Új keresőt fejleszt a Google
A Google egy teljesen új, mesterséges intelligencia által működtetett keresőmotort fejleszt, amelyet Magi projektnek neveznek, hogy személyre szabottabb élményt nyújtson a felhasználóknak. A felhasználói igények előrejelzésével ez a technológia beszélgetésalapú keresési élményt hoz létre, relevánsabbá és vonzóbbá téve a keresési eredményeket. Ez a radikális változás megköveteli, hogy a vállalkozások az új keresőmotor AI-alapú megközelítéséhez igazítsák SEO-stratégiájukat.
A Google az új keresőmotrojával válaszol az olyan feltörekvő, mesterséges intelligencia (AI) alapú versenytársakra, mint a Bing és a Chat GPT. Ezek a változások forradalmasítani fogják a keresővel való interakcióinkat, és mélyreható hatással lesznek a cégek SEO és tartalommarketing stratégiáira.
„Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálniuk azáltal, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagálnak, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban” – vetítette előre Tóth Mihály, a KERKOM marketing kommunikációs szakembere.
Csökkenhet a hirdetések jelentősége a keresési találatokban
A szakember szerint a keresőmotorok személyre szabottá válásnak erősödésével a vállalkozásoknak is erőteljesen változtatniuk kell stratégiáikon.
„A vállalkozásoknak a jobb felhasználói élmény biztosítására kell összpontosítaniuk. Ez magában foglalhatja a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását, valamint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását” – tette hozzá Tóth Mihály.
A Google keresőmotor-fejlesztése után is azt tervezi, hogy a kirdetéseket a keresési találatok között tartja, a felhasználók számára azonban az AI által generált válaszok növekvő relevanciája iatt ezek jelentősége csökkenhet.
„A vállalkozásoknak alternatív lehetőségeket kell keresniük a felhasználók bevonására, például szponzorált tartalmakat, natív hirdetéseket vagy influencer marketinget kell alkalmaznia” – véli a kommunikációs szakember.
AI-alapú marketingstratégia
Tóth Mihály szerint mivel a Google olyan AI-alapú eszközöket fejleszt, mint a GIFI, a Tivoli Tutor és a Searchalong, a vállalkozásoknak is érdemes megfontolniuk, hogy az AI-alapú technológiákat beépítsék marketingstratégiáikba. Ezek az eszközök ugyanis segíthetnek a célzottabb tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújthatnak, és fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét.
„Mivel a keresőmotorok és a mesterséges intelligencia technológiák egyre fejlődnek, a vállalkozások számára létfontosságú, hogy tájékozottak maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban. Az iparági hírek rendszeres nyomon követése és a stratégiák ennek megfelelő kiigazítása segít a vállalkozásoknak abban, hogy versenyképesek maradjanak a folyamatosan változó digitális környezetben” – fejtette ki a szakember.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- ChatGPT és rossz kistestvére a ChaosGPT
- Így látja a mesterséges intelligencia a magyar népbetegséget
- A mesterséges intelligencia szabad múltja és korlátozott jövője
- Húsvéti locsolókölni a mesterséges intelligencia közreműködésével
- Az Animatiqua újabb időutazásra hív – most a múlt helyett a jövőbe!
- Itt a kriptoról is mindent tudó ChatGPT és AI-képgenerátor
- A mesterséges intelligencia felhasználását kutatják a Széchenyi-egyetem doktoranduszai
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új közösségi platformmal hóditja meg a magyar milliárdos vállalkozó a világot
2004-ben költözött Írországba, majd a világ számos pontján is élt Joe Bitter, vagyis Bitter József. A 76 országban működő E-commerce vállalkozásairól ismert magyar származású üzletember korai kriptovaluta portfóliójával emelte új dimenzióba a karrierjét. Noha a vállalkozó ma már elégedetten dőlhetne hátra, Bitter Józsefnek mégis van egy szívügye: szeretne luxustermékeket elérhetővé tenni a vásárlók legszélesebb körének, és egyben a legmagasabb profitot garantálni az eladóknak, ezért egy új elveken működő közösségi platformot fejlesztett ki.
Technológia-imádó vállalkozó anyuka Az Év Marketingese
A veszprémi Sóskuthyné Mészáros Mira lett Az Év Marketingese. A fiatal vállalkozónő példátlan gyorsasággal alkalmazza a legújabb technológiai újdonságokat a marketingjében, mellyel kiemelkedett a piaci versenyből. A 16. Marketing Szuperkonferencia keretében megrendezett verseny, idén először élő online közvetítésen is követhető volt a Facebookon.
Búvárkodásra is alkalmas prémium okosórával bővült a Huawei magyarországi kínálata
Búvárkodásra is alkalmas okosórát hozott a Huawei hazánkba. A luxusórák formavilágát idéző WATCH Ultimate 100 méteres mélységig vízálló, precíz navigációs rendszerrel szerelték fel, és kifejezetten strapabíró anyagokból készült. Az óra átfogó egészségkövető funkciókkal, többek között EKG-méréssel és stresszfigyeléssel is rendelkezik. A HUAWEI WATCH Ultimate egyaránt kompatibilis Android és iOS okostelefonokkal.
Hajlítható élmény a Try Galaxy segítségével
Már elérhető a Samsung Try Galaxy program frissítése, amellyel a nem androidos okostelefonok felhasználói már magyar nyelven is kipróbálhatják a One UI 5.1.1 szoftver vonzó lehetőségeit és felfedezhetik az új Galaxy Z Flip5 és Z Fold5 okostelefonok funkcióit. A Galaxy Z Fold5 sokoldalú és magával ragadó kijelzőjének előnyeit újszerűen mutatja be az alkalmazás: két párosított eszközön szemlélteti a hajlítható élményt.
Emeld magasabb szintre az edzésterved a HONOR Watch 4 segítségével
A HONOR bejelentette a HONOR Watch 4-et, a viselhető HONOR készülékek legújabb tagját. Stílusos formatervezés, precíz funkciók, egy nagy, akár 60Hz-es képfrissítésre is képes, 1,75-os színes AMOLED kijelző jellemzik amellett, hogy Bluetooth hívásokra is alkalmas. Mindehhez egy akár 14 napot is bíró akkumulátor társul, amivel tökéletes társ a fittség nyomon követésére bárhol, bármikor.