Havi 15 milliárd videót pörgetnek át a magyarok a TikTok-on

forrás: Prím Online, 2022. július 23. 13:20

A történelem ismétli önmagát. Amíg 10-12 évvel ezelőtt a Facebook írta át olcsó és célzott tartalmaival a hirdetési piacot világszerte, addig 2022-ben ugyanezt az 1 milliárd aktív követővel rendelkező TikTok viheti véghez. A 15-20 másodperces rövid videókat gyűjtő platform néhány éve még csak a tinédzserek „virtuális játszótere” volt, a felhasználói kör azonban mára alaposan kitolódott a 20-as, a 30-as, sőt, a 40-es korosztály felé is. 

A legfrissebb statisztikák szerint Magyarországon már 2 és fél millióan (!) nézik napról napra a feltöltött videókat, amelyek között egyre több ügyesen csomagolt céges üzenet is megtalálható. Dely Ábris marketingszakértő állítja: a Facebook-költések tizedéért tízezrekhez juthat el az, aki most száll fel a TikTok vonatra.

 

Soha nem látott sebességre kapcsolt a médiafogyasztás az elmúlt években. A Creatinsta Agency és a TikTok-videók gyártására szakosodott Kontrent tulajdonosa azt mondja: az auditált adatok alapján mi, magyarok naponta átlagosan 150 videót nézünk végig. Dely Ábris szerint ez azt jelenti, hogy egy átlagos TikTok-felhasználó napi 60 percet tölt a videók közötti böngészéssel, amik között egyre több a céges brandet népszerűsítő tartalom. A szakértő példaként hozta fel az egyik magyar tulajdonú, klímaberendezéseket forgalmazó cég termékét. A Polar Klíma hasznos és vicces videói néhány hét alatt 10 ezernél is több követőt generáltak a TikTokon. Ez – a termékkör sajátosságait ismerve – hazai rekordnak számít. „Egy jó TikTok-videónak mindig van sztorija, amit felirattal, zenével dobunk fel. Az edzőteremben légkondikkal súlyzózó hőseinket például 710 ezren nézték meg” – hozta fel példaként Dely Ábris arra, hogy egy jól eltalált üzenet milyen könnyen célba találhat.

 

A TikTok-titok a jó ár-érték arány

A tapasztalatok szerint a fogyasztók szeretik a hasznos ismereteket átadó tartalmakat. Népszerűek például azok a videók, amikből kiderül, hogy miként utazhatunk külföldre olcsón, milyen praktikákkal tudjuk szebbé tenni az autónkat vagy hogyan tanuljunk meg 10 ujjal gépelni gyorsan és egyszerűen. A Creatinsta a közelmúltban a világszerte ismert Herlitz írószermárka magyar kampányát fűzte fel az edukáló sztorikra, így például arra, hogy miként tudunk igényesen jegyzetelni, vagy hogy miként készítsünk gyorsan osztálykönyvet. Ezeket a videókat egyenként több mint 300 ezren tekintették meg. A hat hónapig tartó marketingakció végeredménye összesen 60 ezer magyar feliratkozó lett. „Büszkén mondhatom, hogy a TikTok csatorna eredményességéhez a cégcsoport globális marketingvezetője is gratulált a Herlitz Hungária vezetőinek. Egyúttal a többi leányvállalatunk figyelmébe ajánlotta a Budapesten bevált aktivitási modellt” – jegyezte meg Bencs Alexandra, a Herlitz Hungária marketingmenedzsere, aki elmondta: a többmilliós reklámkampányokkal szemben már néhány százezer forintos marketingbefektetéssel is szemmel látható eredményt lehet elérni.

 

 

Egy másik terepen, a klímaberendezések témakörében is hatásosnak bizonyult a TikTokon indított videós kampány. „A klimanekem.hu lakossági felhasználóknak szóló oldalunkat kezdtük hirdetni a TikTokon a Creatinstával. Nemcsak hogy a TikTokból valós megrendeléseket realizáltunk, de a viszonteladói hálózatunk is pozitívan fogadta a tartalmakat, szakemberek is követik az oldalt. Nemzetközi szinten is többször kaptunk visszajelzéseket arról, hogy egy-egy virális videónk szakmai körökben nagy népszerűségnek örvend. Ilyen volt a klímával kondizós tartalom is, mely külföldi csoportokban is jól teljesített” – osztja meg tapasztalatait Hajdu Kitti, a Polar Klíma üzletfejlesztési és marketingvezetője.

 

Már a munkaerőt is a TikTokon toborozzák

Az ügyesen menedzselt videók nemcsak a fogyasztók számára tehetik népszerűvé az adott céget, de bizony a leendő munkatársak számára is. A Creatinsta Agency – és a vele szorosan együttműködő, Nagy Emma tartalomgyártóval alapított Kontrent – tapasztalatai szerint egyre több vállalkozás toborozza a TikTok segítségével a munkavállalóit. Dely Ábris tulajdonos szerint egy jó videó üzeneteire sokkal fogékonyabbak a mai huszon-harmincéves fiatalok, mint egy száraz, unalmas álláshirdetésre. Mint fogalmaz: sok álláskereső nem csak a pénzt nézi, a víziót is szeretné megtalálni az új munkahelyében. Ezért van az, hogy ők például a videóval kombinált HR-megoldásaikkal még a legnagyobb hiányszakmák területén is képesek jól képzett munkaerőt találni a megrendelőiknek. 

Kulcsszavak: TikTok marketing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tőzsdére készül a zöld Bitcoin bányászatot forradalmasító magyar techcég

Ritka az az együttállás, amikor a technológia és az energiatudatosság tökéletes szinergiában működik, ezt sikerült megvalósítania az utóbbi évek egyik legsikeresebb energetikai startupjának, az Enerhash Technologies Zrt-nek. A cég innovatív megoldása a megújuló erőművek többletkapacitásait használja kriptobányászatra, méghozzá károsanyagkibocsátás nélkül. A magyar techcég eddig közel 3 milliárd forint értékű magánbefektetést kapott infrastruktúra-fejlesztésre és adatközpont-beruházásra, tavalyi árbevételük meghaladta az 510 millió forintot, de idén már ennek a megduplázása a cél. Következő lépésként pedig gőzerővel készülnek a részvénykibocsátásra – első körben a BÉT XTEND tőzsdén.

2023. június 10. 12:14

Magyarországon 25 év alatt közel 80 ezren vettek részt a Cisco Hálózati Akadémia képzésein

Világszerte 3,2 millió, Magyarországon jelenleg 15 ezer hallgatója van a Cisco Hálózati Akadémia képzéseinek, míg a kezdetektől összesen 17 millióan kaptak a világon piacképes tudást a kezdeményezésnek köszönhetően. Szükség is van rá: felmérések szerint Magyarországon néhány éven belül akár 44 ezer informatikus hiányozhat a munkaerőpiacról. A Cisco célja: a következő 10 évben újabb 10 millió diák digitális képzése az EMEA régióban.

2023. június 10. 10:26

SAP-vel pörgetik fel a körforgásos gazdaságot is

2023 júliusától teljesen átalakul a magyarországi hulladékgazdálkodási rendszer. A MOL illetékes leányvállalata az SAP rendszerét választotta a komplex szervezési, irányítási és elszámolási feladatok informatikai támogatására.

2023. június 9. 20:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan lopják el adatainkat a hackerek és mire figyeljünk jelszókezelő vásárlásakor?

2023. május 31. 15:40

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39