Mobilapp segíti a kamionosokat a Swiss Krono-nál

forrás: Prím Online, 2022. október 27. 13:58

Nem vesztegelnek hosszú sorokban a kamionok a Swiss Krono telephelyeinél mióta a svájci székhelyű faipari vállalat egy időzítési-applikációt fejlesztett ki, hogy véget vessen az áruszállítás során kialakuló dugóknak. A cég sofőrjei indulás előtt okostelefonjaikkal tudnak idősávot foglalni maguknak a berakodáshoz. Az SAP Business Technology Platform-on fejlesztett mobilalkalmazás egyszerűen használható és a cég munkavállalói által beszélt minden nyelven – többek között magyarul is elérhető.

A luzerni székhelyű Swiss Krono cégcsoport több mint ötven éve állít elő faipari termékeket. A vállalat nyolc országban összesen tíz telephellyel rendelkezik, Magyarországon is jelen van, összesen mintegy ötezer embert foglalkoztat. 

 

Egy-egy Swiss Krono-gyár felé naponta 150-200 félpótkocsis vagy pótkocsis rönkszállító teherautó közlekedik, általában négyméteres fatörzseket szállítva. A fuvarozók többsége kora reggel az erdőben kezd, és a közelmúltig délelőtt 10 és 12 óra között már mindannyian a bejáratnál várakoztak. Gyakran előfordult, hogy egyszerre annyian hajtottak az egyes üzemekhez, hogy a feltorlódott sor már a bekötőutakon vesztegelt, többen az autópályán parkoltak. Ezzel párhuzamosan a Swiss Krono folyamatosan növekedett, emiatt egyre kevesebb lett a parkoló- és tárolóhely a fát az üzemekbe szállító teherautók számára. A vezetők egy egységes intelligens megoldást szerettek volna találni a sofőrök számára, amivel jelentősen csökkenthetik a felesleges állással töltött időt.

 

Az SAP-tól érkezett a segítség

Itt került képbe az SAP – vele a Swiss Krono már kapcsolatban volt, a vállalat néhány éve úgy döntött, hogy az SAP S/4HANA irányába mozdul el, amikor vállalatirányítási rendszert kerestek. A cég a zöldmezős megközelítést választotta, ennek során nem csak az adataikat migrálták az új platformra, hanem alaposabban is megvizsgáltak minden folyamatot, illetve néhányat újra is terveztek.

 

A megoldást jelentő alkalmazást és a hozzá tartozó portált az SAP felhőszolgáltatásaival hozták létre az SAP Business Technology Platform (BTP) és a különösen könnyen használható SAP Fiori felhasználói felület segítségével. Ennek az volt az előnye, hogy az integráció rendkívül egyszerű volt, hiszen nem kellett hozzá harmadik féltől származó megoldást használni.

 

 

A BTP részét képező SAP Customer Data Cloud használatával a szállítmányozók maguk intézhetik az adminisztrációt. A Swiss Krono által kidolgozott rendszer elérhető a cég által használt nyelveken, tehát angolul, németül, olaszul, franciául, lengyelül, oroszul, ukránul, csehül és magyarul is. A Swiss Krono az egyik első cég, amely ilyen megoldást kínál a sofőrök számára; az appal a felhasználók csatlakoznak a Swiss Krono SAP rendszeréhez, ahol láthatnak minden szükséges információt, például a szállítólevelek számát, és a berakodásra fenntartott félórás idősávok közül is itt választhatnak.

 

Amikor a teherautók a helyszínre érnek elkezdődik a begyűjtési folyamat, a járműveket az érkezéskor és az induláskor is lemérik, illetve mintát is vesznek a fa víztartalmának megállapítására, mivel az elszámolás a teljesen száraz fa értéke alapján történik. Az időablak-alkalmazáson kívül a Swiss Krono egy beszállítói portált is kifejlesztett, ahol az érintettek láthatják az összes szállítást, a fa értékelését és a kapott árat is. A kvótaszerződéseknél az is szerepel, hogy hány köbméter faanyagot kell még szállítani.

 

„Az ilyen fejlesztésekből nagyon jól látszik, hogy az egyedi problémákra is megoldást nyújthat az SAP Business Technology Platform. Az ügyfeleink gyakran találnak már létező alkalmazást egy-egy feladatra a platformon keresztül, és persze sok olyan speciális helyzet is felmerül, amikor csak a személyre szabott fejlesztés jöhet szóba. Szinte nincs olyan igény az ügyfelek részéről, amit ne tudnánk a technológia segítségével kiszolgálni. Még mindig nagyon sok vállalatot érint Magyarországon is az S/4HANA rendszerünkre való átállás, nekik kifejezetten ajánljuk, hogy mielőbb ismerkedjenek meg a BTP-ben rejlő lehetőségekkel, hiszen a standardizálás mellett egészen biztosan szükség lesz a platform nyújtotta egyedi fejlesztésekre is” – mondta el Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

 

Az applikáció beépítése az SAP rendszerbe nem volt különösebben nehéz, annak ellenére sem, hogy a Swiss Krono volt az egyik első vásárló, aki a rendszert ebben a formában licenszelte és használta. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az eredetileg B2B platformnak tervezett Customer Data Cloud mögötti felhasználói adminisztrációt át kellett alakítani úgy, hogy kapcsolódási pont legyen a szállítmányozó cég és a sofőrök között.

 

A tervezéstől a megvalósításig nagyjából egy év telt el, de a munkát a pandémia is lassította. A fejlesztés 2021 októberében indult Lengyelországban, az alkalmazást most Németországban és Svájcban is bevezetik, 2023-ban pedig Franciaország és az Egyesült Államok kerülnek sorra. A jövőben a Swiss Krono szeretné még jobban kihasználni a Customer Data Cloudban rejlő lehetőségeket, jelenleg egy ügyfélportált építenek, amelyen partnereik leadhatják rendeléseiket, ellenőrizhetik a rendelés állapotát, és megtekinthetik a készletszinteket.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05