Az LG és a SoundHound megoldásával akár beszélgethetünk is majd az autónkkal
Egyetértési megállapodást írt alá az LG Electronics (LG) és a SoundHound AI, Inc., a hangalapú mesterségesintelligencia-megoldások (Artificial Intelligence, AI) piacának globális szereplője. A két vállalat közösen dolgozik majd a hangalapú AI-technológia integrálásán az autós infotainment-rendszerek (in-vehicle infotainment, IVI) következő generációjában.
A partnerség révén az LG innovatív autós infotainment-rendszere a SoundHound fejlett hangalapú mesterségesintelligencia-platformjával egészül ki, amivel lehetővé válik a párbeszéd alapú hangvezérlés, a legmodernebb kényelmet biztosítva a sofőr és az utasok számára.
Az LG, mint az intelligens fogyasztói elektronikai és IT-üzletág egyik vezető szereplője, új megoldásokkal igyekszik inspirálni az autóipart, ezért mindig törekszik arra, hogy a mobilitás jövőjén innovatív partnerekkel dolgozzon együtt.
A SoundHound fejlett hangalapú AI platformja a Speech-to-Meaning és a Deep Meaning Understanding technológiákra épül. Ezek lehetővé teszik a hangalapú vezérlés élményének előrelépését a hagyományos parancsalapú irányítástól az intuitívabb társalgási funkciók felé a járművezetők és az utasok számára.
Az együttműködés révén a felhasználók a SoundHound hangalapú platformjának minden előnyét élvezhetik — a sofőrök és utasok például a mikrofon és az infotainment-kijelző segítségével egyszerűen, közvetlenül a járműből fizethetnek az üzemanyagért és a parkolásért, de akár ételt is rendelhetnek. Az ilyen hangalapú megoldások révén az összekapcsolt járművek új értékesítési felületet és bevételi forrást jelenthetnek a vállalatoknak.
A hangfelismerés egyre szélesebb körben kezd elterjedni az autóiparban is, miután kezdetben csak választható extraként volt elérhető egyes luxusautó-modellekben. A biztonság és a könnyű kezelhetőség javításával a hangalapú mesterséges intelligencia lehetővé teszi az autógyártók számára, hogy olyan modern szolgáltatások sorát nyújthassák, amelyekkel a járművezetők a kezük használata nélkül, vagy anélkül végezhetnek el feladatokat, hogy a szemüket levennék az útról. A platform szélesebb körű bevezetése az utasüléseken ülők számára is javítani fogja utazási élményt.
A virtuális asszisztensek piaca a várakozások szerint jelentősen növekedni fog a következő évtizedben, ezért egyre több autógyártó ismeri fel annak szükségességét, hogy hangfelismerő funkciókat építsen be járműveibe. Az LG együttműködése a SoundHounddal a várhatóan növekvő kereslet kielégítése és a technológia fejlődésének előremozdítása érdekében jött létre. A két vállalat célja, hogy innovatív, új hangalapú funkciókkal és szolgáltatásokkal bővítse az LG következő generációs autós infotainment-rendszereit, tovább javítva az utazás élményét.
„Nagyon várjuk a közös munkát a SoundHounddal. Azzal, hogy a cég hangalapú mesterségesintelligencia-platformját legújabb autós infotainment-rendszerünkbe integrálhatjuk, egyedi felhasználói élményt teremthetünk az autósok számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműalkatrészek üzletágának elnöke. „Ez a partnerség lehetővé teszi, hogy jobban kielégítsük az autóipari ügyfeleink igényeit, és olyan innovatív megoldásokat hozzunk létre, amelyek segítenek a mobilitás jövőjének előremozdításában.”
„Az LG-vel kötött megállapodásunk lehetővé teszi, hogy az autógyártók olyan hangalapú infotainment-élményt nyújthassanak, amelyet a felhasználók életük minden területén igényelnek, függetlenül a járművek méretétől" – mondta Keyvan Mohajer, a SoundHound elnök-vezérigazgatója. „Olyan korszakot indítunk el, amelyben az emberek részéről kialakul az elvárás, hogy úgy kommunikáljanak az eszközökkel, ahogyan egymással beszélnek, és hogy ezek az interakciók hasznosak és proaktívak legyenek. Ezt a tapasztalatot a legfejlettebb, hangalapú mesterségesintelligencia-technológia teszi lehetővé."
A kaliforniai székhelyű SoundHound a mesterséges intelligencia alapú hangfelismerő és természetes nyelvi feldolgozási megoldások vezető innovátora. A vállalat számos iparágban tevékenykedik, többek között a hangtechnológia, a távközlés, a pénzügyi szolgáltatások és az autóipar területén.
Kapcsolódó cikkek
- Ezzel a néhány trükkel sokat spórolhatunk a villanyszámlán
- Az LG csatlakozik a Connectivity Standards Alliance igazgatótanácsához
- Már Magyarországon is előrendelhető az LG díjnyertes, egyedi formátumú monitora
- Ruhaápolási megoldások mesterséges intelligenciával
- Tudásmegosztó platformot mutatott be az LG és az Element AI
- UV-fénnyel fertőtlenítő robotot mutatott be az LG
- Az LG elhozta a mosás következő generációját
- CES 2020: Mesterséges intelligencia az LG-vel
- Valódi 8K képminőségű, mesterséges intelligenciával felszerelt tévék az LG-től
- Okos funkciókkal ellátott sütők az LG-től
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.