Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
Kína után négy európai ország – Norvégia, Svédország, Németország és az Egyesült Királyság készült fel leginkább az elektromos autók elterjedésére – derül ki a világ 14 legnagyobb járműpiacát vizsgáló EY kutatásból. Magyarországon 2 év alatt megháromszorozódott a villanyautók száma.
Továbbra is Kína áll a leginkább készen az elektromos járművek térnyerésére mind a kereslet-kínálat, mind pedig a szabályozási környezet szempontjából. A világ 200 legnagyobb lítium-gyárából 122 ebben az országban található, 2021-ig a világ egyenáramú gyorstöltőinek 41 százalékát is ide telepítették. Kína egyben az árammal működő gépkocsik legnagyobb piaca, a vásárlók több mint fele (51%) legközelebb már villanyautót választana.
A szigorodó normák, a gyártási kapacitás és az infrastruktúra egyre felkészültebbé tette Európát is az elektromos autózásra. Norvégiában (2. hely) például adókedvezményekkel, külön forgalmi sávok és parkolóhelyek kialakításával ösztönzik a fogyasztókat, így a 2021-ben vásárolt új kocsik több mint 70 százaléka elektromos hajtású volt. Németország (3.) és az Egyesült Királyság (5.) a helyi akkumulátorgyártással és az elektromos járművek bevezetésével biztosította be előkelő szerepét. Bár Olaszországban a legmagasabb a villanyautót vásárolni szándékozók aránya (73%), az infrastruktúra hiányosságai és a fejlesztésre szoruló energiagazdálkodás miatt lemaradt a többi európai ország mögött.
Érdekesség, hogy a világ egyik legnagyobb piaca, az Egyesült Államok csak a hetedik helyen áll a listán. Az USA-ban elsősorban az alacsony kereslet gátolja a technológia elterjedését. Az újonnan regisztrált autók kevesebb mint 4 százaléka elektromos és a kutatás szerint az amerikai fogyasztók mindössze 29 százaléka szeretne ilyen meghajtású járművet vásárolni, ami a legalacsonyabb a vizsgált országok közül.
A KSH adatai szerint Magyarországon 2021-ben közel 20 ezer tisztán elektromos autó volt forgalomban. Gyors ütemű a fejlődés, mivel 2019-hez képest megháromszorozódott itthon az ilyen típusú járművek száma. Magyarország az elmúlt években az elektromos akkumulátoriparban is megerősítette pozícióját. Eddig összesen 20 cég több mint 2800 milliárd forintot fektetett be ebbe az iparágba idehaza. A CATL idén ősszel bejelentett gyára további 3000 milliárdos beruházást jelent, ami Debrecenben valósul meg.
„Az energiaárak emelkedése és a szigorodó uniós szabályozások hatására itthon is egyre népszerűbbé válnak a villanyautók. A magyar vezetők több mint fele egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson. Az átalakuló igények a hazai forgalmazók és kereskedők számára is komoly kihívást jelentenek mind technológiai, mind szolgáltatási szempontból. A folyamatok optimalizálásához komoly segítséget jelenthet egy tapasztalt külső szakértő bevonása. A közvetlen szakmai támogatás érdekében bővítette tevékenységét az EY Magyarországon” – emelte ki László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Ésik Róbert az EY partnereként segíti tovább a vállalatokat
- Az EY az Év Transzferár-tanácsadója Magyarországon
- A krízishelyzet sem akasztotta meg a cégfelvásárlásokat
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- EY: elkezdhetik lemondani TV- és egyéb digitális előfizetéseiket a vásárlók világszerte
- E-autózásban erősít a Brau Union
- Megváltoztatta a digitális hirdetések világát az EY Az Év Üzletembere világverseny győztese
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés
- A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitást
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elismert nyári gumiabroncsteszten nyert a Bridgestone Potenza Sport
A Potenza Sport 2021-es megjelenése óta már kilenc dobogós helyezést ért el különböző megmérettetéseken. Idén, a dicsőséglistát kibővítve az Auto Zeitung 2023-as nyári gumiabroncstesztjén megosztott első helyezettként állhatott fel a dobogóra.
Fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban
Az autóabroncsok kerekek, feketék és gumiból készülnek. Azonban, ha közelebbről megnézzük őket, láthatjuk, hogy rendkívül összetett termékek agyártás során felhasznált különféle anyagok kölcsönhatásának köszönhetően. Az utóbbi időben a Continental anyagszakértői és gumiabroncsmérnökei szép csendben forradalmasítják a területet. A terveik szerint legkésőbb 2050-re valamennyi gumiabroncsukat fenntartható alapanyagokból fogják előállítani.
A Maserati a GT-bajnokságban tér vissza a versenyzés világába
Az olasz luxusautó-márka az MC20-as sportkocsi GT2-es versenyautó-változatával tér vissza a versenyzés világába. A GT-bajnokságon debütáló modell tesztelése már megkezdődött: a GT2 a Párma melletti Autodromo Varano de’ Melegari versenyautópályán tartott shakedown teszten mutatkozott be először. A tesztelés egy eseménysorozat előfutára, amely a júniusi, Belgiumban szervezett 24 órás Spa-i versenyen aktuális, hivatalos modellbemutatót előzi meg.
Nem lassít az Arrabona Racing Team: tizedik autójával az élre törne a Széchenyi-egyetem csapata
Mindig izgalmas kérdés, mivel rukkol elő aktuális Formula Student-versenyautójának fejlesztésekor az Arrabona Racing Team. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata az elmúlt években fokozatosan közelítette technológiában a világelitet, ami tavaly nyáron az eredményekben is tükröződött: Európa három legrangosabb versenyén a dobogón végzett, idén pedig ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta. Az ART_X megújult hűtési rendszerrel, áttervezett karosszériával és továbbfejlesztett SZEngine-motorral célozza meg az első helyet.
K&H: 2,1 milliót szánnának használt autóra a magyarok
Nagyon kevesen vennének biztosan autót egy éven belül: a 30-59 évesek mindössze 6 százaléka, azaz a döntő többség nem tervezi, csak 29 százalékuk tartja elképzelhetőnek – derül ki a K&H felméréséből. Akik használt autót vennének, átlagosan 2,1 millió forintot, az “új autósok” 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.