2023-ban a Maserati is rajthoz áll a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában
Jövőre szintet lép a Maserati motorsport-stratégiája: a 2021 legszebb szuperautójának járó díjat is elnyerő MC20 – amelyet a fejlesztés korai szakaszai óta arra terveztek, hogy újra a pályára állítsa a luxusautó-gyártót a grand tourers világában – a következő szezonban debütál a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában.
Az MC20 GT2 – amely nem csupán a versenycsapat, de az ügyfelek számára is elérhető lesz – a közúti változaton alapul, amelytől örökölte annak legkiválóbb műszaki jellemzőit. Ezek közé tartozik az innovatív Nettuno motor új Maserati Twin Combustion (MTC) technológiával, a dupla lengőkaros felfüggesztés félig virtuális kormánytengellyel, illetve a karbonszálas monocoque utascella.
A megújult Maserati márka ezzel az autóval méltó módon térhet vissza a versenypályák világába, felidézve a 2004 és 2010 között időszakot, amikor az MC12-es modellel aratták le a babérokat a FIA GT-bajnokságokon. Különösen fontos tisztelgés lesz a dicső sporttörténeti múlt előtt, hogy a gyártó a Spai 24 órás autóversenyre is visszatér az új M20 GT2-vel, melyen az MC12-vel korábban három alaklommal is győzedelmeskedett (2005-ben, 2006-ban és 2008-ban).
Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatójának szavaival élve: „A szenvedélyünk hajt bennünket előre mind a közutakon, mind a versenypályákon. A márkánk történetének fontos mérföldköve a motorsportokban bizonyított kiválóság, és büszkék vagyunk arra, hogy az egészen rendkívüli MC20-as modellel térhetünk vissza az autóversenyzés világába. A győzelem hajszolása mindig is a Maserati márka fontos jellemzője volt, most pedig méltó módon kapcsolhatjuk össze dicső versenymúltunkat a most épülő jövővel – mind a Fanatec GT2 Európa-bajnoki szériában, mind a Formula E-ben."
Jean-Marc Finot, a STELLANTIS Motorsport vezető alelnöke hozzáteszi: „Az MC20 GT2 tökéletes kapcsot jelent a Formula E gyári program és a közúti szuperautóink között, egyúttal felteszi a koronát a Maserati örökségére a motorsportokban. Az MC20 egy fantasztikus közúti modell, és tudjuk, hogy minden versenyszellemű vásárlónk örömmel élvezi majd a vezetés rendkívüli élményét az utakon is."
Kapcsolódó cikkek
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- A Maserati visszatér az autóversenyzésbe
- Forma–1-es mérnöklegendák is előadnak a Formula Student Symposiumon
- Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- A Maserati MC20-as modelljét választották 2021 legszebb szuperautójának
- Hamilton és Rosberg újra rajthoz áll, ezúttal a világ legextrémebb versenyén
- Újabb két rész érhető el a Jaguar Racing videós podcastjából
- Elektromos autók versenye a Hungaroringen
- 56 játékos megy Abu Dhabiba, a Nismo PlayStation GT Academy Race Camp táborába
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.