Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
2023-ban az informatikai kiadások világszerte elérhetik a 4,5 ezer milliárd dollárt, ami 2,4%-kal múlja felül a tavalyi informatikai költségeket. Ez a növekedés jóval nagyobb lenne, ha sok cég és magánszemély nem halogatná a meglévő hardver-eszközeinek cseréjét, a recessziós kilátások miatt – áll a Deloitte legfrissebb elemzésében.
2023-ban a nagyvállalati szegmensben 7,5%-os növekedés várható világszerte, az egy évvel ezelőtti 8,2%-os bővülés után. A szoftver-kiadások 9,3%-kal, a szolgáltatások 5,5%-kal növekednek, míg a hardver-költségek 5,1%-kal esnek vissza a 2022-es büdzséhez képest.
A következőkben egy átlagos nagyvállalat 2023-as prognosztizált kiadásait vizsgálták a Deloitte szakértői. Ezek alapján megállapítható, hogy az alábbi informatikai költségelemekre jelentősen többet költ, mint tavaly:
- IaaS: 30%
- Infrastruktúra beszerzése: 13%
- ERP/SCM/CRM: 13%
- Tanácsadás: 10%
- Mesterséges intelligencia és analitika: 11%
- Vertikális megoldások: 10%
IT kiadások, amikre valamivel többet költ, mint 2022-ben:
- Alkalmazás bevezetés és üzemeltetési szolgáltatások
- Üzleti folyamat optimalizációs szolgáltatások
- Infrastruktúra implementáció és üzemeltetési szolgáltatások
- Nagyvállalati hálózati eszközök
- Mobil hálózati szolgáltatások
- Vezetéses hálózati szolgáltatások
- Mobil eszközök beszerzése
- Egységes kommunikáció
- Nyomtatók, másolók
IT kiadások, melyekre várhatóan kevesebb költ, mint tavaly:
- Hardware támogatás
- PC-k és tabletek beszerzése
- Tároló kapacitás beszerzése
Az informatikai szolgáltatások piaca a 2022-es 1,28 ezer milliárd dollár után idén megközelíti az 1,4 ezer milliárd dollárt, ami másfélszerese a 8 évvel ezelőtti értéknek. Az IT szolgáltatások területén belül a „technológiai tanácsadás és kiszervezés” a legnagyobb hányad, melyet az alábbi szolgáltatások alkotnak: tanácsadási szolgáltatások (234 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás implementáció (191 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás üzemeltetési szolgáltatások (AMS, 105 milliárd dollár 2022-ben), és infrastruktúra szolgáltatások (324 milliárd dollár 2022-ben).
“A technológiai tanácsadás és kiszervezés legfőbb megrendelői világszerte a bank, a high-tech, a telekommunikáció és a biztosítási szektorok szereplői. A technológiai tanácsadó cégek legnagyobb kihívása továbbra is a tehetségek és tapasztalt szakemberek toborzása és megtartása. A természetes lemorzsolódás aránya 2022 második negyedévében tetőzött, azóta enyhülést mutat a munkaerőpiaci nyomás. 2023-ban az informatikai és digitális transzformációban jártas szakemberek utáni kereslet 20%-kal fogja meghaladni a világszerte rendelkezésre álló kapacitást” – mondta Kiss Dániel, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkek
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- A szolgáltatásmenedzsment jövője: tanuljunk az IT-tól!
- Központi IT rendszerek cseréje: változáskezelés nélkül nem megy
- Kiskereskedelem a metaverzumban
- Rugalmasság mindenekfelett: a siker záloga a technológiai munkaerő újragondolása
- A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
- Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
- Eljött a mobil korszak: ezek a legfontosabb mobilalkalmazás-tesztelési trendek
- Zero Trust – avagy az intézményesített bizalmatlanság gyakorlata?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna az adatbiztonsági megfelelésen
Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek ellenére a legtöbb hazai cégvezető még 2023-ban is figyelmen kívül hagyja azt, hogy cége milyen informatikai megoldásokat használ.
Az IoT az alapokkal kezdődik
Számos, egymást kiegészítő technológia fejlődésének köszönhetően az Internet of Things (IoT) egyre gyorsuló növekedési pályán halad. Az 5G megjelenése zökkenőmentesebb végfelhasználói élményt biztosít a nagyobb számú összekapcsolt eszköz számára, a blockchain megkönnyíti az IoT-eszközök nyomon követését, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás pedig könnyebben hozzáférhetővé és alkalmazhatóvá vált, ami az eszközfunkciók szélesebb körét teszi lehetővé az összekapcsolt ökoszisztémában.