Havi 15 milliárd videót pörgetnek át a magyarok a TikTok-on

forrás: Prím Online, 2022. július 23. 13:20

A történelem ismétli önmagát. Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot világszerte, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez. A 15-20 másodperces rövid videókat gyűjtő platform néhány éve még csak a tinédzserek „virtuális játszótere” volt, a felhasználói kör azonban mára alaposan kitolódott a 20-as, a 30-as, sőt, a 40-es korosztály felé is. 

A legfrissebb statisztikák szerint Magyarországon már 2 és fél millióan (!) nézik napról napra a feltöltött videókat, amelyek között egyre több ügyesen csomagolt céges üzenet is megtalálható. Dely Ábris marketingszakértő állítja: a Facebook-költések tizedéért tízezrekhez juthat el az, aki most száll fel a TikTok vonatra.

 

Soha nem látott sebességre kapcsolt a médiafogyasztás az elmúlt években. A Creatinsta Agency és a TikTok-videók gyártására szakosodott Kontrent tulajdonosa azt mondja: az auditált adatok alapján mi, magyarok naponta átlagosan 150 videót nézünk végig. Dely Ábris szerint ez azt jelenti, hogy egy átlagos TikTok-felhasználó napi 60 percet tölt a videók közötti böngészéssel, amik között egyre több a céges brandet népszerűsítő tartalom. A szakértő példaként hozta fel az egyik magyar tulajdonú, klímaberendezéseket forgalmazó cég termékét. A Polar Klíma hasznos és vicces videói néhány hét alatt 10 ezernél is több követőt generáltak a TikTokon. Ez – a termékkör sajátosságait ismerve – hazai rekordnak számít. „Egy jó TikTok-videónak mindig van sztorija, amit felirattal, zenével dobunk fel. Az edzőteremben légkondikkal súlyzózó hőseinket például 710 ezren nézték meg” – hozta fel példaként Dely Ábris arra, hogy egy jól eltalált üzenet milyen könnyen célba találhat.

 

A TikTok-titok a jó ár-érték arány

A tapasztalatok szerint a fogyasztók szeretik a hasznos ismereteket átadó tartalmakat. Népszerűek például azok a videók, amikből kiderül, hogy miként utazhatunk külföldre olcsón, milyen praktikákkal tudjuk szebbé tenni az autónkat vagy hogyan tanuljunk meg 10 ujjal gépelni gyorsan és egyszerűen. A Creatinsta a közelmúltban a világszerte ismert Herlitz írószermárka magyar kampányát fűzte fel az edukáló sztorikra, így például arra, hogy miként tudunk igényesen jegyzetelni, vagy hogy miként készítsünk gyorsan osztálykönyvet. Ezeket a videókat egyenként több mint 300 ezren tekintették meg. A hat hónapig tartó marketingakció végeredménye összesen 60 ezer magyar feliratkozó lett. „Büszkén mondhatom, hogy a TikTok csatorna eredményességéhez a cégcsoport globális marketingvezetője is gratulált a Herlitz Hungária vezetőinek. Egyúttal a többi leányvállalatunk figyelmébe ajánlotta a Budapesten bevált aktivitási modellt” – jegyezte meg Bencs Alexandra, a Herlitz Hungária marketingmenedzsere, aki elmondta: a többmilliós reklámkampányokkal szemben már néhány százezer forintos marketingbefektetéssel is szemmel látható eredményt lehet elérni.

 

 

Egy másik terepen, a klímaberendezések témakörében is hatásosnak bizonyult a TikTokon indított videós kampány. „A klimanekem.hu lakossági felhasználóknak szóló oldalunkat kezdtük hirdetni a TikTokon a Creatinstával. Nemcsak hogy a TikTokból valós megrendeléseket realizáltunk, de a viszonteladói hálózatunk is pozitívan fogadta a tartalmakat, szakemberek is követik az oldalt. Nemzetközi szinten is többször kaptunk visszajelzéseket arról, hogy egy-egy virális videónk szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend. Ilyen volt a klímával kondizós tartalom is, mely külföldi csoportokban is jól teljesített” – osztja meg tapasztalatait Hajdu Kitti, a Polar Klíma üzletfejlesztési és marketingvezetője.

 

Már a munkaerőt is a TikTokon toborozzák

Az ügyesen menedzselt videók nemcsak a fogyasztók számára tehetik népszerűvé az adott céget, de bizony a leendő munkatársak számára is. A Creatinsta Agency – és a vele szorosan együttműködő, Nagy Emma tartalomgyártóval alapított Kontrent – tapasztalatai szerint egyre több vállalkozás toborozza a TikTok segítségével a munkavállalóit. Dely Ábris tulajdonos szerint egy jó videó üzeneteire sokkal fogékonyabbak a mai huszon-harmincéves fiatalok, mint egy száraz, unalmas álláshirdetésre. Mint fogalmaz: sok álláskereső nem csak a pénzt nézi, a víziót is szeretné megtalálni az új munkahelyében. Ezért van az, hogy ők például a videóval kombinált HR-megoldásaikkal még a legnagyobb hiányszakmák területén is képesek jól képzett munkaerőt találni a megrendelőiknek. 

Kulcsszavak: TikTok marketing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új funkcióval bővült a magyar építőipari szereplők életét megkönnyítő szoftver

Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártója, a bécsi székhelyű PlanRadar kifejezetten az ügyfelek, köztük a magyar felhasználók visszajelzései, kérései alapján fejlesztette ki azt az új dokumentumkezelési megoldást, amelynek köszönhetően a megrendelők, a tervezők, a kivitelezők, valamint a létesítmények üzemeltetői a korábbinál is áttekinthetőbb módon ellenőrizhetik, követhetik a projektek alakulását. 

2023. március 31. 20:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok

2023. március 27. 12:43

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08