Jelentősen megváltozott, mit dob ki a Google egy keresésre
Minden nyelven, így magyarul is elindította a Google az új algoritmus frissítését, amelynek lényege, hogy előnyhöz juttassa a hiteles tartalmakat, az elsődlegesen marketingcélból írt szövegeket pedig hátrébb sorolja. Balog Botond, a seoklikk.hu szakértője arról beszélt, a frissítés miatt senki ne lepődjön meg, ha egy adott kifejezésre más találatokat ad ki a kereső, mint mondjuk egy hónapja, mert a fejlesztés által teljesen átrendeződhetett a korábbi rangsor. Közölte, a cégeknek emiatt alaposan át kell nézniük, hogy tartalmaik megfelelnek-e a Google új elveinek.
Meglehetősen ritka, hogy a Google minden nyelvre kiterjedő frissítést ad ki, de ez történt a közelmúltban, amikor a techóriás globális változtatásokat hajtott végre a Helpful Content Update névre hallgató algoritmus frissítésével. Ez új rangsorolási szignálként működik majd, azaz a Google az eddigieknél is erősebben előnyben részesíti azokat a tartalmakat, melyeknek hozzáadott értéke van az adott témához.
Balog Botond, a SEOKLIKK szakértője elmondta, a cég közleménye szerint azokat a találatokat sorolják majd hátrébb a keresőben, melyek a gyakorlatban nem segítik a felhasználókat. Ilyenek lehetnek a dezinformációk, az adathalász kísérletek és a marketingfogások egyaránt.
„A Google egyre komolyabban veszi, hogy milyen tartalommal szolgálja ki a felhasználóit, ennek élő példája a nemrég élesített Helpful Content Update. A cég megérezte a konkurensek erősödését és mindent megtesz annak érdekében, hogy olyan találatokat tárjon a userek elé, ami abszolút egyezik a keresési szándékkal” – mutatott rá.
Vége az olcsó marketingszövegek korának
Balog Botond felhívta rá a figyelmet, a frissítés nemcsak a tartalomgyártóknak, hanem a fogyasztóknak is komoly változást jelent. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy egy adott kifejezésre teljesen más találati listát kapunk, mint például novemberben.
„Mivel a Google azt szeretné elérni, hogy ne lehessen megvezetni a felhasználókat, vége lett az olcsó marketingszövegek korszakának. Csak olyan cikk kerülhet az élbolyba, ami szakértelmet tükröz. Konkrét példa erre az egészségügy. Ha valaki gyógymódot kínál, de a felmerülő kérdésekre nem ad választ, valószínűleg a sokadik lapra fogják sorolni az erről szóló tartalmat” – magyarázta.
A SEO szakértő úgy folytatta, a Helpful Content Update gépi tanulási modellen edződött, és le tudja követni azt, hogy a felhasználóknak mi a hasznos, illetve a beérkező adatok alapján képes finomítani is a rangsoroláson. Így arra sincs garancia, hogy amit ma első helyen találunk meg egy adott szóra a keresőben, az még holnap is abban az előkelő pozícióban lesz.
Mint mondta, ez rendkívül pozitív változásnak tekinthető felhasználói oldalról, mert a Google megpecsételi a sorsát minden olyan oldalnak, ami reklámot szeretne letolni a torkunkon. A cég közleményét idézve hozzátette, ha egy weboldalra negatívan hat ki a Helpful Content Update, akkor az akár hetekig vagy hónapokig is eltarthat miután eltávolították vagy kijavították a gyenge minőségű tartalmat, tehát aki hibázik, az hosszasan fog azért bűnhődni.
Erre kell ügyelniük a cégeknek
Balog Botond kérdésre válaszolva arról is beszélt, természetesen a cégeknek is reagálniuk kell a Google lépésére, hiszen könnyen elveszíthetik jó pozíciójukat a keresőben.
„Most kell nagyon megmutatni, hogy egy adott területnek valaki a szakértője. Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Figyelni kell arra, hogy olyan tartalmat kínáljunk a felhasználóknak, amik ki is elégítik az igényeiket. Sokan talán legyintenek, hogy ebből nem lehet baj, de a frissítés kapcsán tényleg óriásit lehet zuhanni akár egyik napról a másikra is a Google-ben” – tette hozzá.
A SEOKLIKK szakértője figyelmeztetett, mivel az algoritmus frissítés súlyozásos alapon működik, vagyis bizonyos weboldalakat más erősséggel mér, így a nem hasznos és félrevezető tartalmak mennyisége is befolyásolhatja az eredményt. Megemlítette, egy linkfrissítés is lefutott, aminek az a célja, hogy kiszűrje a Google azokat az oldalra mutató linkeket, amik a kereső manipulálása miatt jöttek létre, tehát ezt a kiskaput is bezárták.
A cégeknek azt javasolja, nézzék át a weboldalukat, hogy a már elkészült tartalmaik mennyire felelnek meg a keresési szándéknak, a kulcsszó mennyire optimalizált és melyek azok a kontentek, amikkel ők sem szívesen találkoznának. Ez nem olyan könnyű, mint amilyennek elsőre hangzik, de szakértői segítséggel elérhető, hogy a keresőben ne csak megtartsák, hanem meg is erősítsék a helyeiket, zárta a gondolatait Balog Botond.
Kapcsolódó cikkek
- Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó
- Érkezhet a Google MultiSearch magyar nyelven is?
- A Telekom bemutatja saját márkás okostelefonjait
- Három havi ingyenes Stadia Pro hozzáférést ad az LG
- Most módosul a Google Mag-algoritmusa, a hazai cégekre is kihat
- A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban. A Covid okozta korlátozások, lezárások kényszerűen megváltoztatták a fogyasztási szokásokat, a személyes vásárlási alkalmak jelentősen visszaestek, egyik napról a másikra megnőtt az igény az online jelenlétre. Mások mellett erről is szó lesz május 11-én, a magyar e-kereskedelem napján, melynek apropójából hamarosan összegyűlnek a szektor fontos szereplői.
Új tőkealap létrehozását jelentette be a Schneider Electric
Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi fórumon egy új befektetési alap létrehozását jelentette be, illetve olyan megoldásokat mutatott be, amelyek könnyebbé tehetik az energiához való hozzáférést Afrikában is. A társaság saját fenntarthatósági céljainak részeként arra készül, hogy 2025-re 50 millió embert juttat világszerte tiszta és megbízható energiához.
Öt alkalommal lehet megnézni a Neumann-család relikviáit
A Neumann János születésének 120. évfordulóját köszöntő #neumann120 jubileumi év keretében a digitális számítógépek működési elveit kidolgozó tudós szülői és nagyszülői házának képzőművészeti és iparművészeti értékkel bíró műtárgyait mutatják be a Neumann-miliő emlékkiállításon. A számos unikális ritkaságot rejtő kollekciót 2023. április végéig öt alkalommal tekintheti meg a nagyközönség, méghozzá Neumann egykori alma materében, a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium dísztermében. A tárlaton festmények, grafikák, fotók, bútorok, tárgyak, egymással összefüggő rendszere mutatja be a századforduló nagypolgári családjának művészetpártoló szellemiségét – az enteriőrt a Neumann Társaság friss tablósora egészíti ki a világhírű tudós pályájáról.
A Kingston FURY tovább színesíti a DDR5 termékcsalád megjelenését
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. nagy teljesítményű memóriatermékeket gyártó részlege, a Kingston FURY fehér hőelosztóval ellátott modellekkel egészítette ki díjnyertes Kingston FURY DDR5 memóriamodul-családját, még több lehetőséget biztosítva azok számára, akik minden szempontból kiemelkedő rendszert kívánnak építeni.
A tévé továbbra is stabil társ a háztartásokban
A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből*. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk a készüléket.