Eljöhet az idő, amikor már csak virtuálisan hordjuk a kedvenc zenekari pólónkat

forrás: Prím Online, 2023. február 8. 09:54

Ki ne örülne egy olyan tárgynak, ami a kedvenc focicsapatára, énekesére vagy humoristájára emlékezteti? Egy magyar startupnak hála eddig soha nem látott formában szerezhetjük be ezeket a relikviákat – ráadásul úgy, hogy közben óvjuk a környezetünket is. A kezdeményezéshez a hazai sztárok közül elsőként Aranyosi Péter csatlakozott, tőle akár ingyenes pólót és bögrét is beszerezhetünk.

Szinte mindenkinek van kedvenc sportolója, művésze vagy előadója. A rajongók pedig világszerte, így Magyarországon is előszeretettel vásárolnak olyan bögrét, pólót, táskát, sapkát vagy egyéb, logóval ellátott emléktárgyakat, amivel kifejezhetik az imádott személyük iránti tiszteletüket. De az sem ritkaság, hogy alapítványokat és jó ügyeket támogatnak egy-egy ilyen darab megvételével.

 

A mörcs – vagyis a hírességekhez, esetleg alapítványokhoz kapcsolódó relikviák – piaca Amerikában évente 35 milliárd dollárt termel, de mi, magyarok is évente átlagosan legalább egy póló árát áldozzuk a kedvenceinknek.

 

A piacon azonban komoly problémát jelent, hogy sok rajongó vagy támogató csak egyszer veszi fel a megvásárolt sapkát, mezt, pólót. Esetleg elbüszkélkedik a szerzeményével az Instagramon, de a későbbiekben már nem is használja azt. A mörcs-piac ezért nagyban hozzájárul a pazarláshoz. Egy magyar cég azonban világszinten is egyedülálló megoldást dolgozott ki, amely segít csökkenteni a relikviák kibocsátásának karbonlábnyomát.

 

 

“A virtualmerch.com/hu oldalon láthatóak szerint a rajongók virtuális formában megkaphatják, majd kiterjesztett valóságban (AR-technológia) is megjeleníthetik a kedvenc sztárjaikkal fémjelzett termékeket. Ez azt jelenti, hogy a bögre, kártya, sapka, esetleg a sztárral “közös” szelfi online is birtokolható, megőrizhető, megmutatható, a social media felületeken posztolható. Emellett viszont természetesen arra is van lehetőség, hogy a vásárlók fizikai formában is megkapják az adott tárgyat – akár a digitális termék vásárlásakor, akár a későbbiekben” – mondja Jáger László, a fenti oldalt is működtető Bercode Platform alapítója.

 

Akár ingyen is hozzájuthatunk a virtuális tárgyakhoz

 

“A rendszert tudatosan úgy alkottuk meg, hogy a legalapvetőbb szolgáltatások speciális vonalkóddal (ún. benefit barcode-dal) bárki számára ingyen letölthetők legyenek. Így a sztár, alapítvány webshopjára látogatva akárki kipróbálhatja, milyen a virtuális bögre vagy kártya. Éppen ezért a vásárlónak azt is van lehetősége eldönteni, mennyit fizetne a több extrával ellátott, magasabb szintű szolgáltatást nyújtó digitális vagy fizikai termékekért” – magyarázza az ötletgazda.

 

Ám ez nem az egyetlen izgalmas ajánlat, hiszen a platform egy másik brandje, a profitabledonations.com/hu nevéből látható, hogy megvalósítható a “jövedelmező adományozás” is. Ugyanis akár egy sztártól vásárolunk, akár egy alapítványt támogatunk, akkor a vonalkódokkal ellátott termékkel számos üzletben, illetve szolgáltatónál kedvezményesen vásárolhatunk.

 

 

Aranyosi Péter az első, akitől digitális relikviákat vehetünk

 

Mivel a digitális mörcs a nemzetközi piacon is újdonság, Jáger László joggal számol azzal, hogy a Bercode hamarosan berobbanhat az amerikai piacra is. Az ötletet először a közkedvelt stand up előadóval, Aranyosi Péterrel tesztelték, akinek a rajongói még a kartonfigurájával is szívesen fotózkodtak az Aranyosi 50 című rendezvényen.

 

Ekkor kaptak egy QR-kóddal ellátott szórólapot is, ami a sztár bercode-os weboldalán rendelhető termékekhez irányította őket. Ennek sikerén felbuzdulva márciusban, egy következő Aranyosi-esten ennél többre is sor kerülhet majd.

 

“Olyan – digitálisan és fizikailag is beszerezhető – bögrét és kártyát lehet vásárolni, amire a rajongó is “ráfotózhatja magát” a művészúr mellé (a kártya esetén a hátlapjára). Amellett, hogy Péter nyitott volt az innovációra, a jófejségét az is bizonyította, hogy az így befolyó bevételeket a Vér Nagyköveteként teljes egészében a Vércsepp a Vérellátásért Alapítvány számára ajánlotta fel. Hamarosan azonban többszáz hazai és nemzetközi sztár digitális relikviái válnak elérhetővé, így Péter csak az első a sorban” – zárja Jáger László.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A tévé továbbra is stabil társ a háztartásokban

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből*. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk a készüléket.

2023. március 28. 14:09

A mesterséges intelligencia felhasználását kutatják a Széchenyi-egyetem doktoranduszai

A győri Széchenyi István Egyetem angol nyelvű doktori programja aktuális kihívásokra fókuszáló, a gazdasági életben jól használható tudást kínál doktoranduszai számára. Az intézmény és az Upscale szoftverfejlesztő vállalkozás együttműködésében a mesterséges intelligencia legkülönbözőbb felhasználási területeit kutatják a hallgatók, akik így valós vállalati problémákon keresztül bővíthetik gyakorlati ismereteiket, míg a cég akadémiai igényességű kutatási háttérrel gazdagodik. A doktoranduszok többek között a partner kanadai piacra lépését és a pénzügyi csalások megelőzésének lehetőségeit vizsgálták. A kutatások részletes bemutatása itt olvasható

2023. március 28. 12:45

Új Dell eszközök hibrid munkavégzéshez

A Dell Technologies bemutatta legújabb üzleti portfólióját, amely a hibrid munkavégzéshez nyújt a végfelhasználóknak megoldásokat. 

2023. március 28. 11:21

Az NMHH adatai szerint így alakultak a háztartások távközlési kiadásai

A háztartások távközlési kiadásainak jelentős részét a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó mobilinternet-szolgáltatások 11 000 forintos díja teszi ki. Ez jellemzően két előfizetés költsége. Tízből kilenc család biztos, hogy előfizet a televízióra, melynek átlagosan 4 200 Ft az előfizetői díja. Ezt követi a helyhez kötött internet, mely a háztartások háromnegyedében érhető el, átlagos díja pedig 4 500 Ft. Az otthoni telefon átlagosan 2 000 Ft-os költsége sem elhanyagolható, de ez a szám évről évre csökken – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásából. 

2023. március 28. 09:57

Debütál a ChatMate, az interaktív chatbot

Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.

2023. március 27. 21:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok

2023. március 27. 12:43

Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció

2023. március 21. 09:59

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

2023. március 14. 20:32

IT Akadémiát indított a BME VIK és a Qualysoft

2023. március 9. 14:08