2023-ban tovább zöldíti gépjárműflottáját a vállalat

forrás: Prím Online, 2023. január 30. 13:40

A fenntarthatóság és környezettudatosság jegyében idén újabb 122 belsőégésű motorral ellátott autóját cseréli le plug-in hibrid és 100%-ban elektromos gépjárművekre a Vodafone Magyarország. A vállalat 2021 szeptemberében kezdte meg a közel 400 autóból álló járműparkjának cseréjét, ezáltal is közelebb kerülve azon vállalásához, hogy 2025-re teljes gépjárműflottája elektromos autóból álljon. A most bejelentett intézkedéssel a Vodafone gépjárműinek közel 80%-a lesz zöld rendszámos és környezetbarát.

122 új, plug-in hibrid és 100%-ban elektromos autóval zöldíti tovább flottáját a Vodafone Magyarország. A szolgáltató 2021 őszén a vállalat környezetvédelmi stratégiájának részeként kezdte meg gépjárműflottjának cseréjét. A program első lépéseként 106 darab plug-in hibrid járművel gyarapodott a vállalat autóparkja, amit 2022-ben 85 belsőégésű motoros autó cseréje követett. Ezzel tavaly év végére a 400 járműből álló flotta közel 50%-a tette lehetővé a környezettudatos közlekedést a Vodafone Magyarország dolgozói és partnerei számára. A zöld rendszámos járműveknek köszönhetően a program kezdete óta a Vodafone több mint 30%-kal csökkentette üzemanyag-felhasználását a lecserélt autókhoz képest, amivel hozzávetőlegesen évi 50.000 kg szén-dioxid kibocsátásától kímélte meg a bolygót. Idén további plug-in hibrid gépjárművek, valamint elektromos meghajtású autók érkeznek, így a vállalat teljes gépjárműparkjának közel 80%-a válik környezetbaráttá.

 

pixabay.com

 

„Környezettudatos nagyvállalatként a fenntartható működésünk mellett lehetőséget teremtünk arra, hogy dolgozóink is szerepet vállaljanak környezetünk megóvásában. Az új gépjárműflottáról is kíváncsiak voltunk a véleményükre.  A felmérés rámutatott: munkatársaink 95%-a nyilatkozott pozitívan az új modellekről. A környezetbarát gépjárműveknek köszönhetően egyfajta szemléletváltás is bekövetkezett a kollégák körében, aminek következtében körültekintőbben, megfontoltabban és lassabban közlekednek, mint korábban. Jobban figyelnek a kocsik állapotára és töltöttségi szintből eredő teljesítményére, ennek hatására 10-15%-kal csökkent a gyorshajtások és a saját hibából eredő károk száma” – mondta el Berkes Áron, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

 

A Vodafone Magyarország szintén a környezetvédelmi stratégiájának részeként 2020 októbere óta kizárólag megújuló energiaforrásokból fedezi működését – beleértve a mobil- és vezetékes hálózatok, az adatközpontok és kiskereskedelmi egységek, valamint az irodák energiaigényét. A szolgáltató új székházában kialakított IoT és műszaki megoldások nagy arányban újrahasznosított anyagokból készültek, a fenntartható működést többek között energiatakarékos épületgépészeti és elektromos funkciók, megújuló energiahasználat (pl. napelem) és a korszerű okosépületekben használt technológiák, például az ablakok nyitásával a klímát lekapcsoló rendszerek támogatják. A vállalat célja, hogy a környezetvédelmi intézkedések segítségével karbonlábnyomát 2030-ra nettó zéróra csökkentse.

Kulcsszavak: Vodafone Magyarország

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05