Dr. Fazekas Ildikó kapta a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 22. 20:47

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) orientációs értékteremtése keretében minden évben elismeri és bemutatja a legsikeresebb marketingvezetőket, az év legkiválóbb marketing és digitális megoldásait, illetve kampányait, valamint a legjobb városmarketing projekteket. Az MMSZ Tonk Emil Életműdíj ugyanakkor a szakmai szervezet egyik legfontosabb díja, hiszen azzal egy kiteljesedett, a marketingszakma egésze érdekében végzett, eredményes szakmai életutat ismerünk el – mondja Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke. Az idei díjazott számára a szervezet elnöke és Dr. Papp-Váry Árpád alelnök nyújtotta át az elismerést múlt hét csütörtökön, a Várkert Bazár színpadján.

Alig akad olyan szakember hazánkban, aki ne ismerné Dr. Fazekas Ildikó nevét, hiszen a szakember elévülhetetlen érdemeket szerzett a marketing és reklámszakma hazai felsőoktatásában (Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kar, Budapesti Corvinus Egyetemen, Budapesti Metropolitan Egyetem), a szakma elismertségének és presztízsének növelésében, illetve az etikus reklámozási gyakorlat meghonosításában. A díjazott a marketingszakmából érkezett, ugyanis eredetileg piacszervező szakközgazdászként (akkor még így hívták a marketinget) végzett, majd mielőtt egyetemi oktató lett, olyan cégek marketingeseként dolgozott, mint a Fővárosi Bútor Hangszer Sportszer Kiskereskedelmi Vállalat, vagy a Caola-Schwarzkopf. Ezt követően Ildikó - a felsőoktatás világából némileg kilépve – a reklám önszabályozása felé fordult és több mint negyedszázada, egészen pontosan 26 éve az Önszabályozó Reklám Testület vezetője. Nevéhez fűződik többek között a Reklámetikai Kódex folyamatos frissítése is. Munkáját nemcsak Magyarországon, de külföldön is elismerik. Az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) korábbi elnökeként, jelenleg a szervezet elnökségi tagjaként is aktívan dolgozik. Sőt, kezdeményezésére az öreg kontinensen túlmutató, globális nyomtatékot is kapott a reklámok önszabályozásának megkerülhetetlen kérdése.  

 

 

Dr. Fazekas Ildikó azt vallja, hogy a marketing művelőinek szeretniük kell a szakmát, és bármilyen pozícióban, szerepkörben is dolgoznak, túl kell lépniük a napi rutinokon, folyamatosan elemezve, vizsgálva az adott piac szempontjából releváns környezeti, társadalmi és fogyasztói közeget, dinamikát. A szakember szerint a fő szabály mindig az lehet, hogy ne csapjuk be a fogyasztót, mert az már rövidtávon is árt a márkának és ráadásul a reklámba, illetve a szakmánkba vetett hitet is rombolja. A szakma csodája pedig éppen az, hogy egy fizikai termékből értékkel felruházott, időtálló és életképes márkákat építhetünk. A marketing azért szép és különleges szakma, mert változatos, kreatív és stabil szakmai alapokon nyugvó, mégis rugalmas megoldások folyamatos alkalmazását igényli – vallja a szakember. A marketingesek számára mára már káprázatosan széleskörű eszközrendszer áll rendelkezésre annak érdekében, hogy hatást érjenek el, mindez ugyanakkor hatalmas felelősséggel is társul – figyelmeztet Dr. Fazekas Ildikó.

 

Napjainkban a fogyasztóknak is lépten-nyomon új technológiákat, új szempontokat, új kifejezéseket kell megismerniük, a megalapozott fogyasztói döntés kialakításában a marketingnek pedig meghatározó szerepe van, amellyel akkor tud a szakma felelősségteljesen élni, ha közös ügyek mentén összekapcsolódva irányt mutat, támpontot ad a fogyasztók széles rétegei számára. Ilyen orientációs pont az ÖRT, az MMSZ és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által nyár elején életre Green Pledge vállalás is, amely azt ösztönzi, hogy a hirdetők és az ügynökségek a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet és a magatartási formák megfelelő ábrázolására, és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére.

 

Ebben az előremutató szakmai kezdeményezés életrehívásában szintén elévülhetetlen érdemei vannak az idei évben Életműdíjjal kitüntetett Dr. Fazekas Ildikónak, akinek ezúton is sok szeretettel gratulálunk életutat átívelő szakmai sikereihez, és további sok lendületet, jó egészséget kívánunk szakmai munkájához!

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Változások a Bosch Rexroth igazgatóságában

A Bosch Rexroth igazgatóságának feladatait átszervezik. 2022. november 1-jén Thomas Donato (50) igazgatósági tag, aki korábban a mobil hidraulika üzletágért volt felelős, átveszi a globális értékesítési és gyárautomatizálási üzletág irányítását Dr. Marc Wucherertől (52), aki október végén saját kérésére távozik a vállalattól. Holger von Hebel, aki a kereskedelmi tevékenységekért, a beszerzésért, a logisztikáért, az informatikáért és a humán erőforrásokért felelős, átveszi Donatótól a mobil hidraulika üzletág vezetését. Így novembertől a Bosch Rexroth AG igazgatósága négy tagból áll: Dr. Steffen Haack, Thomas Donato, Holger von Hebel és Reinhard Schäfer.

2022. október 6. 16:55

Függetlenedik az Ingenico

Az Apollo Funds által történt felvásárlás sikeres befejezését követően az Ingenico, a fizetési- és kártyaelfogadási megoldások globális piacvezetője bejelentette, hogy független vállalatként folytatja működését, és új felügyelőbizottságot nevezett ki. A bizottság feladata, hogy segítse a menedzsmentet az Ingenico ambiciózus üzleti stratégiájának megvalósításában.

2022. október 6. 15:17

Az ELTE hallgatója nyert a Multi-Agent versenyen

Miskolczi Miklós, az ELTE Informatikai Kar végzős MSc-hallgatója Varga László Zsolt témavezetésével első helyezést ért el a nemzetközi fejlesztők között Python programozási nyelven írt rendszerével.

2022. október 6. 13:54

Az e-hulladék megfelelő kezelésére hívja fel a figyelmet az LG

Világszerte egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok: 2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80%-a ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban stb. – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és megfelelően hasznosítottak újra.

2022. október 6. 12:39

The ROCK, egy különleges építészeti projekt ABB technológiával

A „Kőbe zárt zene” videosorozat pár perces filmalkotásai az építészet „csúcsait” fedezik fel szerte a világon, áttekintve egy-egy épület tervezését az elhelyezkedés, környezeti hatás, funkció és az új technológiák alkalmazása szempontjából. 

2022. október 6. 11:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Netezz biztonságban! – kreatív pályázatot hirdet diákoknak az ESET

2022. október 5. 15:10

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00