – tekintett vissza a versenynapokra Kőrös Péter, a Széchenyi-egyetem Járműipari Kutatóközpontjának kutatója, az ezüstérmes győri csapat mentora.
A kép jobb oldalán az ezüstérmes SZEnergy Team. Tagjai: Kecskeméti István – pilóta, elektronika részlegvezető, Pusztai Zoltán – csapatvezető, mentor, SZEnergy team autonóm részleg: Mesics Mátyás, Dobay Tamás, Dobay Balázs, Markó Norbert, Ignéczi Gergő, Krecht Rudolf, Csaplár László, Unger Miklós, Mentorok, a Járműipari Kutatóközpont kutatói: Dr. Horváth Ernő, Gulyás Péter, Somogyi Huba, Kőrös Péter
„Nagy sikerként éljük meg az eredményt, mert volt olyan versenyszám, amelyet elsőként teljesítettünk, és az összesítésben elért ezüstérem is szépen csillog. Verseny közben a hibákat is detektáltuk, amelyekre a megoldásokat is tudjuk, így legközelebb akár még jobb teljesítményt nyújthatunk” – hangsúlyozta a csapat mentora. Hozzáfűzte, mivel egy új versenykategóriáról van szó, ezért a SZEnergy Team visszajelzéseire is támaszkodva alakítják a szervezők annak végleges formáját, vagyis – szakmai észrevételeivel – a Széchenyi István Egyetem is hozzájárul a sorozat magas színvonalú lebonyolításához.
Kőrös Péter, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának kutatója, a csapat mentora
A franciaországi Shell Eco-marathon Autonomous Challenge-en az első helyet végül a dán DTU (Dániai Műszaki Egyetem) csapata szerezte meg, a dobogó második fokára a győri SZEnergy (Széchenyi István Egyetem) állhatott. A harmadik helyen a norvég DNV (Norvég Tudományos Műszaki Egyetem) végzett, megelőzve a TU Fast Eco Team (Müncheni Műszaki Egyetem), és az olasz H2politO (Torinói Műszaki Egyetem) csapatát.
„Hallgatóink az elektromobilitásban és az autonóm közlekedésben is kiemelkedőt tudnak alkotni. A fiatalok az energiahatékonysági világverseny után önvezető kategóriában is letették névjegyüket. Világszínvonalú teljesítményük megerősít bennünket, hogy jó úton járunk, hiszen olyan fiatal szakemberek bontogatják szárnyaikat intézményünkben, akik képesek a kor és a jövő kihívásainak megfelelni. Büszkék vagyunk rá, hogy intézményünk nemzetközi szinten is elismert műszaki képzéssel járulhat hozzá az ország versenyképességének erősítéséhez” – gratulált a csapatnak, mentoroknak dr. Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke.
Pillanatkép a versenyről
A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói és kutatói által 2005-ben alapított, energiahatékonyságra optimalizált elektromosjárműveket fejlesztő SZEnergy Team 30 fős csapata lassan tíz éve foglalkozik elektromos járműfejlesztéssel. Új járművük 2019-ben készült el, amelyet azóta folyamatosan fejlesztenek az autonóm feladatokra, és készülnek célzottan immáron az energiahatékonyság mellett a jármű önvezető képességeit megmérettető versenyre is. Az idén történetük legnagyobb sikerét érték el, hiszen májusban világcsúccsal, 284 km/kWh-ás energiamérleggel nyertek meg egy Hollandiában szervezett nemzetközi energiahatékonysági versenyt, a Shell Eco-marathon-t. A mostani siker azt mutatja, hogy a Széchenyi István Egyetem hallgatói nemcsak az energiahatékonyság, de az önvezető járművek fejlesztése terén is világszínvonalú tudással rendelkeznek.
Fotók: Széchenyi István Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- Ipari szimulációs szoftver segítheti az elektromobilitási kutatásokat
- Magyar diákok által fejlesztett önvezető autónak drukkolhatunk Nogaro városában
- Drónkutatás a Széchenyi-egyetemen
- A Széchenyi István Egyetem részvételével alakult meg a Megújuló Energiák Nemzeti Laboratórium
- Hagyományteremtő mezőgazdasági drónverseny a Széchenyi István Egyetemen
- Az ötlettől a vállalkozásig segíti a hallgatók útját a Széchenyi István Egyetem
- Műtéteket könnyíthet meg a széchenyis mérnök szabadalma
- Világcsúccsal nyert Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén a Széchenyi-egyetem csapata
- Német fiatalokkal közösen kutattak a Széchenyi István Egyetem közlekedésmérnök szakos hallgatói
- SZEnergy: A világ legjobbjai között a Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB E-mobility a SMART márkájú villanyautót vásárlók otthonában kínál járműtöltési megoldást
A járművezetők régóta élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy a járművüket már a vásárlás helyszínén testre szabhatják. Az új, prémium kategóriás, intelligens, teljesen elektromos hajtású SMART autómárkával ezt a választási lehetőséget és rugalmasságot most az otthoni töltő telepítésére is kiterjeszthetik, és az ABB E-mobility által nyújtott otthoni fulfillment (rendelésteljesítési) szolgáltatásnak köszönhetően könnyedén megszervezhetik a telepítést.
Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
A Metrodom, a Smart Digital és a KIA közös Metrodom IN/Charge esemény keretében adta át Magyarország eddigi legnagyobb autótöltő állomását a Metrodom River mélygarázsában. A lakópark több ütemben fejlesztett töltési infrastruktúrája összesen 336 EV autó töltésére lesz képes világviszonylatban is kiemelkedő technológiai teljesítménnyel.
Erősödő partnerség a BMW-vel
Az Állam- és Jogtudományi Kar, valamint a Gazdaságtudományi Kar csatlakozásával bővült a BMW és a Debreceni Egyetem közötti stratégiai együttműködési megállapodás. A szerződésmódosítást kedden írták alá az egyetem és az autógyár vezetői.
A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését
A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás" minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak. A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény". A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.