Főleg új hűtővel, mosógéppel és fagyasztóval spórolnának a rezsin az eMAG-vásárlók

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 13. 11:50

Bár a mobil és splitklíma-berendezések heti eladása felére, harmadára esett vissza az új rezsicsökkentési szabályok július közepi bejelentése óta az eMAG-nál, más háztartási nagygépek esetében a vállalat azt tapasztalja, hogy az eladások visszaálltak a korábbi szintre, míg például a hűtőszekrények és fagyasztók esetében pedig még növekedett is a rendelések száma.

Ahogy az a lenti diagramról is leolvasható, július elejétől augusztus első hetének végéig hűtőszekrényből és mosógépből (és mosó-szárítógépből) rendelték a legtöbbet a háztartási nagygépek közül az eMAG.hu-ról. 

 

Mivel egész nap használatban van, sokat spórolhatunk egy új hűtővel

A nyári hónapokban a hűtőszekrény mindig slágertermék az eMAG-nál, de a rezsicsökkentési szabályok változása nyomán csaknem negyedével emelkedtek az eladások, és július közepe óta nagyjából meg is maradt az intenzív érdeklődés a hűtők iránt. Egyértelmű, hogy a vásárlók rezsicsökkentési céllal rendelik ezeket, hiszen a tíz legnépszerűbb modell mindegyike D, E vagy F energiabesorolású*, tehát nagyon kedvező fogyasztású.

 

Az eMAG-nál a fagyasztók eladása csaknem 40 százalékkal emelkedett a rezsicsökkentéssel kapcsolatos bejelentés hetében, és azóta is folyamatosan nőnek a heti eladási számok – augusztus első hetében 60 százalékkal több fagyasztót vettek az emagos ügyfelek, mint egy hónappal korábban. Itt is egyértelműen energiahatékony készülékeket keresnek a vásárlók, a tíz legnépszerűbb modell mindegyike E és F energiaosztályú.

 

 

 

Kicsit vártak, majd rendeltek új mosógépet

Szokatlanul alakult a mosó-, illetve mosó-szárítógépek eladása: a július közepi kormánybejelentés nyomán ideiglenesen nagyjából ötödével visszaestek az eladások, a hónap utolsó hete óta azonban olyan stabil a növekedés, hogy most augusztus első hetében már ötödével több gépet rendeltek az eMAG-tól, mint a bejelentés előtt. Beszédes, hogy a tíz legnagyobb számban rendelt modell között csak mosógépeket találunk, mosó-szárítógépeket nem, és a top 10 mosógép között csupa B, C, D, E energiaosztályú van, csupán egy G-s (ami a korábbi A++-nak felel meg, tehát szintén elég kedvező fogyasztású).

 

Különálló szárítógépből eleve csak nagyjából hatodannyit rendeltek azonos időszakban az eMAG-tól, mint mosógépet, így a rezsicsökkenés feltételeinek változása csak nagyjából 10 százalékos mínuszt generált az eladásokban. A legnépszerűbb szárítók G energiabesorolásúak, azonban a top 10-ben van három ennél kedvezőtlenebb fogyasztású, korábbi modell, amelyek nem hőszivattyús, hanem az energiaigényesebb kondenzációs szárítási megoldást használnak.

 

Többen vásárolnak hitelre, kilőtt a csomagautomata is

Dacára szigorodó rezsicsökkentésnek, tűzhelyből és sütőből továbbra is az elektromos típusok a legkelendőbben a eMAG-nál, bár a bejelentés környékén egy-két hétig a gáztűzhelyek eladásai is emelkedtek.

 

Tavaly júliushoz képest több mint kétszerannyian, míg idén júniushoz képest közel ötödével többen vásároltak az eMAG-tól saját forgalmazású terméket hitelre idén júliusban, emellett 4 százalékkal nőtt egyetlen hónap alatt az online bankkártyás fizetések száma. Az eMAG által forgalmazott termékek átvételi módjai között több mint 20 százalékkal emelkedett az easyboxos átvételek száma júniushoz képest. Ha pedig a tavalyi nyár azonos időszakához hasonlítjuk a számokat, 200 százalék feletti  növekedést produkált  a csomagautomatás átvételek aránya.

 

 

A legnagyobb számban rendelt háztartási nagygépek az eMAG.hu-n július 1. és augusztus 7 között:

1. hűtőszekrény

2. mosógép és mosó-szárítógép

3. klímaberendezés (mobil és split)

4. fagyasztó

5. sütő

6. tűzhely

7. különálló szárítógép

 

_______________

* a 2021 márciusától bevezetett új EU-s energiacímke-besorolás alapján

Kulcsszavak: eMag webáruház

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nagy teljesítményű memória munkaállomásokhoz és felső kategóriás asztali számítógépekhez

A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. nagy teljesítményű memóriatermékeket gyártó részlege, a Kingston FURY a Kingston FURY Renegade Pro DDR5 RDIMM memóriával bővítette DDR5 memóriacsaládját. Az új, túlhúzható szerverosztályú memóriamodult a következő generációs munkaállomások és felső kategóriás asztali gépek számítástechnikai igényeinek kielégítésére tervezték.

2023. március 20. 21:23

Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták

Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte. 

2023. március 20. 20:07

Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.

2023. március 20. 18:46

Már a hazai gamerek is lecsaphatnak az LG 240 Hz-es képfrissítésre képes OLED monitorjaira

Már Magyarországon is elérhetőek az LG legújabb top kategóriás gaming OLED monitorjai. A 45 colos képátlójú 45GR95QE-B és a 27 colos 27GR95QE-B UltraGear OLED kijelzők az élénk színek és a mélyfekete árnyalatok megjelenítése mellett maximálisan gördülékeny játékmenetet garantálnak: másodpercenként akár 240 képkocka megjelenítésére képesek, mindezt ultraalacsony válaszidő mellett. A 45 colos modell hajlított képernyője extra nagy görbületű, így a teljes képernyőfelületen tisztán, torzulás nélkül láthatóvá válik minden részlet, ezzel kielégítve a haladó és profi játékosok minden igényét.

2023. március 20. 17:10

GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben

A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.

2023. március 20. 15:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08

DEUTSCHE TELEKOM innovációk az idei Mobil Világkiállításon

2023. február 28. 12:48

Megszervezik Magyarország első leginnovatívabb fejlesztői versenyét

2023. február 19. 13:20