Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
Hivatalból és bejelentések alapján több tévé- és rádiócsatorna műsorát vizsgálta a Médiatanács. A testület pénzbírságot rótt ki virtuális reklám szabálytalan közzététele miatt a TV2, illetve vállalásai nem teljesítése miatt a szekszárdi Rádió Antrittra.
Vizsgálta a Médiatanács a TV2 augusztus 2-án sugárzott „Pénzt vagy éveket” című műsorát. A vizsgálat megállapította, hogy a műsorszámban közvetített tartalommal a médiaszolgáltató megsértette a virtuális reklám közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezést. A Médiatanács bírságot szabott ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A TV2 Sztárban sztár leszek! című műsorszámával kapcsolatban két állampolgári bejelentés érkezett a hatósághoz. A szeptember 25-én sugárzott műsort „12 éven aluliaknak nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel közvetítette a médiaszolgáltató. A bejelentések szerint az adás szexualitásra utaló kifejezést, jelenetet tartalmazott. A hatósági ellenőrzés megállapította, hogy a műsor – bár egyéni érzékenységet sérthetett –, direkt módon nem ábrázolta a szexualitást, így nem lépte túl a médiaszolgáltató által feltüntetett korhatári kategóriában még elfogadható mértéket, valamint a műsorszám választott sugárzási időpontja is megfelelő volt.
Nem teljesített vállalásokért szabott ki bírságot a Médiatanács
A grémium a Szekszárd 105,1 MHz helyi vételkörzetű Rádió Antritt adását is vizsgálta. Az eljárás során megállapította, hogy a médiaszolgáltató nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásainak, ezért a testület bírságot szabott ki a rádió üzemeltetőjére.
Kapcsolódó cikkek
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric
Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.