Dr. Fazekas Ildikó kapta a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 22. 20:47

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) orientációs értékteremtése keretében minden évben elismeri és bemutatja a legsikeresebb marketingvezetőket, az év legkiválóbb marketing és digitális megoldásait, illetve kampányait, valamint a legjobb városmarketing projekteket. Az MMSZ Tonk Emil Életműdíj ugyanakkor a szakmai szervezet egyik legfontosabb díja, hiszen azzal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismerünk el – mondja Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke. Az idei díjazott számára a szervezet elnöke és Dr. Papp-Váry Árpád alelnök nyújtotta át az elismerést múlt hét csütörtökön, a Várkert Bazár színpadján.

Alig akad olyan szakember hazánkban, aki ne ismerné Dr. Fazekas Ildikó nevét, hiszen a szakember elévülhetetlen érdemeket szerzett a marketing és reklámszakma hazai felsőoktatásában (Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar, Budapesti Corvinus Egyetemen, Budapesti Metropolitan Egyetem), a szakma elismertségének és presztízsének növelésében, illetve az etikus reklámozási gyakorlat meghonosításában. A díjazott a marketingszakmából érkezett, ugyanis eredetileg piacszervező szakközgazdászként (akkor még így hívták a marketinget) végzett, majd mielőtt egyetemi oktató lett, olyan cégek marketingeseként dolgozott, mint a Fővárosi Bútor Hangszer Sportszer Kiskereskedelmi Vállalat, vagy a Caola-Schwarzkopf. Ezt követően Ildikó - a felsőoktatás világából némileg kilépve – a reklám önszabályozása felé fordult és több mint negyedszázada, egészen pontosan 26 éve az Önszabályozó Reklám Testület vezetője. Nevéhez fűződik többek között a Reklámetikai Kódex folyamatos frissítése is. Munkáját nemcsak Magyarországon, de külföldön is elismerik. Az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) korábbi elnökeként, jelenleg a szervezet elnökségi tagjaként is aktívan dolgozik. Sőt, kezdeményezésére az öreg kontinensen túlmutató, globális nyomtatékot is kapott a reklámok önszabályozásának megkerülhetetlen kérdése.  

 

 

Dr. Fazekas Ildikó azt vallja, hogy a marketing művelőinek szeretniük kell a szakmát, és bármilyen pozícióban, szerepkörben is dolgoznak, túl kell lépniük a napi rutinokon, folyamatosan elemezve, vizsgálva az adott piac szempontjából releváns környezeti, társadalmi és fogyasztói közeget, dinamikát. A szakember szerint a fő szabály mindig az lehet, hogy ne csapjuk be a fogyasztót, mert az már rövidtávon is árt a márkának és ráadásul a reklámba, illetve a szakmánkba vetett hitet is rombolja. A szakma csodája pedig éppen az, hogy egy fizikai termékből értékkel felruházott, időtálló és életképes márkákat építhetünk. A marketing azért szép és különleges szakma, mert változatos, kreatív és stabil szakmai alapokon nyugvó, mégis rugalmas megoldások folyamatos alkalmazását igényli – vallja a szakember. A marketingesek számára mára már káprázatosan széleskörű eszközrendszer áll rendelkezésre annak érdekében, hogy hatást érjenek el, mindez ugyanakkor hatalmas felelősséggel is társul – figyelmeztet Dr. Fazekas Ildikó.

 

Napjainkban a fogyasztóknak is lépten-nyomon új technológiákat, új szempontokat, új kifejezéseket kell megismerniük, a megalapozott fogyasztói döntés kialakításában a marketingnek pedig meghatározó szerepe van, amellyel akkor tud a szakma felelősségteljesen élni, ha közös ügyek mentén összekapcsolódva irányt mutat, támpontot ad a fogyasztók széles rétegei számára. Ilyen orientációs pont az ÖRT, az MMSZ és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által nyár elején életre Green Pledge vállalás is, amely azt ösztönzi, hogy a hirdetők és az ügynökségek a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet és a magatartási formák megfelelő ábrázolására, és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére.

 

Ebben az előremutató szakmai kezdeményezés életrehívásában szintén elévülhetetlen érdemei vannak az idei évben Életműdíjjal kitüntetett Dr. Fazekas Ildikónak, akinek ezúton is sok szeretettel gratulálunk életutat átívelő szakmai sikereihez, és további sok lendületet, jó egészséget kívánunk szakmai munkájához!

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új ODM robotot mutat be az AGILOX

Az AGILOX ONE és az AGILOX OCF után megérkezett az AGILOX ODM is. A logisztikai robotokra specializálódott vállalat egy autonóm, rajintelligencia által vezérelt szállítójárművel bővíti intelligens szállítórendszereinek kínálatát. Az AGILOX tehát egy teljesen új alkalmazási területet céloz meg: a kis rakományokat szállító járművek piacát.

2022. október 5. 18:16

Egyre népszerűbb az Ügyfélkapu+

2022 nyarának kezdetén elindult a NISZ Zrt. emelt szintű, kétlépcsős azonosítási szolgáltatása, az Ügyfélkapu+. A Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül elérhető új azonosítási szolgáltatás előnye, hogy a kétlépcsős védelemnek köszönhetően illetéktelen személyek még az ügyfélkapus felhasználónév és jelszó ismeretében sem tudnak bejelentkezni egy adott személy ügyfélkapus azonosításával az elektronikus ügyintézési felületekre. Az indulástól számított 4 hónap alatt már a húszezret is meghaladta az Ügyfélkapu+ segítségével történt azonosítások száma.

2022. október 5. 16:50

Kutatás készült az elektronikai eszközök energiatakarékosságának fontosságáról

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc friss kutatásából.

2022. október 5. 13:44

BlueVoyant: A médiaipar számos kiberbiztonsági kihívással néz szembe

A kiberbiztonsági vállalat jelentése szerint a médiatartalom előállítását és terjesztését támogató, kulcsfontosságú szolgáltatók közel harmadát fenyegetik biztonsági kockázatok a nyilvánosan hozzáférhető felületeik sebezhetősége miatt.

2022. október 5. 12:38

HONOR: „Zöld” működéssel a fenntartható jövőért!

A HONOR számos környezetvédelmi intézkedést hozott meg azért, mert jobb és zöldebb világot szeretne. Fontos, hogy fogyasztói tudják, hogy a termékeik nem csak a környezetet nem szennyezik, de az emberi egészségre sem károsak. A márka folyamatosan csökkenti a természetre gyakorolt hatást, közben pedig kiváló minőségű termékeket és szolgáltatásokat biztosít többszáz millió felhasználónak – ez az elköteleződés érezhető a terméktervezéstől a végső gyártásig és forgalmazásig minden folyamaton keresztül.

2022. október 5. 11:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Netezz biztonságban! – kreatív pályázatot hirdet diákoknak az ESET

2022. október 5. 15:10

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00