Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját
Az LG Electronics (LG) a Life’s Good díjjal olyan globális innovátorokat támogat, amelyek vállalják, hogy segítenek jobb életkörülményeket teremteni mindenki számára. A verseny fődíját a dél-koreai Dot Inc. kapta.
Miután a csapatok bemutatták a megoldásaikat, szakmai zsűri rangsorolta azokat. A verseny döntőjét január 16-án, a Life’s Good Award konferencián tartották Dél-Koreában, a szöuli LG Scienceparkban.
A díj az LG fenntarthatósági vízióját szimbolizálja és testesíti meg, amely a "Better Life for All" (Jobb életet mindenkinek) elnevezéssel a bolygó és az emberek minél élhetőbb jövőjének elősegítésére irányul. A vállalat célja, hogy ötleteket gyűjtsön a környezeti fenntarthatóság és a hozzáférhetőség területén, amelyek fő fókuszpontjai a vállalat hosszú távú, Better Life Plan 2030 kezdeményezésének. A négy győztes megoldásai kiválóan szemléltetik a jótékony célra használt technológiában rejlő potenciált, ill. a társadalomra gyakorolt pozitív hatását.
A négy győztes csapat közül a fődíjat a dél-koreai Dot Inc. nyerte, így 700 000 dollár díjazásban részesült. Az izraeli SOLUTUM arany fokozatú elismerést ért el (ezzel 200 000 dollár díjazás jár), a dél-koreai Day1Lab 100 000 dollárral járó ezüst fokozatú díjat érdemelt ki, az amerikai NONA Technologies bronz díja pedig 50 000 dollár pénzjutalmat jelentett.
A Life’s Good Award győztes megoldásai
- Dot Inc.: a cég látássérültek részére fejlesztett ki egy információs segédeszközt, amely 2400, Braille-írásjegyeket formázó, fel-le mozgó tüskéből vagy pontból áll. Az újszerű eszköz képeket, térképeket és más, csatlakoztatott eszközökről, például számítógépekről és mobiltelefonokról érkező különféle digitális információkat alakít át és jelenít meg egy olyan kijelzőn, amelyet a látássérült felhasználók használhatnak.
- SOLUTUM: a vállalat olyan újfajta műanyagot fejlesztett ki, amely környezeti hőmérsékleten képes vízben oldódni, majd biológiailag lebomlani úgy, hogy nem hagy maga után mikroműanyag- vagy toxinmaradványokat.
- Day1Lab: a cég egy szerves polimer műanyagot alkotott meg, amely édesvízben kb. két hét után, a talajban pedig mintegy két hónap után teljesen lebomlik biológiailag.
- NONA Technologies: a vállalat ionkoncentrációs polarizációt (ICP) felhasználó sótalanítási megoldást fejlesztett ki a vírusok, baktériumok, só és darabos szennyezőanyagok vízből történő eltávolítására.
A négy döntős csapat mellett a Life’s Good Award konferencián jelen voltak az LG Life's Good bizottságának tagjai is, akik a verseny zsűrijét alkották. A bizottság tagjai a vállalat vezetőiből és a felelős vállalatirányítás elismert szakértőiből álltak: Alex Edmans, a London Business School professzora, Christopher Marquis, a Cambridge Judge Business School professzora és Hyun S. Shin, a Hanyang Business School professzora, valamint a Hanyang University Collective Impact Center igazgatója.
„Folytatni fogjuk a látássérülteket segítő megoldások fejlesztését, és az LG támogatásának köszönhetően pedig ezeket az eddiginél nagyobb volumenben és rövidebb idő alatt tudjuk majd megvalósítani” – mondta Ahrum Choi, a fődíjas Dot Inc. munkatársa. „Nagyon hálásak vagyunk ezért az élményért és alig várjuk a további együttműködést az LG-vel.”
„A jövőben is együttműködünk innovátorokkal, akik hasonlóan gondolkoznak globális problémákról, és közös úton haladunk előre a mindenki számára fenntartható jövő létrehozásának érdekében, a vállalat Life's Good vízióját követve” – mondta Lee Sam-soo, az LG Electronics stratégiai igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Hátulról is látható az LG szupervékony OLED kijelzőjének képe
- Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője
- Több mint 220 elismerést kaptak az LG innovációi
- Mostantól egy helyről érhetők el a gaming alkalmazások az LG tévéken
- Az LG bemutatta az okosotthonok zökkenőmentes működését
- Az LG vezérigazgatója szerint így teheti jobbá az emberek életét az innováció
- Az LG új OLED televíziója a Zero Connect technológiával új lehetőségeket nyit a térelrendezésben
- Az LG 2023-as OLED tévéi a felhasználói élményt és az otthoni szórakozást is új szintre emelik
- Még stílusosabb és erősebb lett az LG gram termékcsalád
- Az LG világszerte bevezeti a frissíthető ThinQ UP háztartási gépeket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?
Az elmúlt időszak gazdasági kihívásai az adatközponti IT-infrastruktúrákat sem kímélik. Egy korábbi felmérés adatai szerint 2020-ban még a válaszadók 42 százaléka azt vallotta, hogy két-három évente frissíti adatközponti szervereit, míg 26 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ezt minden évben megteszi.
Ez várható idén az okosotthon eszözök piacán
Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A cseh Tesla okosotthon márka bemutatja az idei év legforróbb okosotthon trendjeit.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.