Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
A Tilos Kulturális Alapítvány nyerte a Budapest 90,3 MHz körzeti vételkörzetű rádiós frekvencia használatára indított pályázati eljárást. A Médiatanács döntése értelmében a pályázó 10 évre nyerte el a jogot arra, hogy a frekvencián közösségi rádiót működtethessen.
Netflix: helytelen korhatár-besorolású a kábítószereket bemutató dokumentumsorozat
Nézői bejelentésre vizsgálta a hatóság a Netflix „Hogyan irányítsd az elméd” című sorozatát. A hatósági vizsgálat megállapította, hogy a négyrészes sorozat a pszichedelikus szerek hatásait olyan módon mutatja be, hogy az a 18 év alatti korosztályt a műsorban szereplő narkotikumok kipróbálására ösztönözheti. A készítők részletesen foglalkoznak a kábítószerek állítólagos pozitív hatásaival, ugyanakkor a veszélyeket csak felületesen és hiányosan említik. A műsorszámot a Netflix „16 éven felülieknek” besorolással tette közzé, azonban a Médiatanács döntése értelmében a „18 év felettieknek” szóló korhatár-kategóriába kellett volna sorolni és olyan hatékony műszaki megoldással ellátni, amely biztosítja, hogy a műsorszám kiskorúak számára ne legyen elérhető. A sorozat más országokban, például az Amerikai Egyesült Államokban a „TV-MA”, azaz a „csak felnőtt közönségnek” szóló besorolással került adásba.
A Netflix Hollandiában bejegyzett társaság, így a holland médiaszabályok vonatkoznak rá, a magyar hatóság – főszabály szerint – nem járhat el vele szemben. A Médiatanács ezért értesíti a Commissariaat voor de Media (CvdM) holland társhatóságot, rendelkezésükre bocsátja saját vizsgálati eredményeit és kéri tőlük az eset kivizsgálását.
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
- Médiatanács: több mint 127 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
- Médiatanács: 360 millió forintos keretösszeggel pályázhatnak rádiók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.