A generációváltás gyorsíthatja a családi cégek digitalizációját
Egyre több családi cégnél történik meg a generációváltás, és ez felgyorsíthatja a digitalizációt – derült ki a K&H családi vállalatok indexből. Mivel az infláció és az orosz-ukrán konfliktus az ő gazdálkodásuk elé is jelentős akadályokat görget, most mindennél időszerűbb lehet, hogy innovatív fejlesztésekkel növeljék hatékonyságukat. A generációváltás jó példáit pedig a hetedik alkalommal meghirdetett K&H családi vállalatok kiválósági díjjal is elismerik, amire 2022. július 31-ig lehet nevezni.
A generációváltás egyre több hazai családi cégnél már lezajlott vagy folyamatban van. 14-ről 26 százalékra nőtt azoknak a cégeknek az aránya, ahol ez már megtörtént, miközben 72 százalékról 61 százalékra csökkent azoknak az aránya, ahol ez a kérdés egyelőre még nem aktuális – derül ki a K&H családi vállalatok kutatás idei eredményeiből.
„Dinamikus léptékben halad a hazai családi vállalatok generációváltása. Ezt mutatja a K&H családi vállalatok generációváltás index, ami egyszerre vizsgálja azt, hogy hol tart a cég ebben a folyamatban, illetve hogy mennyire fontos ez a cég szempontjából. A mutató 0 és 100 pont közti értéket vehet fel, és a tavalyi 43-ról idén 56 pontra emelkedett. Ez összecseng azzal, hogy mivel a családi vállalatok oroszlánrészét a ’90-es években indították, ezért ma már nemcsak, hogy időszerű kérdés a fiatalok bekapcsolása a döntéshozói folyamatokba, de van, ahol akár már a második kör is aktuális lehet” – mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője. „A hatékony és zökkenőmentes megvalósítást mi is elismerjük a hetedik alkalommal meghirdetett K&H családi vállalatok kiválósági díjjal, hogy a jó gyakorlatok minél nagyobb nyilvánosságot kapjanak és a szektor más cégeit is inspirálják.” A K&H családi vállalatok kiválósági díjra a sikeres generációváltás megvalósítása mellett további három, különösen aktuális kategóriában – innováció, környezetvédelmi fenntarthatóság és hosszú távú stratégia – is várják a jelentkezéseket itt július 31-ig.
A fiatalok a digitalizációt is segítik
A felmérésből az is látható, hogy a fiatalok a digitalizáció szempontjából is fontos szerepet játszanak a családi cégeknél. 38 százalékuk jelezte ugyanis azt, hogy elősegíti a digitalizációs fejlesztéseket, ha a fiatalabb generációk előtérbe kerülnek a cégvezetésben. „A családi vállalatokat sem kíméli a magas infláció és az orosz-ukrán konfliktus jelentette bizonytalanság. Ilyenkor egy módon lehet előrelépni: a hatékonyság javításával. Ebben jelentős segítséget nyújthatnak az innovatív fejlesztések, amikre a fiatal vezetők valószínűleg nyitottabbak. Így a generációcserével a digitalizáció is magasabb szintre kerülhet a családi cégeken belül” – magyarázta Ékes Ákos.
A K&H családi vállalatok kutatásról
A hazai családi vállalatok jelentős gazdasági szerepe miatt a K&H Csoport átfogó kutatást végez, amelyben feltérképezi a szektor aktuális helyzetét, valamint, hogy hogyan látják saját cégük és a gazdasági környezet változásait a következő egy évben. A kutatás 135, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó vállalat döntéshozójának megkérdezésével történik. A felmérést az Impetus Research készítette 2022 első félévében a K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány megrendelésére.
Kapcsolódó cikkek
- Túl a százezren az okoseszközzel fizetők száma a K&H-nál
- Kiderült, hogy mi a digitalizációs kudarcok legfőbb oka
- K&H: Az orosz-ukrán konfliktus egyelőre kevésbé befolyásolja a céges innovációt
- Elengedhetetlen HR digitalizáció: hazai rendszermegoldások és tapasztalatok testközelből
- Okoseszközök a veszélyes területek digitalizálásához
- K&H: bankolás a felhők felett
- Digitalizált döntéstámogatási megoldással járul hozzá a KITE Zrt. a mezőgazdaság fejlesztéséhez
- K&H: tízmilliárdos lépésekkel haladnak az ATM-ezők
- A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra
- Spéci K&H belépővel lehet menni az e-játékosok seregszemléjére
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tőzsdére készül a zöld Bitcoin bányászatot forradalmasító magyar techcég
Ritka az az együttállás, amikor a technológia és az energiatudatosság tökéletes szinergiában működik, ezt sikerült megvalósítania az utóbbi évek egyik legsikeresebb energetikai startupjának, az Enerhash Technologies Zrt-nek. A cég innovatív megoldása a megújuló erőművek többletkapacitásait használja kriptobányászatra, méghozzá károsanyagkibocsátás nélkül. A magyar techcég eddig közel 3 milliárd forint értékű magánbefektetést kapott infrastruktúra-fejlesztésre és adatközpont-beruházásra, tavalyi árbevételük meghaladta az 510 millió forintot, de idén már ennek a megduplázása a cél. Következő lépésként pedig gőzerővel készülnek a részvénykibocsátásra – első körben a BÉT XTEND tőzsdén.
Magyarországon 25 év alatt közel 80 ezren vettek részt a Cisco Hálózati Akadémia képzésein
Világszerte 3,2 millió, Magyarországon jelenleg 15 ezer hallgatója van a Cisco Hálózati Akadémia képzéseinek, míg a kezdetektől összesen 17 millióan kaptak a világon piacképes tudást a kezdeményezésnek köszönhetően. Szükség is van rá: felmérések szerint Magyarországon néhány éven belül akár 44 ezer informatikus hiányozhat a munkaerőpiacról. A Cisco célja: a következő 10 évben újabb 10 millió diák digitális képzése az EMEA régióban.
SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is
2023 júliusától teljesen átalakul a magyarországi hulladékgazdálkodási rendszer. A MOL illetékes leányvállalata az SAP rendszerét választotta a komplex szervezési, irányítási és elszámolási feladatok informatikai támogatására.