A GLAMI divatkereső 5 millió eurós befektetési alapot hozott létre
A GLAMI Ventures olyan keresési, illetve mesterséges intelligencia technológiákba és szoftverekbe kíván befektetni, amelyek a teljes e-kereskedelmi ökoszisztéma fejlődését támogatják. Az alap létrehozása mellett vezetőváltás is történt, 2022. novemberétől Jan Kešelák a GLAMI vezérigazgatója.
Az Európa 14 országában, köztük Magyarországon is működő GLAMI (Glami.hu) divatcikk kereső platform olyan technológiai projektek támogatására hozott létre befektetési alapot, amelyek a teljes e-kereskedelemi ökoszisztéma fejlődését támogatják. A GLAMI Ventures az első évben 5 millió eurót különített el a fogyasztók online termékválasztását és vásárlását segítő, valamint körforgásos gazdasági projektek támogatására.
„A GLAMI által megtermelt profit lehetővé teszi, hogy hosszú távú befektetésekkel is foglalkozzunk. Ugyanakkor beruházóként nem csak a végfelhasználókat célzó termékkeresési projekteket tudunk támogatni, hanem olyan szoftvereket és technológiákat is, amelyek a teljes ökoszisztéma fejlesztését célozzák. Jelenleg leginkább a körforgásos gazdaság, a B2B e-kereskedelem vagy az AI SaaS-cégek területén keressük a lehetőségeket" – mondta Tomáš Hodboď, a GLAMI alapítója, és a Miton Group igazgatósági tagja.
A befektetési alap létrehozásával személyi változás is történt a GLAMI vezetésében, 2022 novemberétől Jan Kešelák váltja az alapító Tomáš Hodboď-t a vezérigazgatói székben. Jan Kešelák az elmúlt 5 évben Chief Revenue Officer pozícióban dolgozott a GLAMI-nál, így jelentős szerepe volt az adriai és balti régióban való terjeszkedésben. Ugyancsak az új vezérigazgató feladata lesz az olasz Stileo-val való integráció sikeres befejezése. Az olasz piac meghatározó szereplőjét 2022 tavaszán vásárolta fel a GLAMI.
„A GLAMI technológiai vezető a divat területén. Célunk, hogy a ma ismert keresőmotorból a lehető legrövidebb időn belül a divat felfedezésének egy olyan mesterséges intelligencián és gépi tanuláson alapuló, saját magunk által fejlesztett platformjává váljunk, amely egyedülálló felhasználói élményt biztosít a fogyasztók számára“ – mondta el Jan Kešelák, a frissen kinevezett vezérigazgató.
Kapcsolódó cikkek
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Európai szintű fulfillment központ nyílt a webáruházak számára Magyarországon
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
- Új világ jön a vásárlásban: nem lesznek már olyan árakciók, mint régen
- Megfordult a csökkenő tendencia, visszapattant az e-kereskedelem
- Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve
- Nagyon népszerűek a easybox csomagautomaták
- GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.