Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ
A Fiatal Vállalkozók Hete keretén belül adták át 14. alkalommal Az Év Fiatal Vállalkozója díjat. Ezzel az elismeréssel a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége minden évben azt a 18-40 év közötti vállalkozót tünteti ki, aki fiatal kora ellenére komoly értéket teremt pénzügyileg és társadalmilag egyaránt. Az Év Fiatal Vállalkozója díj 2022-es nyertesei egy innovatív építőipari vállalkozás vezetői, Balázs Gábor és Sinkó Gergő lettek. Az idén először átadott Év Fiatal Családi Vállalkozója különdíjat pedig Dr. Barta Anita, a Barta Autó cégcsoport második generációs vezetője kaphatta meg.
Pénteken zárult a 191 országban lezajló Global Entrepreneurship Week (GEW) nemzetközi mozgalom keretében, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) által megrendezésre került Fiatal Vállalkozók Hete. Az érdeklődők idén négy magyar nagyvárosban és Budapesten számos előadáson vehettek részt ingyenesen. Az eseménysorozatot az ország legrangosabb fiatal vállalkozói kitüntetése, a tizennegyedik Országos Fiatal Vállalkozói Díj ünnepélyes átadása koronázta meg.
Az Országos Fiatal Vállalkozói Díjjal a FIVOSZ azokat a mindennapi hősöket tudja vállalkozó nagykövetté nyilvánítani és a többiek számára megmutatni, akik fiatal koruk ellenére komoly értéket teremtenek mind pénzügyileg, mind társadalmilag. Az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat 2022-ben Balázs Gábor és Sinkó Gergő, a Most-Épker csoport alapítói kapták.
Gábor és Gergő fiatal koruk ellenére egy hagyományos területen indították el vállalkozásukat, ahol kevés a fiatal és óriási a verseny, mert nagy halak vannak jelen, így az érvényesülés számukra igazi kihívás. Mindezt innovatív módon kezdték el, és ezért sok munkával, gyorsan növekedtek. Igazi nagyvállalatként építik építőipari cégüket, amely mára cégcsoporttá fejlődött. Mindössze 6 éve indultak, azóta megharmincszorozták árbevételüket. Figyelemreméltó a társadalmi szerepvállalásuk, mely már szintén nagyvállalati szinten működik. Egy saját oktatási rendszert dolgoztak ki, amivel csökkenteni kívánják a beáramló külföldi vendégmunkások számát és előtérbe helyezik a hazai ki nem használt munkaerőt, ez által a megtermelt jövedelmet az országon belül tartva. Támogatnak gyermekotthonokat, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeknek vásárolnak készségfejlesztő játékokat Az idei díjazottak által alapított cégek összesen több mint 3 milliárd Ft-os forgalommal zártak 2021-ben, jelenleg pedig 64 főt foglalkoztatnak, saját munkavállalóként.
Az idén először átadott Év Fiatal Családi Vállalkozója különdíjat Dr. Barta Anita, a Barta Autó cégcsoport második generációs vezetője kaphatta meg.
A Barta Cégcsoport egy kétgenerációs családi irányítású, kimagasló autós múlttal rendelkező vállalategyüttes. Hazai és nemzetközi téren jelentős szerepet játszik a Suzuki márka kereskedelmében mind új autó értékesítésben és mind használtban. A cégcsoport tulajdonában van az AVIS autókölcsönző magyarországi licenc joga is. Az ő munkásságának köszönhetően tudott a cégcsoport elindulni a nemzetközi terjeszkedés útján, jelentősen növelve a teljes cégcsoport export árbevételét. A második generáció közreműködésével tudtak a következő szintre lépni, így már 12 országból vannak nemzetközi partnereik. A cégcsoport a gépjármű kereskedelem és bérbeadás területén a hazai piac egyik meghatározó szereplője lett, melyben az idei díjazottnak jelentős szerepe volt, mivel mára egy családbarát, egészség és környezettudatos munkahellyé varázsolta a dolgozók mindennapjainak helyszínét. Anitának köszönhető a cég digitális átalakítása, mellyel a közel 10 milliárdos árbevételű cégcsoportot hatékonyan tudják vezetni. Jövőtudatos fiatalként a gépjárműflotta zöldítésében is úttörő szerepe volt, neki köszönhetően mára a flottája 95%-ban hibrid autókból áll. A sok munka mellett azonban kiemelkedő társadalmi tevékenységet is végez, amelynek keretében megalapította saját alapítványát, az Ételallergiás Gyermekekért és Családokért Alapítványt is.
A Fiatal Vállalkozók Hete Üzleti és Karriershow a hazai gazdasági utánpótlásnevelés kulcseseménye, ahol idén is közel 50 top vezető osztotta meg tanácsait a vállalkozásban és karrierépítésben gondolkodó fiatalokkal. Bővebb információ https://fiatalvallalkozokhete.hu weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.