Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
Hivatalból és bejelentések alapján több tévé- és rádiócsatorna műsorát vizsgálta a Médiatanács. A testület pénzbírságot rótt ki virtuális reklám szabálytalan közzététele miatt a TV2, illetve vállalásai nem teljesítése miatt a szekszárdi Rádió Antrittra.
Vizsgálta a Médiatanács a TV2 augusztus 2-án sugárzott „Pénzt vagy éveket” című műsorát. A vizsgálat megállapította, hogy a műsorszámban közvetített tartalommal a médiaszolgáltató megsértette a virtuális reklám közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezést. A Médiatanács bírságot szabott ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A TV2 Sztárban sztár leszek! című műsorszámával kapcsolatban két állampolgári bejelentés érkezett a hatósághoz. A szeptember 25-én sugárzott műsort „12 éven aluliaknak nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel közvetítette a médiaszolgáltató. A bejelentések szerint az adás szexualitásra utaló kifejezést, jelenetet tartalmazott. A hatósági ellenőrzés megállapította, hogy a műsor – bár egyéni érzékenységet sérthetett –, direkt módon nem ábrázolta a szexualitást, így nem lépte túl a médiaszolgáltató által feltüntetett korhatári kategóriában még elfogadható mértéket, valamint a műsorszám választott sugárzási időpontja is megfelelő volt.
Nem teljesített vállalásokért szabott ki bírságot a Médiatanács
A grémium a Szekszárd 105,1 MHz helyi vételkörzetű Rádió Antritt adását is vizsgálta. Az eljárás során megállapította, hogy a médiaszolgáltató nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásainak, ezért a testület bírságot szabott ki a rádió üzemeltetőjére.
Kapcsolódó cikkek
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A BlueVoyant kutatása azonosítja a legújabb kibertámadási technikákat és védekezési módszereket
A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat közzétette "Emerging External Cyber Defense Trends" című kutatásának megállapításait. A legújabb jelentés rávilágít a szervezetekre veszélyt jelentő, a hagyományos informatika peremterületein kívülről érkező kockázatokra és azok elhárításának módszereire. A dinamikus adathalászat, a smishing azaz SMS adathalászat, a DNS-infrastruktúrával való visszaélés, az új sebezhetőségek gyorsabb kihasználása és az egyre növekvő számú pénzügyi csalások jelentik a legújabb trendeket.
Digitális menedzserasszisztenst kapnak a WMMD ügyfelei
Közel 10 ezer regisztrált megrendelő, 200-nál több aktív produkció és 1000-nél is több megrendelés az elmúlt évben, havonta átlagosan 50 ezer kattintás, valamint a zeneipari tevékenység 360 fokos digitalizációját segítő funkciók – mindössze egy év alatt ezt érte le a Koncertbooking.com csapata, a cég szolgáltatásai a jövőben a WMMusicDistribution (WMMD) közel 1500 ügyfele számára is elérhetőek lesznek.
Nézz élőben Forma-1-et a Direct Now app-ban!
Sportosan indul a tavasz a Direct One-nál: igazi újdonsággal lepi meg előfizetőit a streaming- és tartalomszolgáltató. A március elején indult sporthub mindent összegyűjt egy helyre, amire egy sportrajongónak szüksége van. Így nemcsak a közelgő mérkőzések és futamok időpontjáról értesülhetünk, és a csapatok és játékosok fontos háttérinformációihoz férhetünk hozzá, de az NB1-es és Premier League meccsek, valamint a Forma-1-es futamok élő közvetítéseit is nézhetjük – mindezt egyetlen gombnyomással.
Az Alza már az Alzaboxokon keresztül is fogadja a visszárut
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.
A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgálta a Samsung
Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből*. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra is rámutat, hogy sokan osztják meg a figyelmüket: egyszerre több mozgóképes tartalmat néznek, vagy éppen a tévézés mellett párhuzamosan más társasági vagy önálló tevékenységet végeznek.